Omdat er momenteel nagedacht wordt over nieuwe indeling van inzet koffers voor verbindings materiaal was ik benieuwd hoe andere hun inzet koffer en met name voor de centrale mobilofoon ingedeeld hebben.
Op dit moment is onze mobilofoon ingebouwd in een compacte houten koffer/flightcase, vrij simpel een houten plankje er in geschroeft waar de mobi en voeding op zitten, koffer openklappen aansluiten en werken, op zich werkt dat goed maar ziet er een beetje rommelig uit omdat je ook nog een aperte koffer bij hebt met portofoons met toebehoren en je hele opstelling verder los op tafel staat.
Een ander uiterste die ik gezien heb is een compleet console met schermen en ingebouwde mobilofoons, ziet er erg gelikt uit maar omslachtiger om te vervoeren en op te bouwen.
Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van 19 inch tunnel koffers alles is er netjes in weg te werken achter een frontplaatje en de monitor kan er boven op staan. omdat 19 inch koffers een veel gebruikte standaard is binnen de muziek industrie en ict zijn er allerlei zaken voor te krijgen, van stroom verdelers (stekker dozen) tot lades voor de portofoons en toebehoren aan toe waardoor het er toch verzorgt uitziet ook al heb je geen groot console om alles achter te verbergen. natuurlijk zijn 19 inch koffers wel wat groter dan een compact mobilofoon koffertje.
Wat zijn de andere oplossingen die zoal gebruikt worden, niet alleen bij het rode kruis maar ook bij andere disciplines die met evenementen communicatie te maken hebben?