Achtervolging na inbraak (elektronicawinkel MediaMarkt) Mortiereboulevard - Middelburg 10-07-2013

Auteur Topic: Achtervolging na inbraak (elektronicawinkel MediaMarkt) Mortiereboulevard - Middelburg 10-07-2013  (gelezen 7485 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Ja, een heli is een heli zou je zeggen. En via wat koppelingen op C2000 is er zelfs met de belgen te praten.

Maar ik denk dat meneer B. Ureaucratie dat vast niet goed gaat vinden


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: Red link=msg=1182598 date=1373555796
Ik weet niet waar de belgische heli staat en hoe lang die erover zou doen om boven Zeeland te hangen.... Maar valt daar niet een samenwerkingsverband mee te maken?

Denk ik niet, wordt een lastig verhaal met de huidige verdragen. Zou m.i. een prachtige oplossing zijn, alleen hebben ze simpelweg geen opsporingsbevoegdheid..... inderdaad een bureaucratisch verhaal dus!
@EvEs, kan het me voorstellen. Wij hebben in Den Haag praktisch voor elke inbreker een heli boven ons hangen, waarom stationeren ze er geen in Rotterdam?! Lijkt me ook een prima oplossing. Volgens mij staan ze nu alleen op Schiphol en Maastricht.

Overigens tenenkrommende reacties zeg: http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=22365
Wat staan mensen toch snel klaar met hun conclusies, volkssport nummer 1: de politie afzeiken!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Citaat van: silque link=msg=1182603 date=1373556944
Overigens tenenkrommende reacties zeg: http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=22365
Wat staan mensen toch snel klaar met hun conclusies, volkssport nummer 1: de politie afzeiken!
John (11-7-2013 om 12:50 uur)
''Is er no steeds de vraag: hoe kan het dat, na het crashen van beide vluchtauto's, de politie op de hielen van de daders, de daders toch wisten te ontkomen? Conditiepropleempje bij de agenten? En ik vind dat in dergelijke omstandigheden, de helikopter gewoon mogen vliegen. IR camera's zijn onmisbaar''


Ah, van hem dat de politieheli wel mogen vliegen. En het lag inderdaad aan de conditie van de agenten. Inderdaad tenenkrommend....

Anja (11-7-2013 om 10:59 uur)
3 auto's, verschillende daders, wildwest taferelen, landelijk nieuws,en niemand opgepakt.???
De daders lachen zich een hoedje om zoiets.
Gewoon snel op de daders schieten. Word er een gewond of gedood? jammer dan...Dan is dat eigen schuld. Niet laten lopen zulke gasten. Gewoon schieten.


Ook een mooie. Als je schiet, doe je het fout. Als je niet schiet, doe je het ook fout. Deze komt altijd terug.
If you can dream it, you can do it.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Haha, het is gewoon vermakelijk. Ik ga ook een duit in het zakje doen:

RFM (11-7-2013 om 09:59 uur)
Misschien een idee om een gps zender op vluchtendevoertuigen te plakken/bevestigen. Met een sterke magneet met superlijm ofzo.


Willem (11-7-2013 om 09:35 uur)
Ach, de verklaringen van de politie.... het zijn en blijven amateurs, die -ergens nog wel terecht voor dat loon- geen risico durven nemen. En: is de actie wel in verhouding tot de misdaad? Zijn er onschuldigen in gevaar gebracht (zoals bijvoorbeeld bij de benzinedieven)?


Ohja deze komt ook altijd terug, de vergelijking met Amerika:

Zeeuw (11-7-2013 om 09:00 uur)
De nederlandse politie kan nog heel wat leren van Amerika
 jonge jonge toch de politie? doetjes


Mensen kijken écht teveel films!!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: silque link=msg=1182603 date=1373556944
Denk ik niet, wordt een lastig verhaal met de huidige verdragen. Zou m.i. een prachtige oplossing zijn, alleen hebben ze simpelweg geen opsporingsbevoegdheid..... inderdaad een bureaucratisch verhaal dus!
Ze hoeven toch ook niet op te sporen? ::)  In principe hoeven ze slechts waar te nemen en volgens mij is het gebruik van infraroodcamera's niet verboden. De politie maakt naderhand gewoon even geheel bureaucratisch een 126 SV vordering op voor de beelden van de heli.  998765

En dan nog een duit in het zakje als mod:

Gelieve de reacties/berichten van mensen onder andere artikel op andere websites te laten voor wat het is. Deze voegen hier niets toe aan de discussie.

BvD.  
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ik ben misschien heel gemeen maar ik zeg altijd wie het laatst lacht, lacht het best. Er worden zat van die zware criminelen afgeknald tijdens 'afrekeningen' in de loop van hun leven. Of verblijven alsnog jaaaren in de gevangenis.

Dus nu lachen ze misschien die 'suffe' agentjes uit die hun 'lekker niet konden pakken' en leven ze in weelde.

Maar hun tijd komt nog wel.......

Zegt iemand die niet zijn halve leven over zijn schouder hoeft te kijken.  ;D
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: Red link=msg=1182609 date=1373558689
Ze hoeven toch ook niet op te sporen? ::)  In principe hoeven ze slechts waar te nemen en volgens mij is het gebruik van infraroodcamera's niet verboden. De politie maakt naderhand gewoon even geheel bureaucratisch een 126 SV vordering op voor de beelden van de heli.  998765

En dan nog een duit in het zakje als mod:

Gelieve de reacties/berichten van mensen onder andere artikel op andere websites te laten voor wat het is. Deze voegen hier niets toe aan de discussie.

BvD.  


Hun zijn formeel bezig met een opsporingstaak in een soevereine staat, dat gaat helaas niet zomaar. Ook de NL'se heli moet afbreken als de achtervolging grensoverschrijdend wordt.
Wat mij betreft een prima oplossing als er een Belgische heli komt, alleen zo simpel ligt het niet. Het is heel bureaucratisch en heeft niet alleen met verdragen te maken, ook met kosten (wie betaalt de inzet?) en wat denk je van het 'plaatje' ? We laten toch geen criminele activiteiten in ons land oplossen door de Belgische politie?  Noem het krom, maar zo gaat het wel.
Ik weet niet eens of de Belgen 's-nachts wel een heli in de buurt hebben die er snel kan zijn, misschien in Antwerpen? Waarom vergroten we de dekkingsgraad niet in Nederland en stationeren we ook een politie helikopter in Rotterdam?

Vwb de trauma heli is dit een stuk makkelijker, kosten worden namelijk niet geheel door de overheid gedragen maar door zorgverzekeringen. Aangezien veel patienten uit Zeeland ook naar Belgische ziekenhuizen gaan komt het geregeld voor dat de Belgische trauma heli hier komt.

<Edit> Ik zie dat er al eens een proef met de politie heli is geweest op Rotterdam, klik
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Citaat van: silque link=msg=1182603 date=1373556944
Denk ik niet, wordt een lastig verhaal met de huidige verdragen. Zou m.i. een prachtige oplossing zijn, alleen hebben ze simpelweg geen opsporingsbevoegdheid..... inderdaad een bureaucratisch verhaal dus!
@EvEs, kan het me voorstellen. Wij hebben in Den Haag praktisch voor elke inbreker een heli boven ons hangen, waarom stationeren ze er geen in Rotterdam?! Lijkt me ook een prima oplossing. Volgens mij staan ze nu alleen op Schiphol en Maastricht.

Nee hoor, in Maastricht staat helaas geen standaard heli klaar. De heli komt wel met enige regelmaat langs op de luchthaven bij Maastricht. De heli's melden zich ook in bij de regiomeldkamers als zij boven hun regio vliegen. De oude regio "Limburg-Zuid" had wel een convenant voor de inzet van Belgische heli's ivm de lange aanvliegtijden van de Nederlandse heli's. Er is hier een YT-filmpje van, maar ik kan deze niet meer terugvinden.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik ben voor meer van zulke convenanten!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,367
Ik zie meer in een spreiding van de politie-heli's over het hele land, met 1 of 2 kisten als reserve/ruiltoestel voor defecte of in onderhoud zijnde toestellen; spaart m.i. tijd en ook zeker brandstof...