Nieuwe CAO voor ruim 5000 ambulancemedewerkers

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor ruim 5000 ambulancemedewerkers  (gelezen 17425 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #60 Gepost op: 30 maart 2013, 10:53:57
Ik vind een Nee ook terecht.
Met name de standplaatsproblematiek gaat ons veel meer kosten dan de loonsverhoging die wordt geboden.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #61 Gepost op: 30 maart 2013, 14:22:06
Ambulancemedewerkers doen geen overwerk meer
28 maart 2013

De acties in de ambulancesector worden komende weken in verhevigde vorm voortgezet, nadat de onderhandelingen voor een nieuwe cao opnieuw stukliepen. Na een aantal weken actievoeren bestond de hoop dat de werkgevers met een beter bod zouden komen, maar dit bleek niet het geval.

De ambulancemedewerkers hebben besloten om vanaf vandaag geen overwerk meer te doen, geen extra diensten meer te rijden en tijdens de pauzes ook ‘echt pauze’ te houden.

Protocollen volgen
De eerdere acties worden ook voortgezet, die bestaan uit het secuur volgen van alle protocollen en richtlijnen. Dit houdt onder andere in dat de ambulancemedewerkers meer tijd nemen om patiënten voor te lichten, meer tijd nemen voor het reinigen van bijvoorbeeld de brancards in de ambulance en ze houden zich beter aan de snelheidslimieten. De acties betreffen het geplande ziekenvervoer - het overgrote deel van de ritten - en niet de acute hulpverlening. In zeven regio’s voeren ambulancemedewerkers op dit moment actie, het ligt in de verwachting dat meer regio’s zich zullen aansluiten.

Op de volgende punten is nog steeds geen overeenstemming met de werkgevers: het loon, werkgelegenheidsgaranties, flexibele roosters, ouderenbeleid, het functiewaarderingssysteem en de standplaatsen.
http://www.abvakabofnv.nl/cao%27s/Alle-Cao%27s/ambulancezorg/?OverviewType=Nieuwsbericht&id=512657


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #62 Gepost op: 30 maart 2013, 17:50:34
De ambulancemedewerkers hebben besloten om vanaf vandaag geen overwerk meer te doen, geen extra diensten meer te rijden en tijdens de pauzes ook ‘echt pauze’ te houden.
Volgens mij is ergens geregeld dat wij geen pauze op kunnen eisen.

En geen overwerk meer? Dus einde dienst patiënt in de berm parkeren om hem op te laten pikken door een andere ambulance?

Ik weet het niet hoor, maar als ambulancediensten actie willen voeren, zijn er dan geen betere manieren?
Gewoon eens ergens massaal naartoe gaan, e.e.a. blokkeren en een vuist maken?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #63 Gepost op: 31 maart 2013, 09:41:04
het is wel erg vreemd....een vakbond die het heeft over "pauze" terwijl dit niet in de arbeidsuren is opgenomen en dat er officieel geen tijd voor staat.  Daarbij het feit dat de vakbond vind dat we ons aan de richtlijnen moeten houden (reinigen en snelheidslimieten) geeft mij te denken.

Weet de vakbond uberhaupt wat wij doen en wat het vak inhoud?? Ik kan me er niet aan onttrekken dat ik hier geregeld grote vraagtekens bij zet.  :'(


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #64 Gepost op: 31 maart 2013, 10:03:28
Volgens mij is ergens geregeld dat wij geen pauze op kunnen eisen.

En geen overwerk meer? Dus einde dienst patiënt in de berm parkeren om hem op te laten pikken door een andere ambulance?

Ik weet het niet hoor, maar als ambulancediensten actie willen voeren, zijn er dan geen betere manieren?
Gewoon eens ergens massaal naartoe gaan, e.e.a. blokkeren en een vuist maken?
Zoiets van s morgens in de spits op knooppunt Hoevelaken met tig aantal ambu's iets aandacht vragen? Weet zeker dat je dan aandacht krijgt!!!! ;D
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #65 Gepost op: 31 maart 2013, 16:40:55
Haha, stuur jij de uitnodigingen?   ;D

Maar wel zoiets. Geen weg blokkeren maar ga maar eens massaal naar Den Haag oid.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #66 Gepost op: 1 april 2013, 19:08:27
Haha, stuur jij de uitnodigingen?   ;D

Maar wel zoiets. Geen weg blokkeren maar ga maar eens massaal naar Den Haag oid.
Dat hebben we een jaar of 12 ook eens gedaan. Het maakte helaas geen indruk....


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #67 Gepost op: 2 april 2013, 11:27:00
kunnen jullie niet, gedurende 1 dag, je patiënten die je wil presenteren naar een ziekenhuis buiten de regio brengen? zodat je langer niet beschikbaar bent?

Of is dit een te groot nadeel voor de patiënt (die later natuurlijk weer vervoerd kan worden)


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #68 Gepost op: 2 april 2013, 13:27:35
Nee, vind ik geen optie.
Ten eerste wil je geen enkele patiënt een langer vervoer aandoen dan noodzakelijk (ga maar eens achterin een rijdende ambulance liggen, dan snap je wat ik bedoel) en ten tweede doe je dan automatisch de dekking tekort waardoor mensen in noodsituaties de dupe worden van onze stakingsdrift.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #69 Gepost op: 2 april 2013, 15:38:18
Ten derde breng je patiënten naar een ziekenhuis waar men geen medische gegevens van ze heeft. Zodra men weet waar ze wel bekend zijn, kun je die gegevens wel opvragen en laten faxen, maar dat kost op de SEH tijd, moeite en geeft risico op het missen van belangrijke informatie zoals allergieën.