De kosten van zo'n cursus zijn hoog. Daarnaast zit er voor de persmensen veel onzin in de cursus. Zwaailicht gebeuren, communicatie, etc.
De kosten zijn erg hoog voor de gewone ZZP'er. Het is dan beter om een speciale cursus te ontwerpen voor media mensen. Daar zou je en compactere versie van kunnen maken. Je zou deze dan wel voor weinig of gratis aan moeten bieden. Anders gaat het niet werken. Verder vraag ik me af wie de kaart in mag trekken en met welke redenen dan?
Dat de kosten hoog zijn, dat is dan maar zo. Als jij iets wilt, dan zal je er ook iets voor moeten doen. Dat er een aangepaste cursus gericht op de pers moet komen.. Dat is zeker een optie. Gratis aanbieden vind ik onzin. Waarom moet de maatschappij betalen voor iets wat iemand van de pers wilt?? De fotograaf wilt daar werken, dan moet je er ook maar voor betalen. Wil je dat niet? Dan kan je vanaf achter de vangrail je werk doen. Wie dat mag intrekken? Je kan er een bestuursrechtelijke dwang van maken. Het is dan even uitzoeken wie dat kan. Misschien de organisatie die de kaarten verstrekt?
Misschien is het wel beter om dan eerst iedereen die op de snelweg aan het werk is in de hulpverlening van een IM Cursus te voorzien. Zij lopen al meer gevaar en hebben het vaker nodig.
Het jammer dat je meteen gaat wijzen. Als ik het moet, dan moeten zij het ook. Daarnaast zit als het goed is in de huidige politie opleiding. Ik weet wel dat in Amsterdam, alleen de verkeersdienst (DCIV) mag werken op de snelwegen, omdat zij IM opgeleid zijn. Een diender van een wijkteam mag dat dus niet. Voor de andere diensten kan ik het niet zeggen, omdat ik daar niet van weet hoe het geregeld is. Maar dacht dat zij ook gewoon IM opgeleid zijn.
Daarnaast vind ik het vreemd dat jij van mening bent dat fotografen van de plaatselijke krant geen toegang zouden moeten krijgen. Dat soort media is vaak erg betrokken met de lokale omgeving, en erg belangrijk. Zij lossen meer zaken op dan de landelijke media.
Dan denk ik, dat je het verkeerd begrepen hebt. Want ik heb het niet zo bedoeld. Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat het vaak mensen zijn zonder PPK die naar incidenten gaan. Vervolgens voor het plaatselijke krantje foto's maken. Dus de hobbyfotografen. Daar is opzich niets mis mee, maar zij moeten wel heel goed beseffen dat zij geen pers zijn. En dat zij ook niet dezelfde rechten hebben als mensen met een PPK.
Verder moeten ook zij gewoon de IM opleiding volgen voordat zij op de snelweg mogen werken.
Zijn ze in het bezit van de juiste papieren, dan zijn ze gewoon welkom.
Dit was gewoon een brianstorm, niet om de pers te pesten. Maar wel om het een stukje gestuctureerder en veiliger te krijgen voor iedereen.