Grote brand (bovenwoning) Jan van Necksteeg - Hoorn NH 04-07-2013

Auteur Topic: Grote brand (bovenwoning) Jan van Necksteeg - Hoorn NH 04-07-2013  (gelezen 2871 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2013, 19:35:57
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1180847 date=1372959193
Ik tel minimaal 3x TS
5131 (Hoorn)
5132 (Hoorn)
5232 (Berkhout)

Waar tel je die dan?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 4 juli 2013, 19:38:00
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1180848 date=1372959331
Binnen 15 min. Kan een van de drie genoemde redvoertuigen niet in bijv. Bovenkarspel aanwezig zijn. Ik ben in normaal verkeer al 15 min. bezig om van Enkhuizen on Hoorn te komen Peter maar, ik geloof best dat er wel over is nagedacht alleen lijkt het allemaal een beetje "wazig"
Ik zeg niet binnen 15 minuten, ze mogen er gewoon 15 minuten over doen. En in het geval het erg druk is, tja dan kan de wachttijd gewoon oplopen. Dat weegt niet op tegen de aanschafkosten van een nieuw redvoertuig in die regio, dat is ingecalculeerd risico. ;)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #12 Gepost op: 4 juli 2013, 19:39:22
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1180847 date=1372959193
Ik tel minimaal 3x TS
5131 (Hoorn) 18.40.48 (gelijktijdig met de 4651)
5132 (Hoorn) 18.40.23 (gelijktijdig met de 5151)
5232 (Berkhout) 18.44.35

Dat zou dus voldoen aan de kwalificatie grote brand, de 5132 is gelijktijdig met de HW 4651 (Enkhuizen) gepiept
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2013, 19:40:05
Ok, laat ik het anders vragen; zijn ze allemaal daadwerkelijk ingezet?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2013, 19:41:36
Citaat van: Peter71 link=msg=1180852 date=1372959480
Ik zeg niet binnen 15 minuten, ze mogen er gewoon 15 minuten over doen. En in het geval het erg druk is, tja dan kan de wachttijd gewoon oplopen. Dat weegt niet op tegen de aanschafkosten van een nieuw redvoertuig in die regio, dat is ingecalculeerd risico. ;)

Daarom zou je (althans ik) denken dat bij een alarmering voor een tweede redvoertuig gekozen zou zijn voor Alkmaar of HHW, die zijn nagenoeg even snel in Hoorn als Enkhuizen en dan blijft er in westfriesland een redvoertuig vrij maar nogmaals er zal vast overnagedacht zijn...
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #15 Gepost op: 4 juli 2013, 19:43:13
Citaat van: Hunter link=msg=1180854 date=1372959605
Ok, laat ik het anders vragen; zijn ze allemaal daadwerkelijk ingezet?

Das een goede, zover kan ik het niet bekijken (20 km) die slag is voor jou maar, ik ga er wel vanuit gezien centrum hoorn en dichte / oude bebouwing maar zeker..... ehh.... nee
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #16 Gepost op: 4 juli 2013, 19:47:03
Veiligheidsregio NHN @vrnhn
#Woningbrand in #Hoorn NH, Jan van #Necksteeg 1: het gaat hier om een winkelpand met bovenwoning, waarbij de brand begon in de meterkast.

Veiligheidsregio NHN @vrnhn
#Woningbrand in #Hoorn NH, Jan van #Necksteeg 1: bewoner heeft pand zelf verlaten en is, ivm rookinhalatie, ter controle mee met ambulance.

Veiligheidsregio NHN @vrnhn
#Woningbrand #Hoorn NH, Jan van #Necksteeg 1: brand is meester. Bovenwoning heeft veel rookschade en wordt geventileerd.

En om meteen de vragen hierboven te beantwoorden:

Veiligheidsregio NHN @vrnhn
#Woningbrand #Hoorn NH, Jan van #Necksteeg 1: 1 tankautospuit blijft nog voor de nacontrole. Einde berichtgeving.
If you can dream it, you can do it.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #17 Gepost op: 4 juli 2013, 20:08:30
Woningbrand in Jan van Necksteeg in Hoorn

HOORN In een woning in de Jan van Necksteeg in Hoorn is donderdagavond brand uitgebroken.
De brandweer kreeg de melding om 18.45 uur binnen. De hulpdienst is aanwezig met twee tankauto's en een hoogwerker. De brandweer rukte uit met veel materieel omdat het een woning in de oude binnenstad van Hoorn is. Maar het vuur was snel onder controle.

Eén persoon is voor controle naar het ziekenhuis gebracht.


Foto: DNP.nu/Bas Witvliet

Bron: www.rtvnh.nl


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Reactie #18 Gepost op: 4 juli 2013, 20:19:09
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1180848 date=1372959331
Binnen 15 min. Kan een van de drie genoemde redvoertuigen niet in bijv. Bovenkarspel aanwezig zijn. Ik ben in normaal verkeer al 15 min. bezig om van Enkhuizen on Hoorn te komen Peter maar, ik geloof best dat er wel over is nagedacht alleen lijkt het allemaal een beetje "wazig"

In de KVT's en de berekeningen wordt geen rekening gehouden met gelijktijdigheid. Men gaat er vanuit dat er geen twee incidenten tegelijk plaatsvinden. Bovendien, de 15 minuten voor een ladder geldt alleen voor de eerste. Als dat tenminste al is vastgesteld. Dus als je gelijk met de brand in Hoorn, in Andijk afgehezen moet worden kun je lekker meer dan een half uur wachten.......
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #19 Gepost op: 4 juli 2013, 21:52:40
Citaat van: Temudgin link=msg=1180869 date=1372961949
In de KVT's en de berekeningen wordt geen rekening gehouden met gelijktijdigheid. Men gaat er vanuit dat er geen twee incidenten tegelijk plaatsvinden. Bovendien, de 15 minuten voor een ladder geldt alleen voor de eerste. Als dat tenminste al is vastgesteld. Dus als je gelijk met de brand in Hoorn, in Andijk afgehezen moet worden kun je lekker meer dan een half uur wachten.......
Als dat daadwerkelijk gebeurt kan de meldkamer dan niet aan de 1e auto ter plaatse bij de brand vragen of er echt 2 HW's nodig zijn en zo nee, de HW van Enkhuizen dan naar die afhijsing sturen ?