Ja en? Laat ze lekker.
Waarom vindt men het op dit forum zo leuk om vooral met modder naar andere partijen te gooien. Dit is weer zo'n discussie met allemaal betweters.
Als MET-R er voor kiest om haar bedrijfsvoering op deze wijze uit te voeren, en ze overtreden geen regels of wetten, laat ze dan lekker....? Wat is nou het probleem?
Dit soort onderwerpen zijn bijzonder nuttig, zelfs als het sommige mensen slecht bevalt. Jij bent van mening dat we MET-R maar lekker moeten laten terwijl je niet vindt dat je andere forumleden die 9 pagina's volschrijven over dit bedrijf ook maar lekker moet laten. Andere vinden dat het de sfeer op dit forum behoorlijk verpest wat ook een vals motief is; op dit forum zijn al jaren leden, die volgens eigen zeggen, niet meer aan de discussie deelnemen. Een aantal stuurt mij zelf filmpjes of informatie waardoor ik het ook vreemde toestand vindt. Het enige verschil is dat ik geen enkele boodschap heb aan mensen die mij (digitaal) bedreigen of (digitaal) willen beledigen.
De discussie had niet zo lang hoeven te duren als er antwoorden waren gekomen waardoor we allemaal weer over kunnen gaan tot de orde van de dag omdat het evident is dat dit een normaal bedrijf is dat geen wetten of regels overtreedt. Ik denk dat ze vreselijk veel regels overtreden, regels waar verschillende toezichthouders in ons land op dienen toe te zien en te handhaven. In ons land is het niet vreemd dat de toezichthouders van elkaar denken dat de ander het wel doet, terwijl in praktijk niemand het doet.
Het gebruik van de term OvD is inmiddels wel een bijzaak geworden ondanks dat zwaailichtfans en personeel van dit bedrijf daar de nadruk op leggen. Ik zal het puntsgewijs samen vatten wat ik vreemd vindt:
1) Een forumlid kan kiezen om anoniem en op persoonlijke titel reacties te plaatsen. De vrijblijvendheid van de uitspraken vervalt zodra je via je profiel duidelijk maakt dat je "agent van politie" bent. Dan ben je een gezagsdrager en iemand is ten slotte 24/7 een politiefunctionaris.
Jammer dat er op deze manier gereageerd wordt. Maar dan is het misschien de regio's waar 1 van de 2 uitkomen. Ik als hulpverlener zie het juist als een stukje professionele uitstraling dat een organisatie verder kijkt dan ze neus lang is en daar over na denkt. Misschien komt dat ook wel door de ervaring en kennis die binnen het bedrijf zitten.
Misschien is het voor jullie de volgende keer eerst even vragen voor je zo laag dunkend reageerd.
Ik wil graag weten waarom de politie het professioneel vindt dat een koeriersbedrijf met 10 of meer voertuigen rond rijdt met zwaailichten en sirene. Aan het advies van deze agente is ruimschoots gehoor gegeven. Er is veel gevraagd en geconstateerd. Misschien is het wel zo dat deze agente zich eerst had moeten verdiepen voordat ze Haageneesch en Rotterdammertje de les leest.
2) Er is scherpe wetgeving over het gebruik van zwaailichten en sirene. Sanquin is een organisatie die daar een vergunning voor heeft. MET-R levert soms chauffeurs (als een uitzendbureau of detacheringsbureau). De spoedrit wordt gereden met een voorrangsvoertuig van Sanquin dat op het terrein van Sanquin staat. De met spoed opgeroepen METR medewerker moet vanaf zijn woonadres naar de Sanquin vestiging en doet dat met een METR voertuig (met zwaailicht en sirene) dat bij de woning van de oproepmedewerker staat.
In het onderstaande filmpje ziet men in de eerste minuten hoe brandweermensen vanaf woonadres naar het voorrangsvoertuig gaan in geval van een medische spoedsituatie, met de eigen auto of op de scooter.
23/06/13 Brandweer Ambulance Lifeliner - Medische noodsituatie Kaatsbaan BrielleWelke wet of regel geeft METR het recht om af te wijken van deze gangbare procedure waardoor medewerkers een voertuig met zwaailicht en sirenes voor de deur hebben staan.
3) Iedere automobilist is geleerd dat aanwijzingen (van politie en verkeersregelaars) boven de verkeersregels en verkeersborden gaan. Kan men een METR medewerker die zijn auto met zwaailichten aan op de kruising zet gelijk stellen met een politieman of gaat het hier mogelijk om een persoon die volkomen de plank mis slaat en zelf bij draagt aan een mogelijk gevaar voor andere verkeersdeelnemers (niet bevoegd en bekwaam om verkeer te regelen + misbruik maken van de "professionele" uitstraling die politievrouw Pully eerder zo bewonderde).
!!PRIMEUR!! MET019 (Medisch Spoed Transport METR) Prio 1 TS23-1 OMS Maastoren Rotterdam4) Een andere agent van politie kan niet bedenken in welke situaties de Officier van Dienst van dit bedrijf een rol zou kunnen spelen bij incidenten. Niemand heeft hem een antwoord gegeven.
Tja, je kan heel veel schrijven, maar ik snap nog steeds de rol van een OVD-M niet. Ik zal wel gek zijn, maar met mij zijn er volgens mij wel meer. Ik lees wat vage voorbeelden waar niet verder op in gegaan mag worden, iets over aanrijdingen van dienstvoertuigen waarin deze OVD een rol zou moeten spelen..? En het feit dat ze mogelijk uitgenodigd kunnen worden in het Copi. Maar ik kan me echt niet voorstellen waarvoor dat zou moeten zijn.
Tot slot lees ik heel veel vaak het woord "kan" terug in je berichten. Ze kunnen worden ingezet ja, maar zijn daar concrete afspraken over gemaakt? Of is dat gewoon iets wat men bedacht heeft maar wat nergens officieel geregeld is.
5) Een andere agent van politie vraagt zich af hoe vaak met met zwaailichten en sirene moet rijden. Er is geen antwoord op gekomen. Als ik de website van METR bekijk dan zie ik ruim tien voertuigen. Het bedrijf zegt dat ze allemaal voorzien van zwaailicht en sirene.
Je roept continu dat wij verkeerd gissen maar zolang jij niet in gaat op de vragen die leden stellen maar vaag blijft doen over klanten, over inzetten enzovoort dan moeten wij wel aannamens maken aangezien er geen informatie gegeven wordt.
Menig bedrijf is trots op de klanten die ze hebben. Jij blijft er continu vaag over, zegt dat Sanquin niet je enige klant is maar wie zijn er nog meer en wat is hun belang bij vervoer met toeters en bellen? En hoe is dat juridisch geregeld?
Hoe vaak zet Sanquin jullie in en hoe vaak is dat onder A1?
Wat is nut nu van een OVD-M. Hoe vaak is die nodig, wat is zijn taakstelling precies? In welke gevallen komt die ter plaatse?
Voorts rest nog de vraag wie die andere klant zou moeten zijn die het voeren van zwaailicht en sirene kan rechtvaardigen, de zwaailichtwet bevat een simpel en overzichtelijk lijstje van met name overheidsdiensten die er voor in aanmerking komen.
6) Waarom heeft een koeriersbedrijf een geel hesjes zoals hulpverleners het ook dragen met de tekst M.M.A. Zoals forumlid Owning zegt gebruikt het hoofd van de ambulancedienst deze afkorting (Medisch Manager Ambulancezorg). Dit bedrijf, Medical Emergency Transport Reuser, heeft schijnbaar ook een functionaris die M.M.A genoemd wordt, ik ben een fantatieke puzzelaar maar heb nog niet kunnen uit vogelen waar deze drie letters voor zouden kunnen staan in de context en taakstelling van dit bedrijf.
Ik zit net de voertuigen is te bekijken en bij M.E.T. Voertuig 013 zie ik in de auto een hesje hangen met erop M.M.A. Ik dacht dat dit de afkorting was voor het hoofd van de ambulance dienst (correct me if i'm wrong). Hebben ze bij Met-r naast een ovd nu ook een MMA rondlopen? http://www.metr.nl/vehicles.php
Ik denk als er op deze zes vragen een helder/bevredigend antwoord komt de discussie snel zal uitsterven.