Prio 1 voor sporenonderzoek nav aantreffen Ruben en Julian

Auteur Topic: Prio 1 voor sporenonderzoek nav aantreffen Ruben en Julian  (gelezen 7443 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #30 Gepost op: 25 mei 2013, 12:23:24
Ik spreek uit ervaring vanuit beroepsmatige functies, en niet vanuit een mening of "anti-politie" gevoel vanuit de luie stoel of door het bekijken van You-tube filmpjes!

De hele discussie in dit topic ging (in eerste instantie) enkel over het prio1 aanrijden voor sporenonderzoek in Cothen op 19 mei.

Het enige waar dus de hele discussie op gebaseerd is, zijn juist een aantal youtube filmpjes waar een aantal voertuigen prio1 (en feitelijk niet eens prio1, ze rijden alleen met blauw en meest zonder geluidssignalen) over een paar verder verlaten landweggetjes rijden op weg naar een PD.

We weten niet de melding die men heeft gekregen, de opdracht die ze hebben en dus ook niet de reden dat ze wel of niet haast hebben.

Ik zie nergens een voertuig die ook maar op welke manier dan ook het overige verkeer in gevaar brengt.
Het zou zelfs zo kunnen zijn dat ze alleen het laatste stuk hun blauw hebben aangezet om zodoende vanaf afstand al aan degene die de afzettingen bewaken aan te geven dat het politievoertuigen zijn, zodat ze de afzettingen vast opzij kunnen zetten!

Kortom, deze discussie gaat op basis van wat we feitelijk weten (de youtube beelden) helemaal nergens over.
Samen sterk in de hulpverlening!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 25 mei 2013, 12:27:15

Ik zie nergens een voertuig die ook maar op welke manier dan ook het overige verkeer in gevaar brengt.
Het zou zelfs zo kunnen zijn dat ze alleen het laatste stuk hun blauw hebben aangezet om zodoende vanaf afstand al aan degene die de afzettingen bewaken aan te geven dat het politievoertuigen zijn, zodat ze de afzettingen vast opzij kunnen zetten!

Kortom, deze discussie gaat op basis van wat we feitelijk weten (de youtube beelden) helemaal nergens over.
Tjaa, en je kunt er vanuit gaan dat op de wegen rond de vindplaats het erg druk is geweest met ramptoeristen en pers en ander verkeer, ook dan is een vrije doorgang makkelijker af te dwingen met wat blauw erop. Dus inderdaad, deze discussie gaat nergens over. ::)


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #32 Gepost op: 25 mei 2013, 13:03:40
Gevalletje tijd teveel?  ::) . Zou de politie er op het gemakje komen, dan zou daar op de plek al pers/nieuwsgierigen zijn die doodleuk foto's schiet van de overleden kinderen.


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #33 Gepost op: 25 mei 2013, 15:45:21
In het kader van eerlijk blijven naar elkaar is het handiger om te vermelden uit hoofde van welke functie jij je berichten plaatst.
Je spreekt van ervaring vanuit beroepsmatige functies. Lekker vaag en niets zeggend. Je roept iets, en wij moeten maar raden vanuit welke optiek je je berichten plaatst. Ik zou zeggen, stel je eens voor in dit board
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=21.0
Kan men iets beter jouw berichten inschatten op waarde. ::)

Peter: Opdracht uitgevoerd!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 25 mei 2013, 15:58:31
Peter: Opdracht uitgevoerd!
Onze dank is groot! O0


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Reactie #35 Gepost op: 26 mei 2013, 21:56:59
Citaat van: scorpio link=msg=1165817 date=1369409404
Op het moment van de melding had men hoogstens het vermoeden kunnen hebben dat het om de vermiste kinderen zou gaan, maar dat is pas na langdurig onderzoek vast komen te staan. Zover ik het begrepen heb was er bij de melding slechts sprake van 1 lichaam, en heeft de politie het tweede lichaam aangetroffen.

Het zou toch wel vreemd zijn als de politie bij een melding van het aantreffen van een lichaam lekker op het gemak naar de plaats des onheils gaat?

Als een burger belt dat hij een lijk aantreft, zal in veel gevallen de politie (& brandweer) zonder prio 1 ter plaatse gaan, dit om ook 'volgers' niet mee te nemen zoals pers, 112-toeristen etc. ;)

Citaat van: 7131 link=msg=1165717 date=1369396526
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is nog altijd niet uitgesloten dat die k......k geen hulp heeft gehad. Dat zou in het uiterste geval kunnen betekenen dat er nog altijd iemand rondloopt die dat niet verdiend en zo snel mogelijk zou moeten worden aangehouden. En dat in ogenschouw genomen lijkt het mij zeer gerechtvaardigd om met zwaailicht en sirene naar de plaats delict te rijden teneinde zo snel mogelijk de sporen veilig te stellen. Dus..............

Dit kan je toch nooit helemaal uitsluiten, dat het een daad is van meerderen? Tjah, als er geen sporen voor worden gevonden...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #36 Gepost op: 26 mei 2013, 22:16:52
Ach, zoals eerder gezegd: de ene 'Prio 1' is de andere niet.

Het gaat er in dit geval om dat je kunt blijven rijden en zo min mogelijk oponthoud hebt. Het is geen kinderreanimatie of assistentie collega; dan heb je een andere prio 1 rit.

Ik denk dat we een van de weinige landen zijn waar zoveel regelgeving en discussie is over het gebruik van OGS. Leg toch alsjeblieft die verantwoordelijkheid bij de chauffeur; een goede professional kan daar prima mee omgaan.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #37 Gepost op: 26 mei 2013, 22:20:10
Citaat van: Maarten link=msg=1166692 date=1369599412
Ach, zoals eerder gezegd: de ene 'Prio 1' is de andere niet.

Het gaat er in dit geval om dat je kunt blijven rijden en zo min mogelijk oponthoud hebt. Het is geen kinderreanimatie of assistentie collega; dan heb je een andere prio 1 rit.

Ik denk dat we een van de weinige landen zijn waar zoveel regelgeving en discussie is over het gebruik van OGS. Leg toch alsjeblieft die verantwoordelijkheid bij de chauffeur; een goede professional kan daar prima mee omgaan.

De Nederlandse burger praat en beslist graag mee over ieder onderwerp, soms tot vervelens toe..

En liefst wordt ieder potentieel geval, uitzonderlijk of niet, tot in de puntjes besproken en afgeregeld via protocollen en regelingen, want er mag niets maar dan ook niets anders gaan dan ''we'' afgesproken hebben......
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod