paniekaanval of agina pecotris

Auteur Topic: paniekaanval of agina pecotris  (gelezen 10377 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

billy

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2005, 18:11:58
Als  je pijn op de borst hebt en je kunt de pijn met 1 vinger aanwijzen en de pijn is gekoppeld aan de ademhaling dan is het vaak niet in het hart gelegen. waarom niet? ???

Kanarie

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2005, 23:08:32
referred pain.... (sorry; ik heb nu niet zoveel tijd om het uitgebreid uit te leggen :( )

billy

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 11 mei 2005, 09:55:49
referred pain.... (sorry; ik heb nu niet zoveel tijd om het uitgebreid uit te leggen :( )

Kanarie wat ben je toch een slim vogeltje ik heb het opgezocht op internet maar daar is heel veel over geschreven vooral met lage rugklachten niet in combinatie zoals ik heb beschreven ik denk meer dat dit te maken heeft met paniekaanvalsymthomen.

groetjes 8)

Kanarie

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 11 mei 2005, 18:13:35
Zo uit het hoofd dan maar... Ik zal een poging wagen.

Bij hartklachten kun je de pijn meestal niet met 1 vinger aanwijzen. Dit komt doodat de pijnzenuwen die daar vandaan komen, in het ruggenmerg samenkomen met andere zenuwen. Als het pijnsignaal verder wordt gestuurd naar de hersenen, weten de hersenen niet van welk zijtakje de pijnprikkel oorspronkelijk kwam. Dus het kan zijn dat je de pijn op een andere plaats voelt dan waar het eigenlijk zit. Dit heet referred pain. Pijn afkomstig van je ingewanden is ook vaak moeilijker te lokaliseren dan pijn vanuit je huid. Dit komt ook door het verloop van de zenuwbanen.

Wat betreft het vastzitten aan de ademhaling: Heb jij redenen om te denken dat pijn vanuit het hart, een relatie heeft met de ademhaling? (Ik niet. ;) ) Dus het zou niet logisch zijn dat pijn die wel vastzit aan de ademhaling, uit het hart afkomstig is.