OK, dus een busje achter de ambu is vaak met familie? Zonder een waarde-oordeel te geven, hoe wordt dit uitgelegd als het tot een flinke klapper komt? Snap best dat er uitzonderingen zijn waarbij het gebeurt (zoals voorbeeld een paar posts geleden), maar ik zie het best vaak voorkomen op filmpjes. Is het echt een uitzondering of gebeurt het bijna standaard?
Worden de collega's uit de DHV ook extra getraind hierin? Dus manier waarop ze het beste de kruisingen kunnen afsluiten, ideale route voor de ambu door rijstroken leeg te maken enzo? Ik zie hier wel een meerwaarde in namelijk.
Desondanks blijf ik het bijzonder vinden, het is in ieder geval een compleet andere werkwijze dan bij ons in de regio waar de BPZ absoluut niets met de begeleidingen te maken hebben. Niet achter de ambu aanrijden, geen kruisingen vrijmaken. Ik weet bijna zeker dat je bij ons niet eens toestemming krijgt om achter de ambu aan te gaan, zoals ik in een voorbeeld al aangaf.
Nu is onze MK ook wel erg streng op dit gebied, toch vind ik de begeleidingen zoals ze bij ons gaan ook erg efficiënt met - zoals het lijkt - minder personeel.
Schijnbaar is het wel een effectieve manier van werken in Rotterdam, zeker als je het personeel er voor hebt is het ook prima te doen. Wat ik al eerder zei: als het slachtoffer maar veilig van A naar B komt.
Bedankt voor de antwoorden allemaal.