Flitsteams en politiecontroles veroorzaken schrikreacties en files

Auteur Topic: Flitsteams en politiecontroles veroorzaken schrikreacties en files  (gelezen 19462 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #80 Gepost op: 18 juli 2013, 00:47:52
Citaat van: DiNozzo link=msg=1184078 date=1374081483
Hoewel ik het stuk nou ook geen journalistiek hoogtepuntje vind, verbaas ik mij altijd wel over de hoeveelheid mensen met openstaande schulden als de belastingdienst controleert. En dan hebben webhet vaak over duizenden, tienduizenden of meer euro's.
Ik vind het een goede zaak als dat aangepakt wordt. Ik betaal ook braaf mijn belasting, dat horen anderen ook te doen!

Ik zie het het hele stuk als propaganda om een en ander recht te breien. Ik zie op de foto's niet alleen ANPR maar ook flitsapparatuur.
Over de belastingschuld. Mij verbaast het niet! Steeds meer mensen komen financieel in de problemen.We hebben het hier niet enkel ook duizenden euro's maar ook mensen die moeten terug betalen aan de zorg en huurtoeslag.  Eigenlijk is het gewoon triest.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #81 Gepost op: 18 juli 2013, 01:15:44
Of is het gewoon een kwestie van verkeerde prioriteiten?

Mensen rijden wel in een auto op de A13, bezitten een moderne smartphone, maar geen geld meer voor de echte verplichtingen..

Tja..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #82 Gepost op: 18 juli 2013, 01:25:53
Misschien vreemd, maar trekt die ANPR-camera dat? Meerdere rijbanen én file ?  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #83 Gepost op: 18 juli 2013, 02:12:09
Wat ik nu zie is het volgende:

Mijn snelheidsmeter geeft ongeveer 4 á 5 km/u bij 80 km/u te veel aan.
Dus als ik op mijn snelheidsmeter 80 km/u rij, rij k in werkelijkheid rond de 76 km/u.
Nu rij ik met enige regelmaat over een 80 km/u weg.
Wat ik nu dus regelmatig tegen kom is dat mensen op mijn snelheidsmeter 70 km/u rijden (hetgeen betekend dat zij werkelijk rond 66 km/u zouden rijden).
Niet even maar de gehele weg (enkele 10 tallen kilometers lang).
Men durft de snelheidsmeter niet meer op 80 km/u te zetten, uit angst dat men een boete krijgt voor 2 of 3 km/u te hard rijden.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #84 Gepost op: 18 juli 2013, 02:15:19
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1184174 date=1374102944
Of is het gewoon een kwestie van verkeerde prioriteiten?

Mensen rijden wel in een auto op de A13, bezitten een moderne smartphone, maar geen geld meer voor de echte verplichtingen..

Tja..

Denk het niet... Als je werkt (Ja ook mensen met schulden werken) Is het geen luxe als je een auto hebt als je dagelijks de nodige kilometers moet kachelen. Zeker met de prijzen van het OV van heden. Zeker als je in ploegen werkt is het niet altijd mogelijk om gebruik te maken van het OV. De smartfone vind ik niet inherent binnen dit hele gebeuren.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #85 Gepost op: 18 juli 2013, 02:18:22
Citaat van: Heftrucker link=msg=1184183 date=1374106329
Wat ik nu zie is het volgende:

Mijn snelheidsmeter geeft ongeveer 4 á 5 km/u bij 80 km/u te veel aan.
Dus als ik op mijn snelheidsmeter 80 km/u rij, rij k in werkelijkheid rond de 76 km/u.
Nu rij ik met enige regelmaat over een 80 km/u weg.
Wat ik nu dus regelmatig tegen kom is dat mensen op mijn snelheidsmeter 70 km/u rijden (hetgeen betekend dat zij werkelijk rond 66 km/u zouden rijden).
Niet even maar de gehele weg (enkele 10 tallen kilometers lang).
Men durft de snelheidsmeter niet meer op 80 km/u te zetten, uit angst dat men een boete krijgt voor 2 of 3 km/u te hard rijden.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Jawel... moi! Wat dat betreft heb ik altijd twijfels aan mijn snelheidsmeter. Het kreng is tenslotte niet geijkt. Daarbij heb ik ook altijd vraagtekens bij de afstelling van de camera's. Dus liever op save, en zeker bij het zien van een cam wat gas terug ;)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #86 Gepost op: 18 juli 2013, 02:59:28
Citaat van: Heftrucker link=msg=1184183 date=1374106329
Wat ik nu zie is het volgende:
[....]
Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Ja ik herken het zeker en het is regelmatig rete irritant als ik eerlijk ben. Zelf heb ik 2 GPS snelheidsmeters.
De 1e is van mijn TomTom en de 2e is de App SpeedGauge en die vertrouw ik meer dan de kilometerteller van mijn auto.
Verder gebruik de App Flitsmeister waar alle trajectcontrole's goed in staan standaard en een flitser kan je ook snel melden met hectometerpaal.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #87 Gepost op: 18 juli 2013, 09:16:56
Citaat van: Jos v L link=msg=1184184 date=1374106519
Denk het niet... Als je werkt (Ja ook mensen met schulden werken) Is het geen luxe als je een auto hebt als je dagelijks de nodige kilometers moet kachelen. Zeker met de prijzen van het OV van heden. Zeker als je in ploegen werkt is het niet altijd mogelijk om gebruik te maken van het OV. De smartfone vind ik niet inherent binnen dit hele gebeuren.

De belastingdienst is echt niet gefocust op kleine openstaande bedragen. Die zijn bijvangst. Het zijn vaak ondernemers die voor tientallen duizenden euro's een schulden hebben open staan. En nog regelmatig ineens contant aftikken als de auto anders mee moet..
Dat is geen onmacht, dat is onwil.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #88 Gepost op: 18 juli 2013, 11:11:51
Citaat van: DiNozzo link=msg=1184203 date=1374131816
De belastingdienst is echt niet gefocust op kleine openstaande bedragen. Die zijn bijvangst. Het zijn vaak ondernemers die voor tientallen duizenden euro's een schulden hebben open staan. En nog regelmatig ineens contant aftikken als de auto anders mee moet..
Dat is geen onmacht, dat is onwil.

Dat ze er niet op gefocust zijn betekend niet dat ze er niets mee doen. Bij de gemiddelde controle zie je toch echt wel dat 9 van de 10 in beslag genomen auto's oudere voertuigen zijn  en niet echt dure bakken. Het gaat dan vaak om bedragen van enkele honderden euro's. Personen in die ''dure bakken'' liggen daar niet zo wakker van. Die bellen een taxi of betalen de schuld ter plaatse. Het zijn vaak de mensen met een laag of modaal inkomen die langs de kant van de weg staan te kijken hoe hun autootje wordt weggesleept.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #89 Gepost op: 18 juli 2013, 11:24:46
Citaat van: Jos v L link=msg=1184235 date=1374138711
Dat ze er niet op gefocust zijn betekend niet dat ze er niets mee doen. Bij de gemiddelde controle zie je toch echt wel dat 9 van de 10 in beslag genomen auto's oudere voertuigen zijn  en niet echt dure bakken.
Ik heb al heel wat controles met de belastingdienst mee gemaakt maar herken me absoluut niet in de cijfers die jij nu aandraagt.... Waar baseer je die cijfers op?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.