Kan er worden bezuinigd op het MMT?

Auteur Topic: Kan er worden bezuinigd op het MMT?  (gelezen 45655 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #90 Gepost op: 27 mei 2013, 15:31:08
In Britannie maken ze ook heel mooie series over het nut van de heli's om daarmee fondsen te werven. Soms best wel bloederig en keihard.


Mir

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #91 Gepost op: 27 mei 2013, 18:38:21
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1166653 date=1369595779
Misschien wil dr snuggles even een tipje van de sluier oplichten omtrent zijn achtergrond, opleiding/functie etc. Wel zo fijn om even te introduceren als nieuw forumlid, dat communiceert wel zo handig en kunnen we een en ander in het goede kader plaatsen  ;)
Hallo Jeffry, respect voor jou dat je dit inderdaad wel hebt gedaan.

Ikzelf voel daar niet veel voor. Juist door toevoeging van beroepsgroep, discipline etc wordt je al snel in een hokje geplaatst.
Wederzijds espect en open discussies, dat is voor mij een forum. Dit dwing je bij mij persoonlijk echter niet af doordatje professor bent of hobbyist.

Gezien de naamgeving ga ik ervan uit dat Dr Snuggles een medicus is. Misschien vliegt hij wel naar de horizon toe?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #92 Gepost op: 27 mei 2013, 18:59:06
Citaat van: Mir link=msg=1166998 date=1369672701
Hallo Jeffry, respect voor jou dat je dit inderdaad wel hebt gedaan.

Ikzelf voel daar niet veel voor. Juist door toevoeging van beroepsgroep, discipline etc wordt je al snel in een hokje geplaatst.
Wederzijds espect en open discussies, dat is voor mij een forum. Dit dwing je bij mij persoonlijk echter niet af doordatje professor bent of hobbyist.

Gezien de naamgeving ga ik ervan uit dat Dr Snuggles een medicus is. Misschien vliegt hij wel naar de horizon toe?

Enige tijd geleden is er een discussie geweest op het forum over transparantie. Eén van de zaken die naar voren kwam is dat forumleden zich soms anders voordoen dan zij zijn. Of dat er veel geroepen wordt zonder dat de achtergrond van deze persoon bekend is. Ik weet dat een aantal forumleden meer van zichzelf kenbaar hebben moeten maken dan zij wellicht zelf wilden. Daarnaast kan ik nu een invulling geven over u die wellicht volledig onterecht is.

Dus enige tipjes van de sluier kunnen geen kwaad. Nog voor u, nog voor dr. Snuggles. Dat houdt de discussie juist integer en transparant, dan kunnen uw opmerkingen en van uw collega dr Snuggles? meer in context geplaatst worden.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #93 Gepost op: 27 mei 2013, 19:02:38
Citaat van: Mir link=msg=1166998 date=1369672701

Gezien de naamgeving ga ik ervan uit dat Dr Snuggles een medicus is. Misschien vliegt hij wel naar de horizon toe?

dr. heeft niets met medische achtergrond te maken, dr. geeft aan dat iemand gedoctoreerd is aan een universiteit, maar zegt totaal niet waarin. Dat kan in een medisch vakgebied zijn, maar hoeft zeker niet.
Sterker nog, de meerderheid van de mensen die dr. voor zijn naam mag zetten is geen arts, en arts zijn betekent niet dat je dr. voor je naam mag zetten. Wereld van verschil tussen dokter en doctor (en dr. hoort dus bij doctor, de academische graad)


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #94 Gepost op: 27 mei 2013, 20:46:46
Citaat van: Mir link=msg=1166998 date=1369672701
Hallo Jeffry, respect voor jou dat je dit inderdaad wel hebt gedaan.

Ikzelf voel daar niet veel voor. Juist door toevoeging van beroepsgroep, discipline etc wordt je al snel in een hokje geplaatst.
Wederzijds espect en open discussies, dat is voor mij een forum. Dit dwing je bij mij persoonlijk echter niet af doordatje professor bent of hobbyist.

Gezien de naamgeving ga ik ervan uit dat Dr Snuggles een medicus is. Misschien vliegt hij wel naar de horizon toe?

Een beetje transparantie is juist van belang vind ik omdat als een arts/verpleegkundige iets zegt omtrent bepaalde dingen kun je er over nadenken om je eigen mening aan te passen.( voorbeeld hiervan, mij is geleerd bij verstikking zowel hartmassage en beademing te geven als het slo niet meer ademt. 2 artsen hier gaven aan dat het niet goed is beademing te geven. Door hun argumenten die ze gaven bij hun idee hierover heb ik besloten mocht ik het ooit meemaken geen beademing te geven.) Echter als een leek iets zegt zal men minder snel twijfelen of dingen als waar aannemen.

Dus ik geef jeffry gelijk dat hij vraagt naar de achtergrond van dr Snuggles


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #95 Gepost op: 27 mei 2013, 21:15:38
Er wordt hier nu een discussie gevoerd die niet bij het onderwerp hoort. Als iemand iet meer over mij wil weten vraag het me.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #96 Gepost op: 27 mei 2013, 21:31:49
Citaat van: JJ75 link=msg=1167069 date=1369682138
Er wordt hier nu een discussie gevoerd die niet bij het onderwerp hoort. Als iemand iet meer over mij wil weten vraag het me.

In dit geval is het wel relevant omdat dr. Snuggles en Mir allerlei argumenten hebben die steekhoudend kunnen zijn. Maar de achtergrond van iemand is daarin ook bepalend, zoals Joffrey ook aangeeft. Jij neemt niet actief deel aan deze discussie. Overigens is er een topic over achtergronden en avatars:


http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=72802

Verder is er ook nog een voorsteltopic:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=21.0

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #97 Gepost op: 27 mei 2013, 21:45:25
Ik had wel een bijdrage gedaan over de fondsenwerving in GB. Daar werkt zelfs the hamster mee om geld binnen te halen. Ik denk dat daar best een deel van het geld mee op te halen is.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #98 Gepost op: 27 mei 2013, 21:56:27
Citaat van: Expert link=msg=1166773 date=1369637582

Begrijpend en studerend lezen zijn vormen van lezen waarbij het accent ligt op het achterhalen en vastleggen van de betekenis en bedoeling van de woorden, de zinnen en de gehele tekst in hun onderlinge verband en binnen hun context met als doel dat de lezer er een passende reactie op geeft.

Expert

Inderdaad  het is betaald krijgt in plaats van  krijgt betaald....

Expert, jij schreef ''terwijl de ambulanceverpleegkundige krijgt betaald voor een handeling die vervolgens, aan een ander wordt overgelaten bij gebrek aan competentie.''    

Als je iedere handeling van een AVP die hij/zij niet optimaal kan uitvoeren omdat middelen/kennis ontbreken - en daarvoor een MMT vraagt- , financieel inzichtelijk wil maken, ga je gang, maar t leidt tot niets.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #99 Gepost op: 27 mei 2013, 21:56:41
Citaat van: Mir link=msg=1166998 date=1369672701
Hallo Jeffry, respect voor jou dat je dit inderdaad wel hebt gedaan.

Ikzelf voel daar niet veel voor. Juist door toevoeging van beroepsgroep, discipline etc wordt je al snel in een hokje geplaatst.
Wederzijds espect en open discussies, dat is voor mij een forum. Dit dwing je bij mij persoonlijk echter niet af doordatje professor bent of hobbyist.

Gezien de naamgeving ga ik ervan uit dat Dr Snuggles een medicus is. Misschien vliegt hij wel naar de horizon toe?

Het neemt wel de schijn weg dat bijvoorbeeld een MMT-beleidsmedewerker of een MMT-arts/anesthesioloog hier lid worden, toevallig in dit topic hun zegje komen doen waarbij ze zich voordoen als hobbyist terwijl ze mogelijk deze discussie een bepaalde richting in willen masseren of doelbewust torpederen.