ZO GA JE TOCH NIET MET HISTORIE OM ??

Auteur Topic: ZO GA JE TOCH NIET MET HISTORIE OM ??  (gelezen 2572 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

jwpots

• Gast
Gepost op: 18 mei 2005, 01:32:36
Ten tijde van het maken van beide foto's was dit voertuig al in het bezit van het museum de Wouwse Plantage. De foto in "goede" staat komt uit de collectie van G.A.Lagerwerf en de andere foto is afgelopen zaterdag gemaakt tijdens de open dag door G.P.Koppers. Beiden goede brandweervrienden van mij. Maar als brandweerhobbyist doet mij dit verdriet :'( :'(, dat er zo met de Nederlandse brandweerhistorie wordt omgegaan. Wat is jullie mening hierover ?

Groet
Johan

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2005, 08:30:36
Het museum Wouwse Plantage heeft ook een hele serie voertuigen die in goede staat verkeren en die stukje bij beetje opgeknapt worden. Ik heb er zelf een kleine anderhalf jaar geleden uitgebreid voertuigen kunnen fotograferen.
Gebrek aan tijd, geld en vrijwilligers spelen een belangrijke rol en zorgen ervoor dat niet alle voertuigen die men in bezit heeft gerestaureerd kunnen worden. Een restauratie van één oud brandweervoertuig is een grote tijdrovende en dure klus, laat staan als je er een stuk of 15 in je bezit hebt.
Ik vind het te kort door de bocht om over het brandweermuseum Wouwse Plantage een dergelijk oordeel te vellen zoals Johan dat nu doet.

Gr
Erik

actroske

• Junior gebruiker
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2005, 09:24:20
ik geef eric gelijk , niet enkel het geld en de vrijwiligers spelen een rol , de wisselstukken voor een oude wagen terug op te maken zijn dikwels niet  meer te vinden

groeten
actroske

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2005, 10:06:38
dat is wel zo, maar het blijft gigantisch zonde :-\

Nick

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2005, 10:27:29
het blijft zonde, wat de reden ook is.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2005, 16:55:06
Dit is gewoon zonde , Ik zou die mensen eens goed aan spreken op hun historisch besef !!!!!
en dan?
Weet jij wel hoveel tijd EN geld het kost om zo,n voertuig op te knappen en in goede staat te HOUDEN.
Als je dat niet hebt,tja dan is het jammer.Ik denk dat de eigenaar van het voertuig het zelf ook jammer zal vinden,dus Johan had zijn reactie iets genuanceerder neer kunnen zetten  ;)

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2005, 17:03:19
Mischien heeft de gemeente waar ze staan nog wel ergens een potje met geld over !!!!! het is zonde als die wagens verloren gaan !!!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2005, 17:06:06
Mischien heeft de gemeente waar ze staan nog wel ergens een potje met geld over !!!!! het is zonde als die wagens verloren gaan !!!
de gemeente ?? :-X :-X :-X
Die zien de oude auto,s liever de schroothoop op versijnen dan er wat aan te besteden :-X

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2005, 21:02:22
Ik vind dat er voor beide meningen wat te zeggen is. het is natuurlijk zonde dat er soms slecht met een stukje historie omgesprongen word. en ja restaureren kost een boel tijd en geld. ik weet er alles van bezit zelf namelijk een drietal klassieke Alfa-romeo's. en ben ooit bezig geweest om een oude brandweerwagen aan te kopen maar helaas voor mijn persoon was iemand anders mijn voor. en heeft hem tot nu toe nog steeds niet gerestaureerd en ik zie het voertuig steeds slechter worden en dat vind ik dan weer zonde. als je aan een project begint weet dan waar je aan begint en maak het af. ik heb in de jaren verschillende mensen zien beginnen aan iets en dit nooit af zien maken en dat heb ik het niet alleen over oude brandweerwagens voor de duidelijkheid. maar als ik zo naar die foto kijk van die Roosendaalse Chevrolet MS4400 uit de oorlogsjaren dan is hij nog niet zo slecht en hij staat zo te zien onder dak wat wel een pluspunt is en ik denk dat het voertuig na een goede wasbeurt er bijna hetzelfde er uit ziet als op de bovenste foto. en hij is gelukkige nog als brandweerwagen bewaard gebleven. er zijn ook eigenaar die de wagen verbouwen tot een gewone vrachtwagen en dat is iets wat ik dan ook meer zonde vind. jarenlang de bevolking gediend en dan wordt je verbouwd tot een niets zeggend vrachtwagentje.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

R.J. Dolislager

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2005, 21:04:20
Jemig hé zo ga je toch niet ergens mee om?