0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
UPDATE LIVEBLOG: ZONDAG21.22 uur: Ook de Petrus en Pauluskerk in Cothen is geopend voor mensen die willen bidden.21.15 uur: Identificatie volgt pas, nadat de lichamen van het plaats delict zijn gehaald, zegt de politie tegen RTV Utrecht.
Luchtruim Cothen dicht na komst pers-heliWIJK BIJ DUURSTEDE - De politie heeft het luchtruim gesloten boven Cothen, waar twee lichamen zijn gevonden. Aanleiding is een vlucht van een privéhelikopter met een fotograaf. In een cirkel van 18 kilometer rond Cothen mag nu niet meer gevlogen worden.De fotograaf maakte rond 19.00 uur luchtfoto's van de plek waar de lichamen zijn gevonden. De luchtvaartpolitie vloog er daarna zelf ook meteen naartoe, maar toen was de andere heli al verdwenen. De politie heeft vervolgens het luchtruim gesloten.
Dit vind ik nou zo triest, stel dat de familie daadwerkelijk door de politie is geinformeerd dat het de twee jongens betreft hoe haal je het dan als pers in je vierkantekop om de familie lastig te vallen om de geruchten bevestigd te krijgen. Ik begrijp best dat de pers een bevestiging zoekt maar de eventuele nabestaanden benaderen ...
De pers wordt steeds brutaler! Verbaast me niets als er straks nog van die afstandsbestuurbare helikopters met camera's over vliegen..
Tsja, je kunt het ook "creatiever" noemen. Ik ga niets goedpraten of toejuichen, maar dit is wel een voorbeeld van "de een zijn dood is de ander zijn brood". Het is hun werk en sommigen nemen dat zo serieus dat ze soms wellicht bepaalde fatsoensnormen overschrijden. In Amerika is het vrij gebruikelijk dat de pers vanuit helikopters verslag doet, hier wordt meteen het luchtruim afgesloten. Is het ongepast of zijn we er gewoon niet bekend mee?
NOS @NOS 56sOm 23.00 uur geeft de politie een persconferentie over de lichamen in Cothen. Live op Ned. 1, Radio 1 en Journaal 24 http://nos.nl/artikel/508654-politie-geeft-persconferentie-cothen.html …