Nieuwe CAO voor ruim 5000 ambulancemedewerkers

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor ruim 5000 ambulancemedewerkers  (gelezen 17428 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #50 Gepost op: 26 maart 2013, 11:15:48
Zeker mee eens.
Kijk, als ik voortijdig gepiept wordt doe ik even het hoogst noodzakelijke maar ga wel zsm onderweg.
Bijvullen... Dat ligt er aan. Ik ben nogal creatief dus vaak is dat niet nodig. Maar als het wel nodig is kun je daar beter even wat tijd voor uittrekken dan dat je bij je patient komt zonder de benodigde spullen.

In fiete moet je een vuist maken en zo werken dat je de ene rit eerst afrond voordat je aan de volgende begint. Een MKA moet dat in feite ook. Maar ja, we zijn allemaal gepassioneerd in hulpverlenen en dan doe je je patient niet tekort...
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #51 Gepost op: 26 maart 2013, 23:34:28
Wat voor een soort akties raakt wel de werkgever en niet de patient (en je collega) ?

Hebben we er niet meer aan als we de rijbanen niet me doorsturen naar de baas? krijgt die zomaar een tijdje geen declareerbare bonnen. Natuurlijk wel alles bewaren zodat je later alles kunt bijwerken  :P

Wie nog meer ideeën?


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #52 Gepost op: 27 maart 2013, 07:24:46
Dat zou kunnen maar niet bij een digitaal ritformulier. Die kun je niet achter houden...
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #53 Gepost op: 27 maart 2013, 12:21:04
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je er ZELF mee omgaat. Ook al word ik al gepiept voor de volgende A1...so be it. Eerst wordt de auto schoongemaakt (indien nodig) en zo nodig de spoedtas (vanuit de auto) aangevuld voordat de volgende rit word verreden. En ik snap prima het probleem van de meldkamer..maar die kan ik, op de werkvloer, niet oplossen.
je hebt wel gelijk, maar je doet uiteindelijk vooral de patienten te kort...
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #54 Gepost op: 27 maart 2013, 12:22:19
Dat zou kunnen maar niet bij een digitaal ritformulier. Die kun je niet achter houden...
en gewoon voorlopig alles weer op het ouderwetse ritformulier schrijven? Wij hebben er nog wel wat liggen en anders kunnen de bonden ze wel laten maken.  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #55 Gepost op: 27 maart 2013, 12:43:01
in plaats van ín de post wachten op je ritten, op het dichtstbijzijnde drukke verkeersplein 1 baan bezet houden tijdens de ochtend spits ofzo


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #56 Gepost op: 27 maart 2013, 21:04:36
Zijn ambulancemensen stakingsbereid?
Is er verschil tussen plegen en chauffeurs?
.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #57 Gepost op: 28 maart 2013, 21:08:31
Dat zou kunnen maar niet bij een digitaal ritformulier. Die kun je niet achter houden...


Je kunt altijd het uploaden van de ritgegevens wat uitstellen, meestal gebeurt dat namelijk zelfs onbewust doordat vergeten wordt de ritten af te sluiten...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #58 Gepost op: 28 maart 2013, 21:10:14
Dat gaat bij ons systeem niet op. Die upload automatisch, ook tussentijds, en ook als de volgende zich op het voertuig in meld.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #59 Gepost op: 30 maart 2013, 09:46:23
Zijn ambulancemensen stakingsbereid?
Is er verschil tussen plegen en chauffeurs?
.

Goede vraag! Wij hebben geen sterke geschiedenis als het om actie voeren gaat. Voorheen waren er ook verschillende belangen vanwege de werkgeversstructuur en het hanteren van verschillende CAO's. Nu is het landeljk geworden en de ambtenaren (waar ik ook onder val) roeren zich. Wat betreft het eindbod, ik heb de indruk dat het wordt aangevoerd door de particuliere werkgevers. Onze baas heeft altijd goed voor ons gezorgd namelijk. Daarom is het een nieuw fenomeen, dat actie voeren. Ik peilde vorige week de stemming: ik vond de actie bereidheid niet erg groot maar ik had ook niet het gevoel dat men wist waar het over ging.

Hoe ik er persoonlijk in sta? De mensen die het hardst treft zijn juist de nieuwe generatie, ons vak wordt steeds minder aantrekkelijk.  Ik vind het tijd om te zeggen: tot hier en niet verder! We hebben alleen de geschiedenis tegen ons...

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon