Hoe kun je een nog beter pakket samenstellen voor ambulancechauffeur

Auteur Topic: Hoe kun je een nog beter pakket samenstellen voor ambulancechauffeur  (gelezen 4935 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Al enige tijd wil ik ambulance chauffeur worden.
Ik heb al een aantal punten waarmee ik redelijk ver zou kunnen komen, maar wie kan mij vertellen wat nog meer handig is om een zo goed mogelijk pakket neer te leggen om later te worden aangenomen op de ambu?

Rode kruis noodhulp
Dienst medische hulpverlening
EHBO

Wat in uitvoering is
Sigma lid
Verzorgde ig opleiding via Defensie


Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Ervaring als vrachtwagenchauffeur.
Je belangrijkste taak is toch de pleeg/patient zo snel en veilig mogelijk van A naar B te brengen.
Arts  www.alphalog.nl


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Ervaring als vrachtwagenchauffeur.
Je belangrijkste taak is toch de pleeg/patient zo snel en veilig mogelijk van A naar B te brengen.
Als het goed is kan ik die ervaring binnen defensie op doen.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Chauffeur op de huisartsenpost is ook vaak een goede


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
En bij een aantal diensten heeft de VIG-er voorrang boven andere kandidaten.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Markus

  • Verpleegkundige in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
  • Een mens onder de mensen
Je zou eens kunnen kijken of je in aanmerking komt om een cursus voorrangsvoertuigen te volgen via Defensie.
Als de baas dit goedkeurt zou ik nog heel even wachten omdat de c-otc rij in Oirchot deze cursus aan het herschrijven is. Dit omdat de 2 daagse cursus
die je nu krijgt niet word erkend in het burgerleven.

Mocht ik merken dat deze veranderd is zal ik het je zeker melden!

Succes!

PS: Ook de cursus ''knippen en spreiden'' is aan te raden. Hier leer je hoe je voertuigen open knipt, en hoe je er vervolgens mensen uithaalt.
      Het is echt een toffe week! Hij word gegeven in Soesterberg.
Waar pijn is, is gevoel.. Waar gevoel is, is hoop


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Je zou eens kunnen kijken of je in aanmerking komt om een cursus voorrangsvoertuigen te volgen via Defensie.
Als de baas dit goedkeurt zou ik nog heel even wachten omdat de c-otc rij in Oirchot deze cursus aan het herschrijven is. Dit omdat de 2 daagse cursus
die je nu krijgt niet word erkend in het burgerleven.

Mocht ik merken dat deze veranderd is zal ik het je zeker melden!

Succes!

PS: Ook de cursus ''knippen en spreiden'' is aan te raden. Hier leer je hoe je voertuigen open knipt, en hoe je er vervolgens mensen uithaalt.
      Het is echt een toffe week! Hij word gegeven in Soesterberg.
Vet! dank voor u bericht
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Je zou eens kunnen kijken of je in aanmerking komt om een cursus voorrangsvoertuigen te volgen via Defensie.
Als de baas dit goedkeurt zou ik nog heel even wachten omdat de c-otc rij in Oirchot deze cursus aan het herschrijven is. Dit omdat de 2 daagse cursus
die je nu krijgt niet word erkend in het burgerleven.

Mocht ik merken dat deze veranderd is zal ik het je zeker melden!

Succes!

PS: Ook de cursus ''knippen en spreiden'' is aan te raden. Hier leer je hoe je voertuigen open knipt, en hoe je er vervolgens mensen uithaalt.
      Het is echt een toffe week! Hij word gegeven in Soesterberg.

Knippen en spreiden? dat doen we niet bij de ambulancedienst, wel bij de brandweer...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Markus

  • Verpleegkundige in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
  • Een mens onder de mensen
Knippen en spreiden? dat doen we niet bij de ambulancedienst, wel bij de brandweer...

Je hebt gelijk! Ik bedoelde de cursus binnen Defensie. Je werkt samen met de technische dienst die het voertuig open knipt.
Maar in die week rouleer je een paar keer dus de geneeskundige mensen mogen ipv iedere keer het slo eruit halen ook een keer knippen en de banden lek steken etc..
Waar pijn is, is gevoel.. Waar gevoel is, is hoop