Ik denk dat ja na een lengte al op je gat gaat... tussen de lengte bevinden zich namelijk stukken slang en die ga je niet door duwen tenzij, je de hele rimram eerst (ongecontroleerd) in een gang schuift en vervolgens terug zou trekken en ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet gaat werken met 3" pijp over een lengte van zo'n 30 meter of je moet de handel op wieltjes plaatsen en vaste koppelleiding delen gebruiken wat de opbouw weer lastiger maakt.
Lijkt mij wel een bruikbaar systeem mits veilig (zonder instortingsgevaar van muren o.i.d) op te bouwen.
Bij 30 meter gaat het volgens de opgave leverancier om ca 50 nozzles,ieder 20 liter/minuut bij 10 bar om de geadverteerde hoogte van 10 meter te halen, dus er moet naar en door die 3" buis ca 1000 l/minuut of 60 m3/uur.
Zo blijft er aan het nog maar weinig druk over, dus je moet meerdere segmenten nemen en daar een 3 " voeding op zetten anders heb je een enorm hoogteverlies van het watergordijn.
(Overigens de hoogte op foto reactie 13 is zo aan de hand van de foto geschat maximaal 5 meter voor het topje van de nevel.)
Als je slangen met nozzles, ieder van beperkte lengte, tussen een brandend object snel vroegtijdig kunt aanbrengen heeft het nmm wel de nodige voordelen. Weinig arbeidsintensief na het aanbrengen en je kunt de autospuit op veilige afstand neerzetten.