Ik ben het met Peter Adema eens dat het salaris van de HAPchauffeur een topic is wat nu inmiddels al wel héél vaak is aangehaald.
Maar de opmerking
Neem eens verantwoordelijkheid voor je eigen leven.. ipv te klagen over een CAO, waarin je zelf zonder enige moeite te doen al in de watten word gelegd..
irriteert mij een beetje
Hoezo, zonder er zelf enige moeite voor te doen wordt de hapchauffeur in de watten gelegd?
Natuurlijk zijn de werkzaamheden en de verantwoordelijkheden van de hapchauffeur beperkt, maar ik vind dit toch wel een erg
denigerende opmerking.
Zo'n geweldige CAO is het namelijk juist niet.
De hapchauffeurs die werken bij een taxibedrijf hebben zeker wel reden tot klagen. Zij hebben de werkzaamheden en verantwoordelijkheden in korte tijd zien groeien, terwijl het salaris op geen enkele wijze is aangepast. Dan hebben we het nog helemaal niet over de verschillen tussen de werkgevers.
Of de chauffeurs terecht of onterecht "klagen", daar valt natuurlijk altijd over te discussieren, maar om nu maar te stellen dat je dan maar naar iets anders op zoek moet gaan is wel erg kort door de bocht.
Ik hoef niet zonodig weg bij mijn werkgever, ik zou dat ook een zwaktebod vinden. Ik ga liever met mijn werkgever om de tafel om over (collectieve) arbeidsvoorwaarden te praten.
Dus IK blijf voorlopig nog (met plezier
) stug zitten waar ik zit en tegelijkertijd praten, schreeuwen, gillen, stampen (
maar altijd met respect voor de ander)om te komen tot betere arbeidsvoorwaarden