Middel Waterongeval (persoon te water) Aan de Rijn - Renkum 27-07-2013

Auteur Topic: Middel Waterongeval (persoon te water) Aan de Rijn - Renkum 27-07-2013  (gelezen 6945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
brandweerGM @brandweerGM 6:12pm · 27 Jul 13
#persoontewater #Renkum is MET #ritme naar het #ziekenhuis Radboud vervoerd. ^LW

Zeebonk

• Student Scheikundige Technologie TU/e | BHV'er
  • Forum gebruiker
@brandweerGM 7:02 PM - 27 Jul 2013

#slachtofferhulp is aangeboden aan familie, vrienden, omstanders en getuige nav #persoontewater #Renkum .^LW

ritger

• Forum gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1186773 date=1374937600
Die boot ligt inmiddels echter niet meer in de haven. Die is buitendienst. Wageningen heeft inmiddels een gloednieuwe combinatieboot. Dus zowel blussen als redden.  :)

De blusboot ligt nog wel in de haven, en wordt ook nog steeds onderhouden. Wanneer de laatste echte inzet is geweest zou ik niet weten maar met de havendagen e.d. word hij nog wel eens gebruikt.

Bij andere reddingen in de Rijn na afschaffing van het duikteam kan ik mij niet herinneren dat de 3113 (blusboot of kleine boot) is ingezet.

ritger

• Forum gebruiker
Drenkeling Bokkedijk #Renkum is alsnog overleden in Radboud zkh. Het betreft een 24-jarige man uit Dronten met de Syrische nationaliteit.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Welke WO's zijn hier nu heen geweest? Das mij niet duidelijk.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Alleen de WO van Arnhem-Noord.  Daarnaast zijn de bootjes van Arnhem en Renkum ingezet en vanuit Wageningen is de blusboot of de nieuwe combinatieboot ingezet, dat is nog niet helemaal duidelijk.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Volgens mij is het landelijk vastgesteld dat bij een Middel-WO 2 WO's komen. Waarom is dat hier niet zo?

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1186813 date=1374948696
Alleen de WO van Arnhem-Noord.  Daarnaast zijn de bootjes van Arnhem en Renkum ingezet en vanuit Wageningen is de blusboot of de nieuwe combinatieboot ingezet, dat is nog niet helemaal duidelijk.  ;)

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1186815 date=1374949039
Volgens mij is het landelijk vastgesteld dat bij een Middel-WO 2 WO's komen. Waarom is dat hier niet zo?

Omdat Gelderland-midden maar 1 duikteam heeft. Omliggende regio's (Gelderland-Zuid, Noord- en -Oost Gelderland) hebben ook geen duikteams meer die daar enigsinds snel kunnen zijn. Daarom word er bij een middelduik de vrijwilligers van Arnhem-noord opgeroepen die met een busje terplaatse gaan. De WO van Arnhem is ingericht om met een groter aantal duikers te werken. Er is dus ook extra materiaal. Volgens mij kan er tot aan groot-WO gewerkt worden vanuit 1 duikbus. Daarna zal er toch echt een 2de WO bus bij moeten komen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Dus men houdt op één post/plaats genoeg duikers geoefend om 3 WO's te bemannen? Is het dan niet slimmer om die "drie" WO-bemanningen te verspreiden over drie plaatsen?

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1186818 date=1374949256
Omdat Gelderland-midden maar 1 duikteam heeft. Omliggende regio's (Gelderland-Zuid, Noord- en -Oost Gelderland) hebben ook geen duikteams meer die daar enigsinds snel kunnen zijn. Daarom word er bij een middelduik de vrijwilligers van Arnhem-noord opgeroepen die met een busje terplaatse gaan. De WO van Arnhem is ingericht om met een groter aantal duikers te werken. Er is dus ook extra materiaal. Volgens mij kan er tot aan groot-WO gewerkt worden vanuit 1 duikbus. Daarna zal er toch echt een 2de WO bus bij moeten komen.