(Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur

Auteur Topic: (Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur  (gelezen 102125 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #130 Gepost op: 4 december 2013, 20:42:00
Spraakaanvraag doen, desnoods een urgente. Komen ze we op dat kanaal polshoogte nemen  >:D
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #131 Gepost op: 5 december 2013, 00:49:03
Citaat van: Hammie link=msg=1225635 date=1386186120
Spraakaanvraag doen, desnoods een urgente. Komen ze we op dat kanaal polshoogte nemen  >:D

Sterker nog... Op een noodoproep werd niet eens gereageerd  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #132 Gepost op: 5 december 2013, 10:43:22
Citaat van: Hammie link=msg=1225635 date=1386186120

Werkt dat? Want nog niet elke status heeft dezelfde betekenis bij alle meldkamers.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #133 Gepost op: 5 december 2013, 11:09:28
Volgensmij is een urgent inmiddels overal een '7tje', maar correct me if i'm wrong.  O0

Toen wij op de academie voor het eerst met een porto gingen werken drukte een collega ook op de rode knop, ze dacht dat hij daarmee uitgezet moest worden. Ondanks dat wij in Apeldoorn les hadden, aparte kanalen voor de academie hebben en samenwerken hiervoor met het (toenmalige) KLPD werd de noodoproep vrijwel direct beantwoord door de meldkamer Rotterdam Rijnmond.
Zij zagen schijnbaar ergens een noodoproep komen en besloten hierop te reageren.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #134 Gepost op: 5 december 2013, 11:10:39
Citaat van: silque link=msg=1225783 date=1386238168
Volgensmij is een urgent inmiddels overal een '7tje', maar correct me if i'm wrong.  O0

Toen wij op de academie voor het eerst met een porto gingen werken drukte een collega ook op de rode knop, ze dacht dat hij daarmee uitgezet moest worden. Ondanks dat wij in Apeldoorn les hadden, aparte kanalen voor de academie hebben en samenwerken hiervoor met het (toenmalige) KLPD werd de noodoproep vrijwel direct beantwoord door de meldkamer Rotterdam Rijnmond.
Zij zagen schijnbaar ergens een noodoproep komen en besloten hierop te reageren.

You are wrong.

In 020 is aanvraag spraak een "8" en aanvraag spraak urgent een "9".

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #135 Gepost op: 5 december 2013, 11:50:11
En in Zhz een 9 spraakaanvraag 0 een urgente

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #136 Gepost op: 5 december 2013, 11:53:55
Citaat van: tcf link=msg=1225803 date=1386240611
En in Zhz een 9 spraakaanvraag 0 een urgente

Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1225785 date=1386238239
You are wrong.

In 020 is aanvraag spraak een "8" en aanvraag spraak urgent een "9".

Ligt dat niet in de hardware? Ik kan me voorstellen dat ondanks dat er een ander knopje ingedrukt wordt, er hetzelfde signaal verstuurd wordt. Correct me if I'm wrong, maar het is geen "toonzenden".

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 5 december 2013, 12:05:32
Citaat van: TDMdR link=msg=1225804 date=1386240835
Ligt dat niet in de hardware? Ik kan me voorstellen dat ondanks dat er een ander knopje ingedrukt wordt, er hetzelfde signaal verstuurd wordt. Correct me if I'm wrong, maar het is geen "toonzenden".

De codes achter de statussen zijn in heel het land gelijk. De plek waarop ze op de toetsen geplaatst zijn verschilt (nog) per regio. Dit is in de landelijke fleetmap echter al vastgesteld (de nieuwe statussen). Voor sommige regio's helemaal anders, voor anderen veranderd er amper wat:

• Beschikbaar
  • Aanrijdend
  • Ter plaatse
  • Niet inzetbaar
  • Afmelden
  • Aanvraag spraakcontact
  • Urgent spraakcontact
  • Eigen melding
  • Informatieaanvraag

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #138 Gepost op: 5 december 2013, 12:28:40
Citaat van: Venture link=msg=1225814 date=1386241532
De codes achter de statussen zijn in heel het land gelijk. De plek waarop ze op de toetsen geplaatst zijn verschilt (nog) per regio. Dit is in de landelijke fleetmap echter al vastgesteld (de nieuwe statussen). Voor sommige regio's helemaal anders, voor anderen veranderd er amper wat:

• Beschikbaar
  • Aanrijdend
  • Ter plaatse
  • Niet inzetbaar
  • Afmelden
  • Aanvraag spraakcontact
  • Urgent spraakcontact
  • Eigen melding
  • Informatieaanvraag

Bij de KMar komen de statussen niet overeen met het lijstje van Venture. Bij de KMar is een "4" een aanvraag spraakcontact. Dus als ik op de KMar-porto een "4" (aanvraag spraakcontact)" duw op de gespreksgroep EXT-INM-??? dan ontvangt de desbetreffende meldkamer deze dan ook als aanvraag spraakcontact of juist als "niet inzetbaar"?

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #139 Gepost op: 5 december 2013, 12:37:53
De meldkamer ontvangt hem als spraakaanvraag, de code is immers gelijk alleen de toets kan verschillen. Ik dacht dat dit landelijk al was rechtgetrokken, de landelijke fleetmap spreekt namelijk over de 7 als urgent... maar dit moet nog gebeuren dus  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.