Als burger misdragingen van medeburgers melden, wat wordt daarmee gedaan?

Auteur Topic: Als burger misdragingen van medeburgers melden, wat wordt daarmee gedaan?  (gelezen 5566 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jim1

• Forum gebruiker
Misdragingen in het verkeer doorgeven is prima. Als het kan wordt daar echt wel op gereden.
Vaak gaat het fout en vinden we niets omdat de melder er niet achter blijft rijden of geen idee heeft waar hij/zij rijdt.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Misdragingen in het verkeer doorgeven is prima. Als het kan wordt daar echt wel op gereden.
Vaak gaat het fout en vinden we niets omdat de melder er niet achter blijft rijden of geen idee heeft waar hij/zij rijdt.
Bij mij gaat het meestal fout... omdat de centralist de route van de gemeldde persoon/auto wel weet, en mij ophangt.. Ja, dan kan ik nooit zeggen hoe iemand rijdt he..

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Bij mij gaat het meestal fout... omdat de centralist de route van de gemeldde persoon/auto wel weet, en mij ophangt.. Ja, dan kan ik nooit zeggen hoe iemand rijdt he..
Mmm ja dan gaat er wat mis met de communicatie, heb regelmatig of de aanrijdende eenheid of de meldkamer aan de lijn gehouden om de route te vertellen. 1 keer is het wel wat minder gegaan maar dat kwam omdat ik achter een (vermoedelijk dronken vrachtwagenchauffeur) reed en toen door 3 verschillende regio's kwam en uiteindelijk maar via KLPD heb laten regelen (was bijna de complete A27 door gereden dus toen had ik het wel gezien eigenlijk) heb daar dan ook niks meer van gehoord.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Jim1

• Forum gebruiker
Pff, dat zijn dus collega's die op de verkeerde plek zitten.
Hij/zij weet het niet want ze rijden er niet achter...

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Meestal is het zo dat als de meldkamer ophangt, de aanrijdende eenheid de melder terugbelt. Scheelt ook weer een lijntje bezet houden op het HB en is in mijn ogen makkelijker doordat je direct zelf contact hebt met de melder.

Jim1

• Forum gebruiker
Meestal is het zo dat als de meldkamer ophangt, de aanrijdende eenheid de melder terugbelt. Scheelt ook weer een lijntje bezet houden op het HB en is in mijn ogen makkelijker doordat je direct zelf contact hebt met de melder.
Dat is leuk als je maar 1 auto hebt rijden.
Als wij met 2 RSA's rijden waarvan de ene op de A4 rijd en de ander op de A1 is het behoorlijk omslachtig als er 1 auto belt.
De meldkamer heeft overzicht en die stuurt dus aan.
Ook als de auto ineens een wijkteam ingaat, kan de meldkamer hierop inspelen door een auto aan te sturen die het meest in de buurt is.

Nu moet het wel een intaker/mobilofonist zijn met praktijkervaring op straat. Minimaal 4 jaar Hoofdagent, in de Noodhulp of in de wijk. Anders heeft het nog geen zin.

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Jim1, lees ik nu tussen de regels door dat de kwaliteit van een meldkamer nog wel eens, laat ik het tactisch zeggen, wat lager van kwaliteit is?  e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

Jim1

• Forum gebruiker
Jim1, lees ik nu tussen de regels door dat de kwaliteit van een meldkamer nog wel eens, laat ik het tactisch zeggen, wat lager van kwaliteit is?  e050
Ehm, ja hoe moet ik hierop tactisch antwoorden?
Als ik zeg dat er vroeger alleen collega's met een operationele achtergrond achter de mobi zaten en nu ook collega's zonder operationele ervaring, dan lijkt me dat redelijk tactisch. (of niet?)

In mijn ogen en ervaring moet je 'iets' hebben om achter een mobi goed te functioneren. Sommige mensen hebben dat en sommige absoluut niet.
Ik hoor ook af en toe dat ik nogal duidelijk over de mobi ben. Je kan het zien als kritiek maar ook als compliment. Liever minder tactisch en duidelijk dan heel vriendelijk maar totaal niet overtuigend.

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Tactisch  O0 O0 O0
Maar is het niet zo dat je juist de ervaren diender beter op straat kan dienen?
Het zou wel perfect zijn om op de meldkamer de wat oudere diender te zetten die het werk op straat misschien niet meer aan kan.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Het zou wel perfect zijn om op de meldkamer de wat oudere diender te zetten die het werk op straat misschien niet meer aan kan.
Oneens. Een functie op de MK moet je niet krijgen omdat je ergens anders niet meer kan functioneren, maar omdat je daar geschikt voor bent en die kwaliteit wilt benutten. Als je daarnaast het straatwerk ook niet meer ziet zitten: a la. Maar geschiktheid moet de hoofd-(en enige) reden zijn, niet je ongeschiktheid op een andere functie.