Dweilen met de kraan open, inderdaad helaas. Frustrerend, maar hopelijk niet ontmoedigend voor de verbalisant en overige weggebruikers.
Justitie en politietop zou iets met met die feiten moeten doen en daar hoger op moeten inzetten.
p.s. Blij dat je mijn opmerking met een knipoog neemt. Als weggebruiker zie ik veel handhaving op snelheid, maar niet op andere misdragingen zoals steeds minder discipline om richtingaanwijzers te gebruiken. Vandaar mijn opmerking.
Voor mij persoonlijk is het niet ontmoedigend, als ik ze zie gaan ze op de bon en als ik zie hoeveel verbalen mijn collega's van het VHT A'dam er schrijven is het voor hun ook niet ontmoedigend.
De programma's die we voorgeschoteld zijn is idd veelal gericht op snelheid, dit is leuker voor de kijkcijfers. Iemand gaat, denk ik niet een uur TV kijken naar een programma waar men alleen maar (smart)phone gebruikers bekeurd en bestuurders die geen richtingaanwijzers gebruikt.
Alle VHT's in NL hebben een contract met het LPTV, hierin staan contracturen welke moeten worden behaald per jaar. Handheld bellen staat hierin niet met name genoemd. Het grootste deel bestaat uit snelheidscontroles(radaren en laseren). Een deel van het contract bestaat uit "taakaccent" hier onder kunnen campagnes worden weggeschreven, zoals nu tegen het smartphone gebruik en zo ook straks weer fietsverlichting campagnes.
Dit wil uiteraard niet zeggen dat er verder niet op wordt gelet, tijdens surveillance wordt er echt wel tegen opgetreden.