Hallo Allen.
Sinds enkele maanden erger ik mezelf dood aan een door Geldersch landschap geplaatste bouwkeet langs de Stationsweg in Barneveld.
Langs de stationsweg ligt een behoorlijk heideveld wat voor de brandweer maar op 1 mogelijkheid te bereiken is. Namelijk via een speciaal brandweerpad vanaf de Stationsweg. Wanneer er brand is op de heide is dit de enige mogelijkheid om op de heide te komen.
Echter heeft het Geldersch Landschap in December vorig jaar besloten een bouwkeet pontificaal op de enige toegangsroute te zetten:
Toen er in Maart voor het eerst een heidebrand was op het betreffende veld kon de brandweer dus niet bij de brand komen. Daarom moesten ze het voertuig opstellen langs de Stationsweg en met Lage druk het bos in. Hierbij hadden ze de gehele voorraad aan lage druk slangen nodig. Hoge druk was (ook verlengd) niet toereikend. De brand woedde gelukkig helemaal tegen de kant van de Stationsweg aan. 2 andere vuurhaarden waren al niet meer bereikbaar, maar gelukkig nog zo klein dat deze met een emmer gedoofd konden worden.
Topic over deze brand:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=72934.msg1142200#msg1142200Na deze brand had ik verwacht dat de bouwkeet zou gaan verdwijnen of verplaatst zou worden. Toen de bouwkeet er 2 weken later nog stond, en het inmiddels code oranje was ging ik mij zorgen maken.
Ik heb daarna de wijkagent ingeschakeld, Die heeft een mail verstuurd naar het Geldersch landschap met de vraag de keet weg te halen. 2 weken later stond de keet nog steeds op het pad. Ik heb opnieuw contact gezocht met de wijkagent, maar wegens ziekte zit hij thuis, en is hij niet in staat nu te handelen.
Vervolgens heb ik zelf contact gezocht met het Geldersch landschap. Ik heb verteld dat het gevaarlijk was en de telefoniste ging direct melding maken en de keet zou worden verwijderd. 2 weken later stond de keet er echter nog.
Toen voor het eerst er een boswachter bij de keet liep ben ik naar hem toe gegaan, en heb hem mijn zorgen uitgelegd. Ik kreeg toen de vraag waar ik mij mee bemoeide, en dat dat hun zaak was en niet de mijne. Verdere discussie was niet mogelijk, want ik stond daar in stilte gebied, en als ik niet wegging kreeg ik een boete voor wildverstoring. ( ik stond nog geen 2 meter van de provinciale weg af)
Vlak daarna viel de regen in en werd het weer code Groen. Ik heb toen geen aandacht meer besteed aan de keet. Nu bijna 2 maanden later word het weer droger in het bos, en staat de keet er nog.
In mijn ogen een behoorlijk gevaarlijke situatie. Iemand die visie heeft wat ik als gewoon burger hier nog meer aan zou kunnen doen?