Als politieagent reageren op een aanvallende hond: vuurwapen gebruiken of niet?

Auteur Topic: Als politieagent reageren op een aanvallende hond: vuurwapen gebruiken of niet?  (gelezen 6983 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Deze discussie is afgesplitst uit "De Politie op Youtube".

Citaat van: Jos v L link=msg=1180017 date=1372751983
Betrof een overval. Politie was aanwezig voor onderzoek. Zij hebben de man aangehouden omdat hij irritant aanwezig was en de muziek van zijn auto veel te hard had staan.

Waarschuwing vooraf, in het filmpje wordt een hond door de politie neergeschoten.

Hawthorne, Ca Police Kill Dog(2)


Hawthorne, Ca Police Kill Dog(1)
http://www.youtube.com/watch?v=ffwxaTpJTyI#ws

http://www.youtube.com/watch?v=WDBZr4ie2AE#ws

Einde origineel bericht

 ???


Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Tja... triest voor het beestje...

Aan de andere kant kan ik de politieagent volledig begrijpen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Nu het zover gekomen was zat er inderdaad niks anders op dan wat we zien op het filmpje. Maar aan de andere andere kant had dit op zoveel momenten kunnen worden voorkomen. Niet tussen de hond en baasje gaan staan, baasje zelf even de hond laten veiligstellen. Uiteraard achteraf en van de zijlijn makkelijk praten, maar daarvoor wordt het filmpje geplaatst (ter lering).


sylvester1986

  • Gast
Zoals Frank. zegt en die agent is gewoon dom om naar die hond toe te gaan met zijn hand, want de hond deist nog wat terug zoals ik het zie.
Wat ik verder denk zeg ik hier maar niet op het forum.... 98uiye
En please geef dat beestje dan een ganadeschot. >:( >:( >:(


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Tja.. wat moet je ervan zeggen.. Ik vind het weer een echt Amerikaans gebeuren... de agenten met de trigger finger...
Onderhand een heel magazijn leeg schieten op zo'n beest... Verschrikkelijk...

Hoe de Amerikaanse politie optreed.. ik word er kots misselijk van...


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Citaat van: specialagent112 link=msg=1180874 date=1372962359
Tja.. wat moet je ervan zeggen.. Ik vind het weer een echt Amerikaans gebeuren... de agenten met de trigger finger...
Onderhand een heel magazijn leeg schieten op zo'n beest... Verschrikkelijk...

Hoe de Amerikaanse politie optreed.. ik word er kots misselijk van...
Gelukkig is er altijd iemand die het beter weet en doet  998765


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: specialagent112 link=msg=1180874 date=1372962359
Hoe de Amerikaanse politie optreed.. ik word er kots misselijk van...
De volgende keer dus even wachten tot hij daadwerkelijk in je arm/been hangt...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: DvdW link=msg=1180886 date=1372963807
Gelukkig is er altijd iemand die het beter weet en doet  998765
Die hebben we hier op het forum nog niet gehoord, als iemand een mening geeft over een politieoptreden.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Citaat van: Sylvester link=msg=1180895 date=1372964688
Die hebben we hier op het forum nog niet gehoord, als iemand een mening geeft over een politieoptreden.
Er zit een verschil tussen je mening geven en ongefundeerd ergens over blaten... Je ziet bij het 2e filmpje duidelijk bij 3.22 dat de agent zijn hand uitsteekt (om de halsband/ketting te pakken?) en dat de hond naar hem grijpt. Vanaf dat punt kun je weinig anders doen dan ingrijpen. Tenzij fikkie zijn kunstgebit thuisgelaten heeft natuurlijk. Om dan weer meteen te gaan zeuren over 'triggerhappy' amerikanen slaat totaal nergens op. Een belg/duitser/hollander had op dat punt precies hetzelfde gedaan. Hetzelfde geldt voor het aantal kogels. Of wilde je eerst 1tje proberen en dan kijken of fikkie lief wegloopt? Maar voor dat punt zijn er inderdaad een aantal discutabele beslissingen gemaakt, daar zijn we het wel over eens.


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Citaat van: DvdW link=msg=1180886 date=1372963807
Gelukkig is er altijd iemand die het beter weet en doet  998765

Dit heeft niks te maken met beter weten. Ik geef mijn mening waar op een forum,Wat ik schrijf is puur persoonlijk. Maar het optreden van de amerikaanse politie medewerkers kenmerkt zich wel door een harde aanpak.

Aan je been hangen? Ik mag hopen dat een nederlandse diender een betere oplossing had gevonden.. natuurlijk word zon beest agressief  als je met pistolen  erop gaat richten..  

Ik weet het niet beter maar ik mag hopen dat de politie in nederland blijft zoals zij is en geen  voorbeeld  neemt  aan het optreden van de politie in de usa..