Grote brand (schuur met landbouwmachines) Nieuwe Compagnie - Kiel-Windeweer 07-07-2013

Auteur Topic: Grote brand (schuur met landbouwmachines) Nieuwe Compagnie - Kiel-Windeweer 07-07-2013  (gelezen 4459 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
p2kflex
05:02:37 07-07-13GROUP-1P 1 Brand (agrarisch bedrijf) NIEUWE COMPAGNIE 31 KIEL-WINDEWEER 038133
0502200BRW Drenthe (Zuidlaren) (Blusploeg A)
0502201BRW Drenthe (Zuidlaren) (Blusploeg B)
0502574BRW Drenthe (Zuidlaren) (TS 8133)
0502999BRW Veiligheidsregio Drenthe (Monitorcode)
0400021BRW Veiligheidsregio Groningen (Voorlichting Alarmcode)
0400111BRW Veiligheidsregio Groningen (OvD Midden Alarmcode)
0400310BRW Veiligheidsregio Groningen (OvD Midden) (DA-OD 3593)
0401998BRW Veiligheidsregio Groningen (Monitorcode)
p2kflex
05:09:13 07-07-13GROUP-2P 1 Brand (agrarisch bedrijf) (NB:Middel Br) NIEUWE COMPAGNIE 31 KIEL-WINDEWEER 012133
MB0400495BRW Groningen (Onbekende code)
MB0400529BRW Veiligheidsregio Groningen (Hoogezand) (Besturing Kazerne)
MB0400523BRW Veiligheidsregio Groningen (Hoogezand) (Blusploeg 3)
MB0400505BRW Veiligheidsregio Groningen (Hoogezand) (TS/SB 2133)
MB0400021BRW Veiligheidsregio Groningen (Voorlichting Alarmcode)
MB0400111BRW Veiligheidsregio Groningen (OvD Midden Alarmcode)
MB0400310BRW Veiligheidsregio Groningen (OvD Midden) (DA-OD 3593)
MB0401998BRW Veiligheidsregio Groningen (Monitorcode)




Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
05.14 Een multiprovinciale inzet vanmorgen: Zuidlaren en Hoogezand onderweg naar een brand in een schuur met landbouwmachines in Kiel-Windeweer.

05.17 Eerste meldingen van aanrijdende voertuigen naar de schuurbrand in Nieuwe Compagnie in Kiel-Windeweer: er komt veel rook vrij.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
p2kflex
05:28:20 07-07-13GROUP-1P 1 Brand (agrarisch bedrijf) (NB:Grote Br) NIEUWE COMPAGNIE 31 KIEL-WINDEWEER 012131 012161 012182
GB0400529BRW Veiligheidsregio Groningen (Hoogezand) (Besturing Kazerne)
GB0400521BRW Veiligheidsregio Groningen (Hoogezand) (Blusploeg 1)
GB0400523BRW Veiligheidsregio Groningen (Hoogezand) (Blusploeg 3)
GB0400524BRW Veiligheidsregio Groningen (Hoogezand) (Blusploeg 4)
GB0400518BRW Veiligheidsregio Groningen (Hoogezand) (Chauffeursploeg 3)
GB0400501BRW Veiligheidsregio Groningen (Hoogezand) (TS 2131)
GB0400014BRW Veiligheidsregio Groningen (HOvD / ROGS Alarmcode)
GB0400011BRW Veiligheidsregio Groningen (RCvD - Regionaal Commandant van Dienst)
GB0400021BRW Veiligheidsregio Groningen (Voorlichting Alarmcode)
GB0400111BRW Veiligheidsregio Groningen (OvD Midden Alarmcode)
GB0400310BRW Veiligheidsregio Groningen (OvD Midden) (DA-OD 3593)
GB0401998BRW Veiligheidsregio Groningen (Monitorcode)
GB0502275Veiligheidsregio Drenthe (Waterschap Hunze en Aa's)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
05.32 In Kiel-Windeweer is verder opgeschaald naar Grote Brand waardoor nu een tweede TS uit Hoogezand opgeroepen wordt.


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Ook even een berichtje hier... wellicht dat er toevallig één van de forumleden ter plaatse is geweest...

Citaat
Vanochtend bij de grote brand in Kiel-Windeweer is mijn auto moedwillig vernield. De gehele achterruitenwisser is er van af getrapt/geropt. Ben hierbij op zoek naar getuigen. Politie op locatie is inmiddels ingelicht, maandag of dinsdag aangifte doen.
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


Stefannieboer

  • fotograaf
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
  • www.hsinactie.nl
    • hsinactie


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Kiel-Windeweer - Een grote brand heeft op de vroege zondagochtend een landbouwschuur totaal in de as gelegd aan de Nieuwe Compagnie in Kiel-Windeweer. Zoals gewoonlijk ben ik ook dit keer ter plaatse gegaan om foto's en video te maken. Helaas weinig kunnen doen doordat één of andere onverlaat niet met zijn klauwen van mijn auto (Rode Seat Ibiza) af kon blijven. Auto stond geparkeerde aan de Nieuwe Compagnie, aan de kant v/d Zuidlaarderweg. Ruitenwisser aan de achterzijde is compleet vernield. De politie heeft een registratie gedaan van het voorval en komende week zal ik zelf hiervan aangifte doen.

Hierbij wil ik graag een poging doen om erachter te komen wie het nodig vond om met zijn graftakken aan mijn auto te komen. Heeft u iets gezien? Kent u de dader(s)? Bel dan 06-10692964 of informeer de politie (0900-8844) hierover! Mogelijk zijn het bezoekers geweest van een schuurfeest dat in Zuidlaarderveen of De Groeve is geweest afgelopen nacht.

www.dennisvenema.nl

DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Citaat van: DennisVenemaFotografie link=msg=1181463 date=1373176731
Kiel-Windeweer - Een grote brand heeft op de vroege zondagochtend een landbouwschuur totaal in de as gelegd aan de Nieuwe Compagnie in Kiel-Windeweer. Zoals gewoonlijk ben ik ook dit keer ter plaatse gegaan om foto's en video te maken. Helaas weinig kunnen doen doordat één of andere onverlaat niet met zijn klauwen van mijn auto (Rode Seat Ibiza) af kon blijven. Auto stond geparkeerde aan de Nieuwe Compagnie, aan de kant v/d Zuidlaarderweg. Ruitenwisser aan de achterzijde is compleet vernield. De politie heeft een registratie gedaan van het voorval en komende week zal ik zelf hiervan aangifte doen.

Hierbij wil ik graag een poging doen om erachter te komen wie het nodig vond om met zijn graftakken aan mijn auto te komen. Heeft u iets gezien? Kent u de dader(s)? Bel dan 06-10692964 of informeer de politie (0900-8844) hierover! Mogelijk zijn het bezoekers geweest van een schuurfeest dat in Zuidlaarderveen of De Groeve is geweest afgelopen nacht.

www.dennisvenema.nl



Ik vind dat je dat best iets beter kunt verwoorden. Snap dat je boos bent, maar om dan woorden als 'klauwen' en 'graftakken' te gebruiken..


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Citaat van: Pino112 link=msg=1181501 date=1373182862
Ik vind dat je dat best iets beter kunt verwoorden. Snap dat je boos bent, maar om dan woorden als 'klauwen' en 'graftakken' te gebruiken..

Haha, wat zou ik volgens jou neer moeten zetten dan? "Zachte en tedere handjes??" Nee, ik verwoord dit zoals ik het wil.
Daarnaast; ook brandweer is gehinderd, zie persbericht;



Uitslaande brand bij akkerbouwbedrijf in Kiel-Windeweer

In de vroege ochtend van zondag 7 juli werden de korpsen van Zuidlaren en Hoogezand opgeroepen voor een brand bij een akkerbouwbedrijf in Kiel-Windeweer. Tijdens het aanrijden van de brandweer waren dikke rookwolken zichtbaar en bij aankomst bleek dat beide schuren volledig in de brand stonden. Er is uiteindelijk opgeschaald naar grote brand: drie tankautospuiten, een hoogwerker, het grootwatertransport plus wat ondersteunend materieel uit Zuidlaren en Hoogezand zijn ingezet.

In de stalen loodsen waren diverse landbouwwerktuigen opgeslagen. In de omgeving werden kleine explosies gehoord, deze hadden waarschijnlijk te maken met de rubberbanden die door de enorme hitte in de loodsen ontplofte en diverse aanwezige cilinders met gasvormige procducten. Een aanwezige dieseltank is door de brandweer gekoeld en verder niet bij brand betrokken geraakt. Ook een derde, in aanbouwzijnde loods is bespaard gebleven. Er kwam veel rook vrij, deze trok weg over het buitengebied en heeft niet veel hinder veroorzaakt.

De eigenaar van het bedrijf was, begrijpelijk, zeer aangeslagen door de brand. Hij zal een deel van zijn machinepark, onder andere een graandorser en diverse andere voertuigen moeten vervangen. Er hebben zich gelukkig geen persoonlijke ongelukken voorgedaan en er zijn ook geen dieren betrokken bij deze brand, waarvan de oorzaak verder zal worden onderzocht.

Bij het aanrijden werden enkele voertuigen van hulpdiensten gehinderd door jeugd die van een feest in de omgeving onderweg naar huis was. Dit heeft gelukkig geen invloed gehad op de inzet, maar het is een zeer kwalijke zaak. Daarnaast is er op de locatie schade toegebracht aan een auto van een aanwezige journalist. Voor deze vernieling wordt aangifte gedaan bij de politie.
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl