Teksten Matrixborden Politie, Douane KMAR en Defensie

Auteur Topic: Teksten Matrixborden Politie, Douane KMAR en Defensie  (gelezen 14282 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 31 oktober 2014, 00:58:56
Blauw gaat verwarring geven. Dat zijn mensen niet gewend. Nu gaat alleen politie branden maar veel zachter dan gebruikelijk.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 31 oktober 2014, 01:06:07

Blauw gaat verwarring geven. Dat zijn mensen niet gewend. Nu gaat alleen politie branden maar veel zachter dan gebruikelijk.
En die verwarring verwacht je niet bij een continu brandend stopbordje (weliswaar zonder 'stop' maar ik vraag me af hoeveel bestuurder die tekst bewust lezen)?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 31 oktober 2014, 02:30:08
Jawel, daarom ben ik er ook geen uitgesproken voorstander van. Maar ik verwacht minder verwarring dan met blauw en laat mij graag overtuigen door ervaringen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Gast

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 31 oktober 2014, 09:38:18
Citaat van: Frank. link=msg=1305376 date=1414713967
En die verwarring verwacht je niet bij een continu brandend stopbordje (weliswaar zonder 'stop' maar ik vraag me af hoeveel bestuurder die tekst bewust lezen)?

Precies, een bestuurder ziet "iets rood" branden en zal dus eerder geneigd zijn te stoppen in de veronderstelling dat hij staande gehouden wordt wat me weer een ongewenst neveneffect is.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 31 oktober 2014, 11:47:08
Denkt iedereen maar zo... hoevaak ik de toeters en bellen niet aan moet gooien voordat iemand stopt  :(  98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #35 Gepost op: 31 oktober 2014, 13:30:01
Citaat van: silque link=msg=1305406 date=1414752428
Denkt iedereen maar zo... hoevaak ik de toeters en bellen niet aan moet gooien voordat iemand stopt  :(  98uiye
Maar dat heeft ook te maken met de slechte zichtbaarheid of vuiligheid van de stoptransparanten
Hobby Bobby eenheid Den Haag

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 31 oktober 2014, 13:51:54
Nee, heeft te maken met bestuurders die gewoon niet spiegelen  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #37 Gepost op: 31 oktober 2014, 13:59:13
Citaat van: silque link=msg=1305443 date=1414759914
Nee, heeft te maken met bestuurders die gewoon niet spiegelen  ;)
ook ;-) maar heb zelf ook een keer een stopteken gekregen (reden redelijk hard achter collega en die zag niet dat we collega's waren) en toen moesten toch even goed kijken om te zien wat er nou precies stond!
Hobby Bobby eenheid Den Haag

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #38 Gepost op: 31 oktober 2014, 15:04:47
Citaat van: silque link=msg=1305406 date=1414752428
Bij de KMar hebben we dit ook wel eens toegeschreven naar het gebied waar je reed. In zeeland waar veel minder politie rondrijd als in de randstad verwacht men ook gewoon geen staande houding. Dat is ons ook wel eens letterlijk gezegd.  :'(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 31 oktober 2014, 15:33:02
Citaat van: Sylvester link=msg=1305357 date=1414701510
Omdat PD Groen voor andere doeleinden gebruikt wordt en je mag het rijdend niet eens gebruiken.

En de praktijk is dat het totaal never nooit, maar dan ook echt helemaal never nooit gebruikt wordt. Dus waarom niet de groene lampen gebruiken als kenmerk voor preventieve aanwezigheid? Dit straat de kleur m.i. ook uit. Ik ben het ermee eens dat het inderdaad erg fel is. Volgens mij is dit aan te passen eventueel in combinatie met steady burn. Deze "proef" met de groene lamp is al ergens anders ook geweest: http://www.politie.nl/nieuws/2014/januari/28/07-groen-licht-in-maassluis.html

Voordeel van de groene lamp is dat je bij woningen ook naar binnen schijnt en/of pleintjes verlicht. Dat kun je niet zeggen van de brandende tekst POLITIE die denk ik alleen maar verwarring oplevert. Maar ik woon in Almere dus ben benieuwd of ik een voertuig in de praktijk tegen ga komen. Misschien veranderd mijn mening.