Nieuw Uniform ???

Auteur Topic: Nieuw Uniform ???  (gelezen 47297 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #120 Gepost op: 17 januari 2011, 21:45:25
Oud topic inmiddels :-X ;)

Na de 'kantooruniformen' is de kazernekleding aan de beurt. Inmiddels zijn de ontwikkelingen op dat vlak aardig gevorderd. Hieronder samengevat de stand van zaken op dit moment.

Nadat de uitgangspunten waren vastgesteld door de hoge heren, is een 'testpakket' in het leven geroepen. De kazernekleding in zwart-blauwe kleurstelling, de sportkleding in zwart-rode kleurstelling.

Dit testpakket bestond uit:
- Werkbroek
- Kazerne-overhemd met lange mouwen
- T-shirt met korte mouwen
- Poloshirt

200 brandweermensen hebben meegedaan aan de draagroef. N.a.v. de draagproef is een enquete gehouden, waarvan je de resultaten in dit PDF document kunt lezen.

Inmiddels is het (bijgestelde) programma van eisen door de diverse projectgroepen goedgekeurd. Hieronder impressies van de kazernekleding en de sportkleding:









Zie voor meer info (tevens de bron van dit verhaal):
Nieuwsbrief kazernekleding 1
Nieuwsbrief kazernekleding 2
www.brandweerhuisstijl.nl

Niet heel verrassend dus allemaal, maar wel weer een stukje meer eenheid in brandweer Nederland.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #121 Gepost op: 2 februari 2011, 23:38:23
Ben benieuwd.

Ik draag al enige tijd het "nieuwe" uniform voor het werk en vind het best. Alleen aan die "fanfarebroek" moet ik nogsteeds wennen.

Verder is het best oké.

Ben benieuwd wat de reacties zijn op het kazernetenu.....

Smoke
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


jwk

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #122 Gepost op: 3 februari 2011, 11:13:20
Over het algemeen ben ik best te spreken over de nieuwe uniformen. Draag het nu ongeveer ruim een jaar, maar het zit perfect.

Dan laat ik trouwens wel even achterwege dat de levertijden wat lang zijn en ik al twee broeken versleten heb omdat ze gewoon uitscheurden...