Onderzoek politiebriefing

Auteur Topic: Onderzoek politiebriefing  (gelezen 4813 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2013, 22:00:00
Niks waarschijnlijks aan. Ontwikkeling loopt en volgens mij ook al in pilots.
E-briefing. :)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #11 Gepost op: 3 juli 2013, 22:21:39
Daarom hebben wij binnen ons basisteam een korte briefing met indeling personeel + de belangrijkste info. Daarnaast op intranet een briefing die wordt bijgehouden door het informatieknooppunt met alle afspraken op locaties/personen, overlastplekken etc. Daarvan staan de belangrijkste zaken dus ook op de briefing die voor aanvang dienst wordt gegeven.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #12 Gepost op: 4 juli 2013, 03:17:08
De kunst is om mensen te 'triggeren' aangaande een aandachtsvestiging..

Het is fantastisch dat er 23 kentekens en 39 signalementen opgesomd worden in een briefing, maar dat betekent nog lang niet dat de diender op straat er ook op aanslaat..
Het extra noteren in een notitieboekje helpt het verbeteren van het geheugen, maar is zeker nog geen 'triggerpoint'..

Wat dat betreft is een klassieke briefing grotendeels nutteloos. Niemand slaat nog aan op het kenteken van een donkere Golf als de diender al 5 uur door de stad heeft getoerd en 67.000 kentekens voorbij heeft zien komen.. Het RTIC daarentegen doet in mijn ogen wel goede zaken, omdat zij info aanleveren op 't moment dat je er ook behoefte aan hebt..

En dit in de wetenschap dat er ook in de klassieke briefing alleen maar steeds meer geld, tijd en moeite wordt gestoken..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Ruud Rensink

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
    • Beter geheugen
Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2013, 09:17:19
Ik train mensen een techniek om dit soort aangeboden informatie eenvoudig te reproduceren.
Er is geen duur materiaal voor nodig, slechts een A4-tje en een pen.
Ik garandeer zelfs dat de deelnemers 80-100% van de aangeboden informatie kunnen reproduceren!

Ik denk dat dit ook zeer goed in te zetten is voor de briefings.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2013, 11:20:25
Citaat van: Ruud Rensink link=msg=1180719 date=1372922239
Ik train mensen een techniek om dit soort aangeboden informatie eenvoudig te reproduceren.
Er is geen duur materiaal voor nodig, slechts een A4-tje en een pen.
Ik garandeer zelfs dat de deelnemers 80-100% van de aangeboden informatie kunnen reproduceren!

Ik denk dat dit ook zeer goed in te zetten is voor de briefings.
Kun je iets meer vertellen over hoe die techniek werkt?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #15 Gepost op: 4 juli 2013, 19:31:42
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1180590 date=1372873507
Eens maar als je een briefing van bijna 20 pagina's voorgeschoteld krijgt, snap ik dat als je bij pagina 14 bent, je niet meer weet wat er op pagina 1 stond.

En wat er in staat is soms verouderd of totaal niet relevant. Verder stond er bij ons niet in dat er de dag daarvoor een overval was geweest op een Albert Heijn.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #16 Gepost op: 8 juli 2013, 00:03:33
Wij hadden een auto staan met ANPR deze pakte onder het rijden de kentekentjes mooi ertussen uit, ideaal gewoon.
AV op gasten die voor 8jes waren gepakt, voertuig die gezien waren bij VE situaties... noem het maar op.
Maar toen kwam er een LAPV voertuig en jawel weg ANPR, terug in de tijd maar weer...
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #17 Gepost op: 8 juli 2013, 15:50:35
Citaat van: AureliusM link=msg=1180845 date=1372959102
En wat er in staat is soms verouderd of totaal niet relevant. Verder stond er bij ons niet in dat er de dag daarvoor een overval was geweest op een Albert Heijn.

Dat hoort ook niet op de briefing.

Briefing hoort niet langer te zijn dan 10 a 15 minuten met maximaal 10 sheets. Er wordt door de informatiecoordinator per dienst bepaald wat er op hoort en wat niet. De tijd dat er twintig kentekens op een briefing stonden is wel voorbij in onze regio.
 Wij briefen over het algemeen een kwartier en dan zijn we door de stof heen.  O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #18 Gepost op: 8 juli 2013, 16:22:09
Citaat van: grizz link=msg=1181823 date=1373291435
Dat hoort ook niet op de briefing.

Briefing hoort niet langer te zijn dan 10 a 15 minuten met maximaal 10 sheets. Er wordt door de informatiecoordinator per dienst bepaald wat er op hoort en wat niet. De tijd dat er twintig kentekens op een briefing stonden is wel voorbij in onze regio.
 Wij briefen over het algemeen een kwartier en dan zijn we door de stof heen.  O0

Vind het persoonlijk wel handig om te weten wat er gebeurd is in de wijk.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #19 Gepost op: 8 juli 2013, 18:17:20
Citaat van: AureliusM link=msg=1181830 date=1373293329
Vind het persoonlijk wel handig om te weten wat er gebeurd is in de wijk.

Dat kan via dagrapportage...