Zeer grote brand (heide) Oldebroekseheide - Oldebroek 13-06-2013

Auteur Topic: Zeer grote brand (heide) Oldebroekseheide - Oldebroek 13-06-2013  (gelezen 5372 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #30 Gepost op: 15 juni 2013, 18:58:25
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1173802 date=1371312155
Kort gezegd nee
Het is geen zeer grote brand in de zin die de civiele brandweer kent, indien er na 10 minuten nog geen nader bericht is worden de vrije ploegen gealarmeerd zodat de verstoring van de bedrijfsvoering geminimaliseerd wordt, want de brandweer op de schietkampen is er om verstoringen van de bedrijfsvoering door brand te minimaliseren.

Duidelijk.

want de brandweer op de schietkampen is er om verstoringen van de bedrijfsvoering door brand te minimaliseren.
En als dat niet lukt wordt dus de civiele brandweer gealarmeerd om mee te helpen de verstoringen in de bedrijfsvoering te minimaliseren ?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #31 Gepost op: 15 juni 2013, 19:21:54
Citaat van: Thor link=msg=1173824 date=1371315505
Duidelijk.

want de brandweer op de schietkampen is er om verstoringen van de bedrijfsvoering door brand te minimaliseren.
En als dat niet lukt wordt dus de civiele brandweer gealarmeerd om mee te helpen de verstoringen in de bedrijfsvoering te minimaliseren ?

Dat geldt toch voor elke bedrijfsbrandweer, nog los van de eisen vanuit de overheid. De Shell lost het grootste deel ook zelf op, pas als het niet lukt (kwartiersregeling of direct bij inschatting?) wordt de civiele brandweer ingezet. Anders krijgt de civiele brandweer het nog druk 0098

Firefighter bedoelt, denk ik, meer het feit dat er snel wordt opgeschaald om de bedrijfsprocessen zo kort mogelijk te verstoren. Het kan dus zijn dat in civiele termen een kleine brand op het ASK gelijk een uitruk betekent met 2 TS-BT.

Ik ben geen expert maar ik denk dat het zo iets is.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #32 Gepost op: 15 juni 2013, 20:29:30
Citaat van: Fireball link=msg=1173820 date=1371315160
Klopt, alleen vond hier de opschaling binnen 6 minuten plaats. Blijkbaar was er dus wel een nader bericht.

Ja en dat nader bericht is dan 'alarm extra ploegen' en geen 'zeer grote brand.' Nogmaals dat word er door de computer zelf bijgeplakt. Je gaf eerder al aan dat jij vind dat dat niet zo is. Maar gezien het door de hoge piefen uit de regio VNOG zelfs bevestigd word lijkt het mij niet dat er over getwijfeld hoeft te worden. ASK Geeft geen Zeer Grote brand.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #33 Gepost op: 15 juni 2013, 20:50:45
Citaat van: RemRoof link=msg=1173831 date=1371316914
Dat geldt toch voor elke bedrijfsbrandweer, nog los van de eisen vanuit de overheid. De Shell lost het grootste deel ook zelf op, pas als het niet lukt (kwartiersregeling of direct bij inschatting?) wordt de civiele brandweer ingezet. Anders krijgt de civiele brandweer het nog druk 0098

Firefighter bedoelt, denk ik, meer het feit dat er snel wordt opgeschaald om de bedrijfsprocessen zo kort mogelijk te verstoren. Het kan dus zijn dat in civiele termen een kleine brand op het ASK gelijk een uitruk betekent met 2 TS-BT.

Ik ben geen expert maar ik denk dat het zo iets is.

RemRoof

Dat vermoed ik eerlijk gezegd ook.


stafpilot

  • geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #34 Gepost op: 15 juni 2013, 22:06:03
Citaat van: Thor link=msg=1173654 date=1371289380
Een interessant artikel.

De moeite van het lezen waard. Goed artikel!
PR & Communicatie Coördinator en hulpverlener bij het Rode Kruis afdeling Ede. https://www.facebook.com/pg/rodekruisede.nl Al mijn bijdragen op het fo


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #35 Gepost op: 15 juni 2013, 23:13:10
Citaat van: RemRoof link=msg=1173831 date=1371316914
Dat geldt toch voor elke bedrijfsbrandweer, nog los van de eisen vanuit de overheid. De Shell lost het grootste deel ook zelf op, pas als het niet lukt (kwartiersregeling of direct bij inschatting?) wordt de civiele brandweer ingezet. Anders krijgt de civiele brandweer het nog druk 0098

Firefighter bedoelt, denk ik, meer het feit dat er snel wordt opgeschaald om de bedrijfsprocessen zo kort mogelijk te verstoren. Het kan dus zijn dat in civiele termen een kleine brand op het ASK gelijk een uitruk betekent met 2 TS-BT.

Ik ben geen expert maar ik denk dat het zo iets is.

RemRoof

De standaard uitruk op ASK is voor natuurbrand is2 TS-BT, hoe klein de brand ook is op het moment van melding.
Als je de meldingen nakijkt is, ook bij code groen, de eerste alarmering altijd 2 x TS-BT 2141 +2142,TW 2161 en OvD 2191
Voor de defensieomnummering waren dit de 6441, 6442, 6461 en 6491


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #36 Gepost op: 15 juni 2013, 23:28:54
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1173846 date=1371320970
Ja en dat nader bericht is dan 'alarm extra ploegen' en geen 'zeer grote brand.' Nogmaals dat word er door de computer zelf bijgeplakt. Je gaf eerder al aan dat jij vind dat dat niet zo is. Maar gezien het door de hoge piefen uit de regio VNOG zelfs bevestigd word lijkt het mij niet dat er over getwijfeld hoeft te worden. ASK Geeft geen Zeer Grote brand.

Nou nou, niet meteen zo aanvallend...  98uiye Ik heb slechts geprobeerd uit te leggen hoe GMS werkt, maar ik begrijp uit je reactie, dat je mijn uitleg niet geloofd. Jammer! En welke "hoge piefen" heb je precies gesproken? Als je me even de namen in een PM stuurt, zal ik ze de groeten doen.  O0


Bert_0341

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 156
Reactie #37 Gepost op: 16 juni 2013, 11:51:32
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1173846 date=1371320970
Ja en dat nader bericht is dan 'alarm extra ploegen' en geen 'zeer grote brand.' Nogmaals dat word er door de computer zelf bijgeplakt. Je gaf eerder al aan dat jij vind dat dat niet zo is. Maar gezien het door de hoge piefen uit de regio VNOG zelfs bevestigd word lijkt het mij niet dat er over getwijfeld hoeft te worden. ASK Geeft geen Zeer Grote brand.

Zeer zeker werkt het ask wel met classificatie's  Kleine brand, middelbrand, Grote brand en Zeer grote brand.

Als jij van mening bent dat het niet zo is leg dan eens uit waarom ze dat niet doen en waar je die wijsheid vandaan hebt?!