0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Fietsers denken überhaupt nergens aan. De strijd tegen de fietsers heeft de politie allang al verloren.. Ze fietsen stomdronken, zonder licht, met z'n 7en door het rood terwijl de politie staat te kijken. Een verbod voor de mobiele telefoon vind ik onzinnig; laten we eerst maar eens beginnen met iedere fietser te bekeuren die zich niet aan de al bestaande regels houdt.. Als je ze aan wilt pakken..
Ja, ik ook. Maar als de overige 58 verkeersregels voor fietsers al niet opgevolgd worden, waarom zou dat bij deze dan anders gaan?Regels hebben alleen zin als je afdwingt dat ze nageleefd worden..
Denk dat heel fietsend Nederland blij mag zijn dat ik geen agent ben want dit zou van mij een speerpunt zijn fietsers aanpakken en lid van de club (CJIB) maken.Elke dienst een aantal plekken uitzoeken en vliegende controle's houden.Mijn top 5 zou zijn:1. Door rood fietsen 2. Niet stoppen bij VOP 3. Geen richting aangeven 4. Geen licht voeren ( ook in de zomermaanden ) 5. Niet de juiste rijrichting volgen
Ook als fietser ben je verplicht om bij verandering van richting aan te geven waar je heen wilt.
Ja, het is vast een regel... Maar als frequent fietser in Amsterdam kan ik ook mijn jaarsalaris inleveren als we hier keihard op gaan handhaven. Als ik zie dat er iemand aankomt dan geef ik richting aan, anders fiets ik lekker door met twee handen aan het stuur.