2 doden na ongeval tussen motorrijder en 2 fietsers Waalbandijk - Ochten 17-07-2013

Auteur Topic: 2 doden na ongeval tussen motorrijder en 2 fietsers Waalbandijk - Ochten 17-07-2013  (gelezen 8411 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: xtream link=msg=1184123 date=1374091332

Zwaargewonde fietsers na ongeluk op dijk
  
OCHTEN - Bij een verkeersongeval op de Waalbandijk in Ochten zijn zojuist meerdere mensen zwaar gewond geraakt. Volgens de politie is er vermoedelijk een motorrijder ingereden op een groep fietsers.

Twee van hen zouden er ernstig aan toe zijn. Een iets minder erg. Er worden meerdere mensen gereanimeerd.

Er zijn twee traumahelikopters aanwezig om hulp te verlenen. Politie en ambulancediensten zijn met meerdere voertuigen onderweg naar de plek van het ongeval.

bron :omroepgelderland.nl

Stel dat alle feiten in dit bericht kloppen, dan vind ik de bewoording behoorlijk vreemd

Er zijn 3 gewonden waarvan 1 minder erg. 2 zijn er wel ernstig aan toe.

Er worden meerdere mensen gereanimeerd, gezien de zin hierboven zouden ze kunnen melden dat er 2 mensen gereanimeerd worden. Immers word je niet gereanimeerd als je niet zo erg gewond bent.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Tja, de woordkeuze en opbouw van zinnen is niet overal even duidelijk.
Ik denk dat het vooral een "snel riedeltje" is geworden, omdat men zo snel mogelijk aan nieuws wil voorzien.
Details e.d. zullen later wel worden bijgewerkt (getuige ook de verandering in het nieuwsbericht op omroepgelderland, over de 2 LL's)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1184130 date=1374091964
Stel dat alle feiten in dit bericht kloppen, dan vind ik de bewoording behoorlijk vreemd

Er zijn 3 gewonden waarvan 1 minder erg. 2 zijn er wel ernstig aan toe.

Er worden meerdere mensen gereanimeerd, gezien de zin hierboven zouden ze kunnen melden dat er 2 mensen gereanimeerd worden. Immers word je niet gereanimeerd als je niet zo erg gewond bent.
Dan kijk je over een uurtje nog eens. Best kans dat men dan wel even de tijd heeft gehad om een beter persbericht te kunnen maken.  :)


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1184130 date=1374091964
Stel dat alle feiten in dit bericht kloppen, dan vind ik de bewoording behoorlijk vreemd

Er zijn 3 gewonden waarvan 1 minder erg. 2 zijn er wel ernstig aan toe.

Er worden meerdere mensen gereanimeerd, gezien de zin hierboven zouden ze kunnen melden dat er 2 mensen gereanimeerd worden. Immers word je niet gereanimeerd als je niet zo erg gewond bent.

Er zit 's avonds één redacteur die alles (soms vanuit huis) in de gaten moet houden. Dat er dan wat kromme zinnen inzitten zou niet moeten mogen, maar is wel te verwachten. Bezuinigingen hè...
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: NikonDirk link=msg=1184132 date=1374092167
Dan kijk je over een uurtje nog eens. Best kans dat men dan wel even de tijd heeft gehad om een beter persbericht te kunnen maken.  :)

Berichtje wordt aangepast  O0. Twitter, prachtig medium!
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Wooooow kaolo erg ongeluk op dijk tussen dodewaard en ochten 2 motorrijders en een vrouw met kind op fiets traumahelicopter alles

Hopen van niet dan maar!
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Motorrijder ingereden op groep fietsers in #Ochten. http://ow.ly/i/2DwoF

http://ow.ly/i/2DwoF/original
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1184136 date=1374092559
Wooooow kaolo erg ongeluk op dijk tussen dodewaard en ochten 2 motorrijders en een vrouw met kind op fiets traumahelicopter alles

Hopen van niet dan maar!
Waarom zou je dit serieus nemen? Dat is hetzelfde als dat er "een boel zwaailichten stonden". Je kunt er niets mee.


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Lifeliner Nederland ‏@LifelinerNL 42s

Inzet #Lifeliner3 #Ochten: De helikopter vertrekt weer. Ze gaan naar het UMC St Radboud in Nijmegen. Arts gaat met ambu mee. #traumaheli


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
@Hoguhugo LL3 2 POB Nijmegen
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo