Toch is het volgens mij niet zo heel lastig...
De busjes worden in principe gebruikt voor de normale werkzaamheden (en heeft daarvoor OGS). De eigenaar cq. leider van het bedrijf heeft OvD op zijn bus geplakt omdat hij, indien nodig, de leidinggevende is van het bedrijf....
Wat zijn de normale werkzaamheden dan?
Als ik de link aanklik gepost door forumlid Dinges komt het er op neer dat een chauffeur die piketdienst heeft een oproep krijgt om met spoed naar zijn werk te gaan. De locatie van Sanquin, om vervolgens in het Sanquin voertuig te stappen om een spoedrit uit te voeren.
Brandweermensen hier in Groesbeek krijgen ook urgente oproepen, maar stappen op de fiets of in hun eigen auto. Ze gaan naar de brandweerkazerne om daar in een voertuig te stappen met zwaailichten en sirene.
In hetzelfde dorp wonen veel artsen. Een groot deel van deze mensen moet met spoed naar het ziekenhuis. Soms is het van groter belang dat deze arts snel in het ziekenhuis komt dan dat het zakje bloed komt. De opgeroepen arts moet zich houden aan alle verkeersregels omdat ze rijden met hun eigen auto of op de fiets stappen (als dat sneller is).
Vergelijk ik nu appels met peren?