Politie te water bekogeld

Auteur Topic: Politie te water bekogeld  (gelezen 8062 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #40 Gepost op: 26 juli 2013, 14:58:34
Citaat van: richard1074 link=msg=1186441 date=1374841631

Het incident gebeurde aan het einde van de middag, toen een politieboot voorbijvoer te hoogte van de Westduinweg. De jongeren begonnen met blikjes te gooien en beledigden de politieagenten. Toen meer agenten ter plekke kwamen, konden ze de 16-jarige ondanks zijn verzet aanhouden.
Kijk, dat is wel hetgeen ik op hoopte maar ik durfde het nog niet te benoemen. Terugtrekken om op versterking te wachten kan dan een goede keuze zijn.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #41 Gepost op: 26 juli 2013, 15:55:23
Citaat van: pompbediende link=msg=1186438 date=1374841143
Misschien dat er wat moet veranderen op de politieschool, daar bevind zich de bakermat van het probleem denk ik.

Er moet eerder wat door dat graaivolk op het Haagse Binnenhof gaan veranderen.
De politieschool heeft te maken met de wet- en regelgeving die op het Haagse Binnenhof gemaakt wordt en kan dus niet zo maar wat veranderen.

Citaat van: richard1074 link=msg=1186441 date=1374841631
Jongeren bekogelen politie in Scheveningen

Bron :
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3291554/2012/07/25/Jongeren-bekogelen-politie-in-Scheveningen.dhtml

Voorlopig is er helaas nog geen officieel persbericht naar buiten gebracht. Ben benieuwd op wat voor bron de krant zich beroept.
Jammer dat er maar 1 van de in totaal 30 is opgepakt. Ben benieuwd waarom er niet meer opgepakt zijn maar het is gelukkig iets.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #42 Gepost op: 26 juli 2013, 19:27:37
De plek voor de aanhouding was i.i.g. ideaal. Op dat stukkie haven heb ik ook een jaar of 5, 6 rondgereden met een patrouilleautotje van Defensie. Er zijn maar 2 in-en uitgangen v.w.b. dat stukje haventerrein, en anders het 'ruime sop'.

Dus 'als ratten in de val' is in deze wel sterk.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #43 Gepost op: 26 juli 2013, 23:49:41
Dit soort "stoere" jongens, had van mij gerust mogen worden getaserd. Ja, het is misschien buitenproportioneel, maar daar hou ik bij dit soort types wel van.
Is er trouwens aan boord van een politieboot een taser? Geeft namelijk wel zo'n leuk effect in het water  e050

Wat je bij dit soort clubjes vaak ziet, is het tegen elkaar opboksen. Ik hoorde gescheld/gevloek, waarna een ander dit telkens probeert te overtreffen. Tsja, het zal wel met hun "status" te maken hebben, want nu krijgen ze weer "credits" van hun "matties".


STIMP

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
    • Persoon Schadeherstel en Carrosserie BV
Reactie #44 Gepost op: 27 juli 2013, 09:16:49
Ik wordt alleen maar verdrietig na het zien van zo'n filmpje. Deze jongens mogen blij zijn met hoe goed ze het hier in NL hebben maar wat krijg je er voor terug? Neanderthaler gedrag... Jammer hoor. Ik ben het qua gedrag c.q. uitspraken van de heer Wilders totaal niet eens maar soms kan ik wel een klein vleugje empathie voor hem opbrengen. >:(


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #45 Gepost op: 27 juli 2013, 11:04:08
Je ziet de agent aan het roer wel de jongens filmen. Denk dat hij bewust weggevaren is en de rest voor later bewaarde.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Hertog Jan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #46 Gepost op: 27 juli 2013, 11:31:11
Berichtje in de media; :o

Plonskraagjes pesten waterpopo in Scheveningen

[David Attenborough voice-over] GS Wildlife. Op bovenstaande video is een groepje plonskraagjes vastgelegd die zich in hun leefomgeving aan het water bedreigd voelen door indringers. Een lid van de groep wordt benaderd door de waterpolitie omdat hij zich op een plek ophoudt waar hij blijkbaar niet mag zwemmen, zelfs niet om een bal uit het water te vissen. In groepsverband proberen de plonskraagjes vervolgens hun natuurlijke vijanden van de politie te ontregelen met schreeuwen, schelden en een sterk gezagsondermijnende houding. Daarbij worden projectielen geworpen, een vorm van zelfexpressie die tot doel heeft de vijand af te schrikken, maar ook om de alfa-status in de eigen groep te verstevigen. Het werkt: de weinig autoritaire vijand laat zich na een halfzachte poging om een lid van de groep in te rekenen toch wegjagen, en vaart onder juichende verwensingen en een paar vliegende bakstenen kalm weg. De plonskraagjes hebben hun territorium succesvol verdedigd.

Bron: http://www.geenstijl.nl/


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #47 Gepost op: 27 juli 2013, 12:55:53
Citaat van: MisterQ link=msg=1186404 date=1374835372
Het is om te laten zien wie de baas is op straat.
Aan het filmpje te zien is duidelijk wie er de baas zijn.
En dat zijn niet degenen die de boot zijn ingegaan.

Gelukkig dat er door de schipper bewijslast is vastgelegd en dat achteraf blijkt dat de wijze stuurlieden aan wal welke later ter plaatse kwamen uiteindelijk toch nog gepaste maatregelen hebben kunnen nemen.

(Dat de ettertjes dat niet online zetten is niet meer dan logisch. Tenzij de politie de spierballen te veel laat rollen naar de zin van de filmers)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #48 Gepost op: 4 augustus 2013, 18:47:44
Citaat van: MisterQ link=msg=1186275 date=1374789244
Inderdaad. Trouwens zit na te denken ze noemen ons wel is ''ibahesh'' wat letterlijk insect betekend. Je zou dat als beledigend kunnen ervaren :'(.
Zou iemand hier zijn vingers daar aan branden...? Mijn collega's en ik zitten daar wel is over te denken. Er is nu zo 25/25/50 gedachte 25% zou zijn vingers er aan branden, 25% niet en 50% twijfelt waaronder ik....  :-\
Wat ik begreep is dat het in het zogenaamde ''Berbers'' schaap betekende een in het ''Arabische'' gedeelte van de Marokkanen ''insect'' betekende. Maar jammer dat de meeste gedeelte van de agenten niet begrijpt wat er gezegd word. Wat meestal dus als heel erg irriterend word opgevat door de agenten , als je natuurlijk niet begrijpt wat er word gezegd tegen je. En dat je daarna word uitgelachen. :-X
Zou misschien een cursus straattaal helpen ? Hier een mooie vertaling van straattaal http://www.straatwoordenboek.nl/  0098
That's just the way it is.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #49 Gepost op: 4 augustus 2013, 18:53:43
Citaat van: Mahad link=msg=1188834 date=1375634864
Wat ik begreep is dat het in het zogenaamde ''Berbers'' schaap betekende een in het ''Arabische'' gedeelte van de Marokkanen ''insect'' betekende. Maar jammer dat de meeste gedeelte van de agenten niet begrijpt wat er gezegd word. Wat meestal dus als heel erg irriterend word opgevat door de agenten , als je natuurlijk niet begrijpt wat er word gezegd tegen je. En dat je daarna word uitgelachen. :-X
Zou misschien een cursus straattaal helpen ? Hier een mooie vertaling van straattaal http://www.straatwoordenboek.nl/  0098
Ze zullen (ook in deze situatie) vast geen ''aardige meneer'' of ''aardige mevrouw'' roepen O0
If you can dream it, you can do it.