Kwaliteit en patiëntveiligheid

Auteur Topic: Kwaliteit en patiëntveiligheid  (gelezen 7009 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kanarie

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2013, 15:09:17
Citaat van: 024 link=msg=1173082 date=1371128748
Heerlijk gevoel is het om open deuren in te trappen, he  ;)
Genieten.  ;)

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2013, 15:34:39
Citaat van: Kanarie link=msg=1173084 date=1371128957
Genieten.  ;)

Geinig, een deur die al open staat opentrappen...geen idee hoe dat moet, hij staat immers al open  ;) ;) ;D ;D :P
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

oma

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2013, 11:38:12
Vanaf 11 uur Kamerdebat met minister Schippers over patiëntveiligheid op http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

Over boekjes en lijstjes om in te vullen in de operatiekamer, bedacht door woordvoerders van politieke partijen.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2013, 12:04:45
Citaat van: 024 link=msg=1174320 date=1371461892
Vanaf 11 uur Kamerdebat met minister Schippers over patiëntveiligheid op http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

Over boekjes en lijstjes om in te vullen in de operatiekamer, bedacht door woordvoerders van politieke partijen.

Waarbij de boekjes en lijstjes een doel op zich worden i.p.v. een middel om patientveiligheid te waarborgen. Zoasl het bijna altijd gaat met kwaliteitssystemen in zorg. En uiteindelijk is iedereen druk bezig met lijstjes invullen, want daar wordt op afgerekend. Maar de kwaliteit, tsjaaa

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2013, 12:09:11
Citaat van: RemRoof link=msg=1174336 date=1371463485
Waarbij de boekjes en lijstjes een doel op zich worden i.p.v. een middel om patientveiligheid te waarborgen. Zoasl het bijna altijd gaat met kwaliteitssystemen in zorg. En uiteindelijk is iedereen druk bezig met lijstjes invullen, want daar wordt op afgerekend. Maar de kwaliteit, tsjaaa

RemRoof

Het maakt mij gewoon pissig wat ze eruit kramen. VVD wil laten zien dat ze de partij van "law and order" zijn. Bij iedere basisfout moet er een tuchtzaak tegen de arts komen. Dat gaat veel te ver. Iedere arts zal fouten maken en blijven maken. Standaard een tuchtzaak beginnen is criminaliseren van artsen.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2013, 12:16:46
Citaat van: 024 link=msg=1174320 date=1371461892

Vanaf 12.45 uur voortzetting debat over patiëntveiligheid op politiek24.nl

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2013, 12:19:08
Citaat van: 024 link=msg=1174341 date=1371463751
Het maakt mij gewoon pissig wat ze eruit kramen. VVD wil laten zien dat ze de partij van "law and order" zijn. Bij iedere basisfout moet er een tuchtzaak tegen de arts komen. Dat gaat veel te ver. Iedere arts zal fouten maken en blijven maken. Standaard een tuchtzaak beginnen is criminaliseren van artsen.

Godzijdank maken artsen fouten. Het zijn net mensen 098uo En daarbij levert fouten maken ook ontwikkeling op namelijk als mens en in het vak.

Dus ik kan mij volledig vinden in je standpunt. Nog los van de kosten en de belasting van het justitiële apparaat.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2013, 17:03:04
Citaat
NIJMEGEN - Het gaat goed met het UMC St Radboud, ondanks economische tegenwind en bezuinigingen. Ondanks de landelijke discussie over inkrimpen van traumazorg, vreest de bestuursvoorzitter niet dat dit in Nijmegen gaat gebeuren.

http://www.gelderlander.nl/regio/nijmegen/goede-cijfers-voor-umc-st-radboud-1.3870550

oma

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 18 juni 2013, 10:14:32
Een schitterend blog van de Arnhemse uroloog Michael van Balken over kwaliteit, veiligheid, koffieleutende chirurgen, hardleerse klojo's die hun anesthesiemiddelen niet checken en de zorg-is-bagger-hype.

Citaat
Ik wind me niet zo gauw op. Of nou ja, eigenlijk wel, maar hier was dan ook nauwelijks wat voor nodig. De krant die Caps Lock uitgevonden hàd kunnen hebben bij gebrek aan Chocoladeletters digitaal kopte namelijk 13 juni ‘Stortvloed aan operatiefouten’ op de voorpagina en ‘Rampzalige fouten operaties’ in de internetversie.

http://www.artsennet.nl/opinie/artsen-blogs/Michael-van-Balken/Blogbericht-Michael-van-Balken/133486/De-Hetzegraaf.htm

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 18 juni 2013, 10:53:17
Zijn er voorbeelden van goed werkende "systemen" voor kwaliteit en patientveiligheid? (Goed werkend = die daadwerkelijk kwaliteit en veiligheid waarborgen en controleren, werkbaar zijn voor Artsen en Verpleegkundigen, en burgers inzicht geeft in die kwaliteit en veiligheid.)

Eigenlijk zet ik altijd mijn vraagtekens bij organisaties en bestuurders die het hebben over het invoeren van systemen speciaal gericht op veiligheid en kwaliteit. Beiden zouden namelijk standaard onderdeel moeten zijn van alle andere processen, handelingen, etc. Niet anders om......
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten