Nieuwe CAO voor ruim 5000 ambulancemedewerkers

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor ruim 5000 ambulancemedewerkers  (gelezen 17433 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #70 Gepost op: 2 april 2013, 16:58:17
Volgens mij is ergens geregeld dat wij geen pauze op kunnen eisen.

En geen overwerk meer? Dus einde dienst patiënt in de berm parkeren om hem op te laten pikken door een andere ambulance?

Ik weet het niet hoor, maar als ambulancediensten actie willen voeren, zijn er dan geen betere manieren?
Gewoon eens ergens massaal naartoe gaan, e.e.a. blokkeren en een vuist maken?

Heeft er een in Engeland gedaan vorig jaar. Einde dienst de Ambu met dementerende patiënt op de post geparkeerd en naar huis gegaan.......... 98uiye
1:87 modelletjes:  


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #71 Gepost op: 2 april 2013, 17:03:00
Heeft er een in Engeland gedaan vorig jaar. Einde dienst de Ambu met dementerende patiënt op de post geparkeerd en naar huis gegaan.......... 98uiye

Als je zoiets doet hoor je niet eens werkzaam te zijn binnen de zorg. Als je iemand op de post wilt parkeren moet je je manager maar gaan planken en naar huis gaan. Geen demente patient achterlaten.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #72 Gepost op: 2 april 2013, 17:18:00
Dat was inderdaad ook op staande voet klaar............en terecht!!
1:87 modelletjes:  


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #73 Gepost op: 10 april 2013, 19:02:59

Je kunt altijd het uploaden van de ritgegevens wat uitstellen, meestal gebeurt dat namelijk zelfs onbewust doordat vergeten wordt de ritten af te sluiten...

Dat gaat bij ons systeem niet op. Die upload automatisch, ook tussentijds, en ook als de volgende zich op het voertuig in meld.

Nog even hierop terug komend:
Gewoon geen patiëntengegevens invullen en die op papier noteren geeft als effect dat de ritten niet declareerbaar zijn...
Dus toch een mogelijkheid.

15 april verloopt het aanbod. Ben benieuwd wat het gaat worden. CNV geeft aan dat ze momenteel totaal niet kunnen inschatten hoe de stemming "voor" of "tegen" zich zal verhouden...
In de diverse regio's wordt erg wisselend gereageerd, met name over het standplaats verhaal.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #74 Gepost op: 16 april 2013, 09:26:40
Zo, 15 april is gepasseerd.

Als ik zo op de site kijk van CNV hebben de leden "NEE" gestemd: (rechts de tekst "Ambulancezorg: CNV Publieke Zaak wijst eindbod werkgever af) maar nog geen verder nieuwsbericht.

http://www.mijnvakbond.nl/ambulancezorg?highlight=ambulance

Bij Abvakabo FNV ook nog stilte op de site...

Vorige week is iemand van CNV bij ons op de post geweest. Hij heeft uitleg gegeven over het eindbod, en over de consequenties als er NEE gestemd wordt. Hij gaf aan dat het enige wat we dan nog kunnen doen actie voeren is.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #75 Gepost op: 22 april 2013, 12:40:29
Ambulancemedewerkers leggen werk neer

ZOETERMEER -
Ambulancemedewerkers breiden hun acties de komende weken uit met werkonderbrekingen. Woensdag wordt in Almere en Lelystad om 12.30 uur het werk voor 2 uur neergelegd. Daarna zal dit ook op andere plaatsen gebeuren. Dat meldde Abvakabo FNV maandag.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #76 Gepost op: 22 april 2013, 20:20:03
Dit zijn acties namens Abvakabo FNV. de CNV wil eerst nog in overleg met de werkgevers.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #77 Gepost op: 26 april 2013, 08:02:31
BRON: SIte Abvakabo FNV

Principeakkoord Ambulancezorg: acties voorlopig van de baan
25 april 2013

Mede door de inzet van onze actieve leden heeft Abvakabo FNV vandaag een principeakkoord gesloten met Ambulancezorg Nederland voor een 2-jarige cao. Abvakabo FNV zal dit akkoord  de komende weken met een positief advies aan haar leden voorleggen. De aangekondigde acties in mei zijn met het principeakkoord van de baan.

Over de 'hete hangijzers' zijn aanvaardbare afspraken gemaakt. Zo is de werkgelegenheid voor de looptijd van deze cao gegarandeerd en zijn er ten aanzien van reizen naar standplaatsen in eigen tijd afspraken gemaakt. Bij het laatste wordt uitgegaan van de huidige cao en er wordt een pilot-onderzoek gestart. Ook is er een salarisverhoging afgesproken van 3,25% over twee jaar en blijven de afspraken inzake de onregelmatigheidstoeslagen onaangetast.

Afspraken
Wat betreft de nieuwe AOW-wetgeving zijn afspraken gemaakt waarbij bestaande FLO-afspraken gewoon behouden blijven. Ook zijn er afspraken gemaakt over stageplaatsen.

Acties
Afgelopen maart hebben ambulancemedewerkers drie weken lang actie gevoerd op diverse plaatsen in Nederland om tot een goede cao te komen. Woensdag 24 april zijn er werkonderbrekingen in Almere en Lelystad geweest en er waren al acties voor mei aangekondigd in Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Amsterdam en Nijmegen. Deze acties gaan nu niet door.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #78 Gepost op: 26 april 2013, 08:04:03
BRON: Site CNV Publieke Zaak

Akkoord CAO Ambulancezorg
 
CNV Publieke Zaak, Abvakabo FNV en werkgever Ambulancezorg Nederland (AZN) hebben een onderhandelaarsakkoord voor de CAO Ambulancezorg bereikt.
 
Er is een CAO afgesproken met een looptijd van 2 jaar en een salarisverhoging van 3,25% in 2 jaar.

Het overleg over de CAO Ambulancezorg is moeizaam verlopen. Groot breekpunt aan beide kanten was de standplaats. Voorstel van de werkgever was dat ambulancemedewerkers vanuit verschillende standplaatsen moesten gaan werken. Dit voorstel is van tafel, de huidige CAO-tekst blijft gehandhaafd en er wordt een pilotonderzoek naar de standplaatsen gestart.

Werkgelegenheid
Verder is de werkgelegenheid gegarandeerd en blijft de onregelmatigheidstoeslag onaangetast.

CNV Publieke Zaak legt het onderhandelaarsakkoord met een positief advies voor aan de leden.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #79 Gepost op: 26 april 2013, 08:06:19
Ben benieuwd naar het inhoudelijke akkoord.
Wat ik wel bijzonder vind is dat Abvakabo FNV de winst claimt, terwijl zij hadden aangegeven niet meer met de werkgevers aan tafel te gaan. De CNV heeft dit afgelopen week nog wel gedaan. Credits dus voor de CNV?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.