Bekeuren op basis van een foto

Auteur Topic: Bekeuren op basis van een foto  (gelezen 9933 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2013, 12:49:05
Hier brand ik mijn vingers niet aan. Niet aan beginnen zou mijn advies aan anderen luiden. Al was het alleen al om discussies als deze te voorkomen. Dan ben je al een stap achterop naar mijn mening.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2013, 13:03:12
Citaat van: crosslee link=msg=1168021 date=1369909494
Daarbij kan een mulder (überhaupt elke verkeersovertreding) alleen op heterdaad worden aangezegd en uitgeschreven. In mijn ogen is hier spraken van buiten heterdaad optreden en gaat de desbetreffende agent buiten zijn bevoegdheden. Een mulder buiten heterdaad bestaat ook niet.
Dit ben ik dan weer niet met je eens, want iedere snelheidsfoto is een boete buiten heterdaad. Dat is de bottleneck niet. Verder mag een agent prima op de stoel van een rechter zitten van de wetgever. Denk aan beschikkingen en het onmiddellijk innen daarvan..

Ik ben het wel met je eens dat je hieromtrent niet eens jurisprudentie moet willen ontwikkelen..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2013, 13:36:07
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1167980 date=1369900705
@Hit:
Jij komt 's avonds thuis en ziet nog net dat je buurjongen, met z'n gsm, een foto van je auto maakt. En ja hoor, 3 weken later een bon op de deurmat voor een kapot achterlicht. Aan de hand van de foto door een agent geconstateerd..

Citaat van: HIT link=msg=1167977 date=1369900579
Enige waar ik moeite mee zou hebben is als de foto digitaal is. Daar is teveel mee te rommelen door wat betere ICT-ers dan ik.

Volgens mij een vraag waar het antwoord al op gegeven was. ;)

Citaat van: Jim1 link=msg=1168017 date=1369908669
Een goede wijkagent heeft partners. Een van deze partners is vaak de Gemeente. 1 belletje is genoeg. Dat kost veel minder tijd dan langs rijden.

Een belletje is genoeg en vervolgens komen ze twee uur later een keer langs. Wanneer deze meneer dus een uur daar heeft gestaan heb je een uur lang de openbare veiligheid in gevaar gehad. Verder: Ken jij gemeenten waar direct wordt gereageerd op fout parkeerders (wat dit in mijn ogen niet is)?  :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


R

  • Groene BOA
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2013, 18:53:02
Citaat van: HIT link=msg=1168038 date=1369913767
Volgens mij een vraag waar het antwoord al op gegeven was. ;)

Een belletje is genoeg en vervolgens komen ze twee uur later een keer langs. Wanneer deze meneer dus een uur daar heeft gestaan heb je een uur lang de openbare veiligheid in gevaar gehad. Verder: Ken jij gemeenten waar direct wordt gereageerd op fout parkeerders (wat dit in mijn ogen niet is)?  :-X

Ja hoor, onze parkeercontroleur wordt regelmatig door de meldkamer politie ingeschakeld voor parkeerproblemen. Hij is dan binnen niet afzienbare tijd tp.


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2013, 20:18:17
Citaat van: R link=msg=1168150 date=1369932782
Ja hoor, onze parkeercontroleur wordt regelmatig door de meldkamer politie ingeschakeld voor parkeerproblemen. Hij is dan binnen niet afzienbare tijd tp.

Binnen afzienbare tijd  98uiye
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2013, 20:29:38
Het gaat om een gevalletje 'fout parkeren', hè.. Niet om een moord..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #16 Gepost op: 30 mei 2013, 20:35:33
Enige waar ik moeite mee zou hebben is als de foto digitaal is. Daar is teveel mee te rommelen door wat betere ICT-ers dan ik.
Ik heb er überhaupt moeite mee als een burger foto's levert en de agent de muldertjes schrijft. De aangeleverde foto kan gemanipuleerd zijn. Op een foto is ook niet te zien of het voertuig misschien rijdt of is gestopt om een bijzondere manoeuvre uit te voeren.
Volgens mij dus te veel onduidelijkheden voor de wijkagent om zijn vingers aan te branden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2013, 20:41:23
Ik zou gewoon in beroep gaan.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2013, 20:45:18
Ik zou gewoon in beroep gaan.
Ik zou de boete niet behoren te krijgen. Ik zou dan niks ontvangen hebben en dan ook niet in beroep hoeven gaan.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #19 Gepost op: 30 mei 2013, 21:25:07
Citaat van: Bert65 link=msg=1168209 date=1369939518
Ik zou de boete niet behoren te krijgen. Ik zou dan niks ontvangen hebben en dan ook niet in beroep hoeven gaan.

Tsja, zo werkt het helaas niet altijd. Anders was de beroepsmogelijkheid ook niet nodig geweest.
Senior GGP / Oost-Brabant