Hoe neem jij een patient onder dwang mee? (IBS en RM)

Auteur Topic: Hoe neem jij een patient onder dwang mee? (IBS en RM)  (gelezen 83715 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #190 Gepost op: 23 januari 2016, 20:25:41
Citaat van: Jerommeke link=msg=1401535 date=1453575680
...

Wat dat betreft is de bezuinigingsslag in de gezondheidszorg gewoon het verplaatsen van het probleem.

Dit is een plus 10 opmerking O0
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #191 Gepost op: 23 januari 2016, 20:29:31
Citaat van: DiNozzo link=msg=1401537 date=1453575974
...

Heel praktisch is het niet, maar het wordt gebruikt omdat de crisisdienst nu te beroerd is maatregelen te nemen op bovenstaande klacht. Door het probleem te verleggen en de crisisdienst verantwoordelijk te maken hopen ze de dienst te bewegen tot een snellere en meer adequate reactie.

Te beroerd is een heel groot woord. Er wordt verschrikkelijk bezuinigd op de GGZ en dat raakt ook de crisisdienst/opvang/bedden. Dat het frustratie oplevert snap ik heel goed. Binnen mijn organisatie binnen sommige regio's 25% bezuiniging dit jaar.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #192 Gepost op: 23 januari 2016, 21:59:36
Kort gezegd gaan er eerst een hoop mensen met psychische problemen dood voor men beleid verandert.
Dit is hard gezegd maar een feit.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #193 Gepost op: 23 januari 2016, 22:28:24
Citaat van: RemRoof link=msg=1401544 date=1453577371
Te beroerd is een heel groot woord. Er wordt verschrikkelijk bezuinigd op de GGZ en dat raakt ook de crisisdienst/opvang/bedden. Dat het frustratie oplevert snap ik heel goed. Binnen mijn organisatie binnen sommige regio's 25% bezuiniging dit jaar.

Het is inderdaad een groot woord. Het is ook niet bedoeld op iemand persoonlijk. Het probleem blijft echter bestaan als een andere instantie dit over neemt, zoals de politie. Op het moment dat ook de politie zijn handen er van af trekt hoopt men dat er boven aan de keten een lampje gaat branden dat er misschien toch iets te veel bezuinigd is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #194 Gepost op: 23 januari 2016, 23:04:34
Thuis behandelen is de toekomst wordt er gezegd.
En ondertussen moet je de patient 3 x in 2 weken van het spoor wegtrekken. Ik heb soms wel eens zoiets, ben gek dat ik dat nog langer doe.
Met gevaar voor jezelf het spoor op...
Op bureau volgt beoordeling door crisisdienst. En die moeten kennelijk altijd uit Maastricht komen. Want 3 uur + wachten.
En dan is de patient weer gekalmeerd en de psychiater schopt haar weer op straat.
Tot snel. Trek ik je weer van het spoor af.

Ik ben gekke henkie wel.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #195 Gepost op: 23 januari 2016, 23:18:40
Citaat van: CopVR3 link=msg=1401552 date=1453586674
Thuis behandelen is de toekomst wordt er gezegd.
En ondertussen moet je de patient 3 x in 2 weken van het spoor wegtrekken. Ik heb soms wel eens zoiets, ben gek dat ik dat nog langer doe.
Met gevaar voor jezelf het spoor op...
Op bureau volgt beoordeling door crisisdienst. En die moeten kennelijk altijd uit Maastricht komen. Want 3 uur + wachten.
En dan is de patient weer gekalmeerd en de psychiater schopt haar weer op straat.
Tot snel. Trek ik je weer van het spoor af.

Ik ben gekke henkie wel.

Ik zal mijn ervaringen niet openbaar delen....
Maar gevallen van suïcide terwijl de "dokter" nog niet eens terug op de standplaats is zijn bij ons al meermalen voorgekomen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #196 Gepost op: 15 februari 2016, 08:31:05
Verwarde mensen in Eindhoven niet achterin een politiebusje maar in een psycholance

EINDHOVEN - Verwarde mensen. Ze komen steeds vaker in aanraking met de politie. In Eindhoven zijn de politie en de GGzE begonnen met een proef om deze mensen veilig en snel op te vangen. De psycholance is een speciale ambulance waarin verwarde personen veilig vervoerd kunnen worden zonder direct dwang- en drangmiddelen in te moeten zetten.

https://www.youtube.com/watch?v=RHHfLB9Xfdc

Ambulancevolger

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #197 Gepost op: 7 maart 2016, 19:05:05
Ik heb een vraag waar iemand hier mij misschien bij kan helpen.

Als een psychiatrisch patient een IBS heeft en van de GGZ-instelling naar het ziekenhuis moet (bezoek polikliniek), hoe vindt dat vervoer dan plaats? Moet dat verplicht per ambulance? Of kan de familie het vervoer verzorgen?

Job45

• EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
Reactie #198 Gepost op: 8 maart 2016, 13:21:16
Als het enigszins mogelijk is wordt het bezoek aan de polikliniek verplaatst. Mocht dit niet haalbaar zijn kan er vervoer en begeleiding geregeld worden vanuit de instelling waar iemand is opgenomen. In mijn ervaring worden dit soort bezoeken niet door ambulancepersoneel begeleid omdat het meer is dan alleen heen en weer taxiën.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #199 Gepost op: 9 maart 2016, 00:51:01
Citaat van: Job45 link=msg=1411516 date=1457439676
Als het enigszins mogelijk is wordt het bezoek aan de polikliniek verplaatst. Mocht dit niet haalbaar zijn kan er vervoer en begeleiding geregeld worden vanuit de instelling waar iemand is opgenomen. In mijn ervaring worden dit soort bezoeken niet door ambulancepersoneel begeleid omdat het meer is dan alleen heen en weer taxiën.

Dit gaat veelal toch met een ambulance, immers door de IBS is er een bevel tot gedwongen opanme envervoer en wordt deze overgedragen en uitgevoerd door terzake kundig personeel, dus psycholance of ambulance. Evt.  kan het met een taxi en begeleiding door GGZ verpleegkundigen. Familie kan en mag de IBS immers niet uitvoeren ivm niet ter zake kundig zijn.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod