Maar maak dat eens concreet dan wat betreft dat copi verhaal. Wat was er gaande in ijsselstijn, en wat was jullie rol bij het copi? Is het een landelijk werkende club, en zo ja, waarom kent dan niet iedereen binnen de acute hulpverlening jullie?
Hoe worden jullie geallarmeerd? Gebruiken jullie c2000? Hoe snel zijn jullie ter plaatse? Zijn er bestaande protocollen waarin jullie in opgenomen zijn?
Word eens concreet ipv alleen maar uitspreken wat graag zou willen zijn, en zou willen doen. Het blijft voor mij nogmaals een beetje hobby-achtig overkomen... Het spelen met treintjes en denken dat je machinist bent, maakt je nog geen machinist, ook al heb je je verkleed als zodanig.....
Zwaailamp, wij hebben geen OvD (of iets van die strekking)
Maar ik kan het plaatje wat VKRC aan gaat wel concreet maken.
Wij hebben een bedrijfje wat o.a. Verkeersregelaars levert door heel Nederland. Bij een calamiteit KAN het zo zijn dan wij gebeld worden (of een concurrent).
Geen P2000, geen protocollen (Wel raamovereenkomsten), geen OGS, geen machinist jas.
Daar sturen wij dan medewerkers (Bijv. Verkeersregelaars) heen, die op normale wijze naar de plaats toe gaan.
Als het een risicogebeuren is, gaat er vanuit ons bedrijfje ook een leidinggevende heen om te kijken of onze medewerkers zelf geen risico lopen.
Wij moeten ons dan melden bij een Contactpersoon/OvD/Politie/Copi (Omcirkelen hetgeen aanwezig is).
In zo'n overleg kijken de partijen op ons gebied wat verkeerstechnisch noodzakelijk is.
Niet heel spannend, maar wel belangrijk op ons vakgebied.
Geen hobby, puur business en voor de centen.
Ik doe dit ook niet spannende voor dan het feitelijk is.