GRIP 1 Zeer grote brand (pizzeria Bella piramide) Grotestraat - Denekamp 22-05-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (pizzeria Bella piramide) Grotestraat - Denekamp 22-05-2013  (gelezen 5716 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Herbert1971

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
Superfly:ik weet niet waar je woont maar de door jou aangegeven situatie met Ootmarsum en Nordhorn klopt niet.
De afstand Wietmarscher strasse Nordhorn (kazerne Nordhorn)-Grotestraat Denekamp EN Laagsestraat Ootmarsum (kazerne Ootmarsum) scheelt vrijwel niets en ook moet je dus meenemen dat de kazerne Nordhorn aan vrijwel de andere kant van de stad ligt.


Herbert1971

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
Ik bedoel dus:Laagsestraat Ootmarum-Grotestraat Denekamp.Ook moet Nordhorn binnen de bebouwde kom in Nordhorn rekening houden met de snelheid in verband met de ongevalskans welke s'nacht soms nog groter is dan overdag.
Ik weet,als voormalig chauffeur-pompbediener,dat ik maximaal 20 kilometer per uur harder mag dan de ter plekke toegestane snelheid.Ik weet niet of dit voor duitse chauffeurs ook geldt maar dat terzijde


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
@herbert1971
weet jij of Nordhorn een beroepskorps is of ook vrijwillig? Ootmarsum is nl. volledig vrijwilligerskorps (vakantietijd rukt zelfs vaak Tubbergen (mee) uit omdat er onderbezetting is)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Nordhorn is vrijwillig.

Beschikt over 2 posten, namelijk Nordhorn en Brandlecht.
Nordhorn beschikt over 4x LF (TS), 1x TLF (SB), 1x HRB (HW), GW-G (GSE), GW-M (WVD), ELW 2 (OVD), Boot en 3 manschappen bussen.
Brandlecht over 2x LF (TS) en een manschappenbusje.

http://feuerwehr-nordhorn.de/?q=node/2

----

Een ander punt wat belangrijk is, is de koppeling tussen de brandweer Twente en die van Nordhorn. Iemand die er zicht op heeft hoelang dit ongeveer duurt?


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Een ander punt wat belangrijk is, is de koppeling tussen de brandweer Twente en die van Nordhorn. Iemand die er zicht op heeft hoelang dit ongeveer duurt?

als mijn informatie goed is heeft de meldkamer waar Nordhorn onder valt ook een pager (of soortgelijk werkend apparaat) van de NL-BRW en die kan dus direct weer doorschakelen op hun systeem.
dus wordt er bijna onmiddelijk gealarmeerd naar de brw Nordhorn
dit heb ik iig begrepen van een van de vrw-brw Tubbergen die veel met het duitse Uelsen samenwerkt
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Superfly:ik weet niet waar je woont maar de door jou aangegeven situatie met Ootmarsum en Nordhorn klopt niet.
De afstand Wietmarscher strasse Nordhorn (kazerne Nordhorn)-Grotestraat Denekamp EN Laagsestraat Ootmarsum (kazerne Ootmarsum) scheelt vrijwel niets en ook moet je dus meenemen dat de kazerne Nordhorn aan vrijwel de andere kant van de stad ligt.

Ik woon in helmond, maar ben in voorbije jaren veel in nordhorn en denekamp e.o. geweest en zal je specifieke kennis niet ontkennen maar nam aan dat nordhorn relatief sneller kon zijn gezien het feit dat nordhorn bijna tegen denekamp aanligt en ik neem aan dat er ook in duitsland zoiets als een maximale opkomsttijd zal bestaan. ( zo zie je maar weer je moet geen aannames maken dan ga je een keer nat)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Joep
@LuttikhuisJoep
 
Bella piramide afgefikt #denekamp #grotestraat #19


8:08am · 22 May 13 ·

Foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende
Samen sterk in de hulpverlening!


KCLDP

  • SEH & Recovery verpleegkundige ~ Hoofdbrandwacht & Chauffeur Licht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 603
ik denk nou niet dat ootmarsum veel trager is dan Nordhorn hoor.
en wat betreft die oefeningen met DLD dat doen ze in bijna de hele grensstreek tegenwoordig volgens mij (iig Twente en Achterhoek)

Veiligheidsregio Zuid-Limburg werkt ook veel samen met de Duitse en Belgische collega's.

Uiteindelijk gaat het erom dat de burger hulp krijgt van het korps dat het snelst ter plaatse kan zijn. Ik neem aan dat de veiligheidsregio Twente hier wel onderzoek naar heeft gedaan en dat vanuit die gegevens gealarmeerd wordt.
Veiligheidsregio Hollands-Midden Vrijwilliger kazerne Leiden Noord


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Veiligheidsregio Zuid-Limburg werkt ook veel samen met de Duitse en Belgische collega's.

Uiteindelijk gaat het erom dat de burger hulp krijgt van het korps dat het snelst ter plaatse kan zijn. Ik neem aan dat de veiligheidsregio Twente hier wel onderzoek naar heeft gedaan en dat vanuit die gegevens gealarmeerd wordt.
Ach,het is bij veel regio's al een hele opgaaf om inter-regionaal te werken,laat staan inter-landelijk,helaas!