Middel Waterongeval (persoon te water) Aan de Rijn - Renkum 27-07-2013

Auteur Topic: Middel Waterongeval (persoon te water) Aan de Rijn - Renkum 27-07-2013  (gelezen 6832 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Citaat van: Peter71 link=msg=1187447 date=1375170940
Precieze cijfers zijn er niet zo even te geven. Maar ik durf wel te stellen dat er meer mensen door de brandweer uit een brandend pand wordt gehaald, dan dat er mensen levend uit het water worden gehaald door een brandweerduiker.

Ik durf zelfs te stellen dat dat heel veel mensen zijn. Wekelijks worden er mensen uit brandende woningen, of belendende woningen gehaald, die anders niet weg konden komen.. Toevallig heb ik het vandeweek nog meegemaakt op de RAC in Amsterdam, en laat er nu vandaag ook zo'n gevalletje zijn geweest..

http://www.brandweer.nl/amsterdam-amstelland/?PrsBerIdt=825

Het in twijfel trekken van ademlucht gebruik is mijns inziens niet echt nodig, echter zijn de statistieken wel interessant..


Vinkendrecht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Centralist GMC ZHZ; Bevelvoerder Brw Dordrecht
    • Vinkendrecht
Citaat van: FF4266 link=msg=1187464 date=1375174619
Nee ik werk zeker niet in de top

Echt wel, Je bent toch rietenkapbrandbestrijder  :D ;D :P
groeten, Martin Vink Dordrecht


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
ahaha goeie! Die kan ik waarderen!


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Citaat van: ritger link=msg=1186809 date=1374946916
De blusboot ligt nog wel in de haven, en wordt ook nog steeds onderhouden. Wanneer de laatste echte inzet is geweest zou ik niet weten maar met de havendagen e.d. word hij nog wel eens gebruikt.

Bij andere reddingen in de Rijn na afschaffing van het duikteam kan ik mij niet herinneren dat de 3113 (blusboot of kleine boot) is ingezet.
De boot in de haven is de 3111, de boot in de kazerne op een aanhanger de 3113. Deze is hagelnieuw. Stond op de vakdagen in Gorinchem.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: rsc link=msg=1187651 date=1375204685
De boot in de haven is de 3111, de boot in de kazerne op een aanhanger de 3113. Deze is hagelnieuw. Stond op de vakdagen in Gorinchem.

Is de 3111 nog in dienst omdat het personeel de nieuwe boot nog moet leren kennen oid? Ik had namelijk begrepen dat de oude blusboot uit 1963 met de komst van deze boot uit dienst zou gaan.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens