Het komt ook een beetje neer op wat je bekijkt als armoede hoor. Voor ontwikkelingslanden ligt dit op $1.25 per dag per persoon geloof ik, in ontwikkelde landen zijn er een heleboel zaken gewoon geworden, zoals het hebben van een tv, een koelkast, een telefoon ( veel mensen hebben tegenwoordig alleen een mobieltje). Zeker gezinnen kunnen bijna niet zonder deze dingen.
Ik denk dat het hebben van een mobiele telefoon geen graadmeter is voor de draagkracht van mensen.
Het hebben van een auto is niet per definitie noodzakelijk, maar mensen met lage inkomens (die nu veelal in de problemen komen) moeten vaak verder van hun weg af wonen door huur-/koopprijzen en worden dus gedwongen te reizen voor hun werk (en zoals al eerder opgemerkt is de trein duur! en soms niet toereikend).
Weet je, het gaat niet om de mensen met de audi/bmw/mercedes/ferrari, maar juist om de mensen die al problemen hebben en dan het vervoersmiddel kwijtraken waarmee ze die problemen zouden kunnen oplossen/ waardoor de schulden alleen nog maar groter worden want, geen vervoer, niet werken, dus meer schulden. en dan huurachterstand, betalingachterstand op het huis etc. Het is een vicieuse cirkel en die wordt versterkt door het innemen van de auto.
Als de belastingdienst slim is nemen ze die auto niet in als dat voor die persoon de enige manier is het hoofd boven water te houden