Flitsteams en politiecontroles veroorzaken schrikreacties en files

Auteur Topic: Flitsteams en politiecontroles veroorzaken schrikreacties en files  (gelezen 19465 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #120 Gepost op: 2 augustus 2013, 01:48:57
Citaat van: 7131 link=msg=1188236 date=1375390669
Amen !!
sorry  ::)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #121 Gepost op: 2 augustus 2013, 09:35:00
Nu 16 jaar mijn rijbewijs en nog nooit geflitst of aan de kant gezet. Met mijn Garmin rij ik altijd, als de verkeerssituatie het toelaat, tegen de snelheid(flits)slimiet. Het valt me op dat ik vaak snellere auto's een paar keer weer zie als ze voor een oversteek of stoplicht staan te wachten.

Ooit met met twee auto's van ons nieuwe huis naar ons oude huis gereden. Ik in mijn 1,9 diesel transporter en mijn vrouw in onze toenmalige snelle zx furio. Ik hield mij aan de snelheid zij ging 10 tot 15 km/u te hard. 60 kilometer rijden, over binnenwegen en snelweg. Resultaat: toen ik mijn bus parkeerde stapte ze net uit.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #122 Gepost op: 2 augustus 2013, 10:43:16
Klopt helemaal, maar dat zit de mensen niet dwars. Een passende max snelheid heeft te maken met je rechtsgevoel en niks minder.

50 in een echte(!) bebouwde kom en geflitst worden voor 60 geeft gezeur, maar je vindt niet veel medestanders. 100 mogen op een snelweg van 10 rijstroken breed en dan bekeurd worden voor 110 geeft, in mijn ogen, recht op een storm van kritiek. En die is er dan ook. Rechtsgevoel..

Snelheidslimieten, en de bijbehorende sancties, moeten geloofwaardig zijn en op beide punten faalt de overheid jammerlijk.
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #123 Gepost op: 2 augustus 2013, 23:41:32
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1188317 date=1375432996
Klopt helemaal, maar dat zit de mensen niet dwars. Een passende max snelheid heeft te maken met je rechtsgevoel en niks minder.

50 in een echte(!) bebouwde kom en geflitst worden voor 60 geeft gezeur, maar je vindt niet veel medestanders. 100 mogen op een snelweg van 10 rijstroken breed en dan bekeurd worden voor 110 geeft, in mijn ogen, recht op een storm van kritiek. En die is er dan ook. Rechtsgevoel..

Snelheidslimieten, en de bijbehorende sancties, moeten geloofwaardig zijn en op beide punten faalt de overheid jammerlijk.

kusje  ;D. Voor het eerst kan ik niks anders zeggen dan: ik sluit mij bij u aan.

En hoe vaak gebeurd het niet dat men vindt dat er te hard door de straat gereden wordt, totdat men zelf in diezelfde straat geflitst wordt voor te hard rijden.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #124 Gepost op: 26 augustus 2013, 20:54:33
Mobiele flitser veroorzaakt vijf kilometer file tussen Den Haag en Zoetermeer

ZOETERMEER - Een mobiele flitser van de politie heeft maandag aan het eind van de middag een file veroorzaakt op A12 tussen Den Haag centrum en Zoetermeer.
De flitser stond ter hoogte van Zoetermeer waar automobilsten massaal snelheid verminderden. Uiteindelijk stond er vijf kilometer file op de A12 tussen Den Haag en Zoetermeer.

Files door flitsers op de A13

In juli veroorzaakten mobiele flitscontroles meerdere keren files op A13. Weggebruikers trapten bij Delft massaal op de rem toen ze het mobiele flitsteam aan het werk zagen.

Om de mensen bij RTV West even te corrigeren: Ik heb stil gestaan tussen Zoetermeer en Nootdorp, de andere richting op reed het perfect door (en de andere richting is geen mogelijkheid tot "onopvallend" flitsen). Maar afgezien van de tekst... voordeel van een file is dat er niemand te hard rijdt. Politie tevreden, ik (en mijn mede-file-rijders van vanmiddag) niet tevreden.

Next please  98uiye


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #126 Gepost op: 11 december 2015, 14:32:25
Nog steeds veel hinder door politiecontroles

11 december 2015, 06:03

Nog altijd ondervindt het verkeer veel hinder van politiecontroles. Hoewel alle betrokken partijen een half jaar geleden verbetering beloofden ontstaan er nog steeds met grote regelmaat (lange) files door controleposten. Sterker nog: het lijkt zelfs alleen maar erger te worden.

Sinds eind augustus werd er liefst 23 keer een file veroorzaakt door toedoen van een politiecontrole. In de eerste helft van 2015 was dat 'slechts' 12 keer. Bij het zien van de controleapparatuur of agenten in de berm trappen automobilisten automatisch op de rem. Hierdoor stroopt het verkeer op. Dat is niet alleen hinderlijk, maar ook erg gevaarlijk.

Lees verder en zie kaart op: http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2015.345.01.04
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #127 Gepost op: 11 december 2015, 15:07:48
Ik ben nog nooit geschrokken van een flitser in de berm. Hoe doe je dat?


BommelDing

  • Eerste hulpverlener, ex-SIGMA-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
Reactie #128 Gepost op: 11 december 2015, 15:09:45
@JJ75; Sommige mensen zijn te bang voor bekeuringen. Gaan daardoor toch even remmen met een harmonica effect tot gevolg.
En weer andere rijden resoluut te hard, schrikken en stampen op de rem.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #129 Gepost op: 11 december 2015, 16:41:09
Als ik 100 rij 'op de voet' (dus niet op cruise control) laat ik mijn gas eerlijk gezegd toch ook altijd zakken - je zit er altijd wel eens onder of (probleem) er boven. Niet tot de 70, maar wel dat mijn wijzer niet op of over het streepje met '100' staat. Je zal best 107 kunnen rijden zonder prent langs dat ding, maar ik riskeer het niet. Immers is het toegestaan om (uitgezonderd uitzonderingen) 99 te rijden op de snelweg waar 100 is toegestaan.

Ik snap sowieso niet waarom er vandaag de dag nog met VW transporters wordt geflitst die naast de vangrail staan. Of kunnen ze bij de Landelijke Eenheid geen verlengsnoeren kopen? Zet die busjes wat verder weg, ze vallen te veel op.

Zet die bussen verder weg, statieven net achter de geluidswal (waar 'ie ophoudt natuurlijk) of bovenop viaducten. Noem het sneaky, maar het blijft controleren.

Gek genoeg gaat het wel goed bij trajectcontroles. Die staan notabene 24/7 aan en over enkele kilometers. File's en ongevallen door flitsbusjes kan ik me wel herinneren, wie kan mij aan informatie helpen van ongevallen en file's door trajectcontroles? Daar rijdt iedereen toch ook netjes de toegestane snelheid.........