We kunnen die mensen ook helemaal die neerwaartse spiraal in duwen. Geen auto > geen mogelijkheid tot werken (Niet in alle gevallen) > geen inkomen > Meer schulden> Uitkeringsaanvraag > Uiteindelijk kost het ons allemaal nog meer geld.
Ik blijf van mening dat mensen die aantoonbaar hun voertuig nodig hebben, in aanmerking moeten komen voor een uitzondering / andere manier van betalen. Waarom geen loonbeslag maar net deze maatregel?
Raar land dat NL. draait alleen nog maar om centjes. Als ik iemand helemaal aan gort sla hoef ik maar 200 uurtjes te schoffelen, maar als het om centjes gaat moeten de mensen tot op het bot gestraft worden.
(blauwe motormuis) als je doelt op mij m.b.t. het behandelen als ''crimineel'' Ik doelde op het artikel uit de Televaag. Ik citeer: Daardoor konden onder anderen mensen met gestolen auto's en met belastingschuld direct worden opgepakt.
Ik wil hier dus absoluut niet mee zeggen dat de politie deze mensen als criminelen behandeld, enkel dat ik het een belachelijk stuk in de krant vind.
Jos, ik denk dat onze meningen betreft deze vorm van journalistiek/krant redelijk op één lijn liggen, want mensen met een schuld worden niet "opgepakt".
Ik begrijp zeker dat het vervelende gevolgen heeft voor iemand als zijn auto vanwege een schuld wordt afgenomen. Maar mensen die aantoonbaar een auto nodig hebben kunnen voorkomen of een uitzondering krijgen om hun auto te behouden. Dit doe je namelijk door een regeling te treffen bij de belastingsdienst, zoals je bijv. zelf al aangeeft "loonbeslag".
Degene met schulden is de aangewezen persoon om zo'n regeling voor te stellen en niet de belastingsdienst of elke andere organisatie. Nu wachten de mensen nog teveel af op wat komen gaat en met als gevolg dat de auto een keer wordt ingenomen bij een controle.
Zoals door Golly reeds aangehaald is het voor mensen met schulden van erg moeilijk om hulp in te roepen, maar ik denk dat er geen land ter wereld is wat je zoveel hulp kan bieden bij een schuldsanering als in Nederland. Maar de mensen hebben de regie deels allemaal zelf in de hand, ook het voorkomen van inname van je voertuig.
Tja, de opgelegde straffen zijn helaas een compleet andere materie dan dit soort schulden.