Kan er worden bezuinigd op het MMT?

Auteur Topic: Kan er worden bezuinigd op het MMT?  (gelezen 45627 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #180 Gepost op: 1 juni 2013, 18:19:40
Citaat van: Expert link=msg=1168728 date=1370093929
In geval van een laryngitis subglottica onthoud je de patiënt met epinefrineverneveling een effectieve maatregel, in geval van een epiglottitis vererger je waarschijnlijk de situatie met die zelfde verneveling.

Als je niet weet naar je kijkt is dat een heel lastige afweging.

Het eerste ben ik met je eens, ik ben het niet eens met het zinsgedeelte achter de komma.

Ik had geschreven dat voor zover ik weet er geen gunstig effect te verwachten valt van adrenalineverneveling bij epiglottitis. Ik wil graag weten waarom je het woord "waarschijnlijk" gebruikt en wat dan precies het verergerende effect zou moeten zijn wat je met stelligheid toe zou kunnen schrijven aan de adrenalineverneveling bij epiglottitis.


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #181 Gepost op: 1 juni 2013, 18:52:03
Citaat van: 024 link=msg=1168765 date=1370103580

Het eerste ben ik met je eens, ik ben het niet eens met het zinsgedeelte achter de komma.

Ik had geschreven dat voor zover ik weet er geen gunstig effect te verwachten valt van adrenalineverneveling bij epiglottitis. Ik wil graag weten waarom je het woord "waarschijnlijk" gebruikt en wat dan precies het verergerende effect zou moeten zijn wat je met stelligheid toe zou kunnen schrijven aan de adrenalineverneveling bij epiglottitis.


Je zit net zo scherp in discussie als ik. Daar zit hem voor mij nou ook het grote vraagteken. Snuggels beroept zich op een aantal Case Reports waaruit blijkt dat het vernevelen met Epinefrine mogelijk een averechts effect heeft in geval van een epiglottitis bij kinderen. In het kader hiervan heb ik de kwalificatie "waarschijnlijk" gebruikt. Of het daadwerkelijk ook zo is durf ik niet met stelligheid te beweren. Echt begrijpen doe ik het niet. Jij een idee.

Expert


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #182 Gepost op: 1 juni 2013, 20:00:22
Citaat van: Expert link=msg=1168767 date=1370105523
Je zit net zo scherp in discussie als ik. Daar zit hem voor mij nou ook het grote vraagteken. Snuggels beroept zich op een aantal Case Reports waaruit blijkt dat het vernevelen met Epinefrine mogelijk een averechts effect heeft in geval van een epiglottitis bij kinderen. In het kader hiervan heb ik de kwalificatie "waarschijnlijk" gebruikt. Of het daadwerkelijk ook zo is durf ik niet met stelligheid te beweren. Echt begrijpen doe ik het niet. Jij een idee.

Nee, geen flauw idee. Ik kan in ieder geval weer rustig slapen, als jij het ook niet begrijpt dan ligt het in ieder geval niet aan mij.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #183 Gepost op: 1 juni 2013, 22:01:27
Nee, geen flauw idee. Ik kan in ieder geval weer rustig slapen, als jij het ook niet begrijpt dan ligt het in ieder geval niet aan mij.

En al helemaal niet aan mij...;D
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #184 Gepost op: 2 juni 2013, 23:48:14
Tja  een aantal casereports is toch wel wat anders dan een gerandomiseerd onderzoek naar bedoelde en onbedoelde effecten van adrenalineverneveling bij epiglottitis en laryngitis sublottica...
Iemand een idee waar de meest actuele bruikbare info kan worden verkregen? Ben wel benieuwd naar de ''oplossing''  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #185 Gepost op: 3 juni 2013, 09:41:19
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1169117 date=1370209694

Tja  een aantal casereports is toch wel wat anders dan een gerandomiseerd onderzoek naar bedoelde en onbedoelde effecten van adrenalineverneveling bij epiglottitis en laryngitis sublottica...
Iemand een idee waar de meest actuele bruikbare info kan worden verkregen? Ben wel benieuwd naar de ''oplossing''  ;)


Never underestimate the power of a case report.

Expert


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #186 Gepost op: 3 juni 2013, 17:43:22
Citaat van: Expert link=msg=1169145 date=1370245279
Never underestimate the power of a case report.

Expert

I prefer: "there are lies, there are damned lies and there are statistics".  ;)

Citaat
http://en.wikipedia.org/wiki/Lies,_damned_lies,_and_statistics

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #187 Gepost op: 3 juni 2013, 19:53:50
Ik begrijp dat je verwijst naar het jaar 1850 of zo?

Expert


nOne

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
  • Algemeen militair verpleegkundige i.o.
Reactie #188 Gepost op: 3 juni 2013, 20:15:03
Ooit eens gehoord dat het zinvol kan zijn om het kind in een doucheruimte te zetten waar de douche vol open staat op zijn warmste stand zodat de ruimte vol stoom komt: dit zou bij pseudokroep enige verbetering geven en bij epiglottitis niet, klopt dat?


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #189 Gepost op: 4 juni 2013, 08:54:54
Citaat van: Expert link=msg=1169145 date=1370245279
Never underestimate the power of a case report.

Expert

''Een casereport maakt nog geen zomer''   ;) :)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod