Politieboot in brand Dirk A. Lambertszkade - Kortenhoef 27-07-2013

Auteur Topic: Politieboot in brand Dirk A. Lambertszkade - Kortenhoef 27-07-2013  (gelezen 5690 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2013, 13:31:11
Ik ga helemaal met Thor mee.

Dat er met dit vaartuig geen bonnen meer geschreven kunnen worden is alleen maar nadelig.
Als er (wat helaas niet het geval is) meer tijd was geweest om bonnen te schrijven op het water dan hadden we nu met de KLF misschien nog gewoon in de evenementen gezeten en niet met de gevolgen van deze melding:

p2kflex
21:31:50 06-06-13GROUP-1A1 (GG: ANH-INCI-1) BOS STREEKBOS BOVENKARSPEL Waterongeval
0220107Ambu 10-107 (West Friesland / Wieringerwerf)


Volgens @112NHN zou er een aanvaring zijn tussen 2 boten. Lifeliner 4 heeft nu rendez vous nabij de A7 Avenhorn.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2013, 14:18:06
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1187189 date=1375097471
Als er (wat helaas niet het geval is) meer tijd was geweest om bonnen te schrijven op het water dan hadden we nu met de KLF misschien nog gewoon in de evenementen gezeten en niet met de gevolgen van deze melding:

p2kflex
21:31:50 06-06-13GROUP-1A1 (GG: ANH-INCI-1) BOS STREEKBOS BOVENKARSPEL Waterongeval
0220107Ambu 10-107 (West Friesland / Wieringerwerf)


Volgens @112NHN zou er een aanvaring zijn tussen 2 boten. Lifeliner 4 heeft nu rendez vous nabij de A7 Avenhorn.

Deze opmerkingen roept wel wat vragen op natuurlijk. Heb ik iets gemist?  ???
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2013, 14:39:55
Voordat het een heel andere kant op gaat met deze discussie: onverlaten hebben brand gesticht in een boot van de politie. Het is niet bekend door wie of waarom dit is gebeurd.

Of er wel of niet genoeg bonnen worden geschreven door politie te water en of daarmee nu wel of geen vervelende voorvallen mee voorkomen (hadden) kunnen worden, is niet het onderwerp van deze discussie.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2013, 16:21:30
Wat mij vooral opviel in de melding was de prio, de tweede alarmering en dan alsnog een ander korps alarmeren.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2013, 17:44:57
Citaat van: kens62 link=msg=1187259 date=1375107690
Wat mij vooral opviel in de melding was de prio, de tweede alarmering en dan alsnog een ander korps alarmeren.

1e korps is een TS. Het tweede korps levert een boot. En wat de prio betreft. Heel veel haast zal er niet meer geweest zijn na een paar uur...  ;)


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #15 Gepost op: 15 augustus 2013, 06:50:31
Citaat
LOOSDRECHT - Een 45-jarige Amsterdammer is opgepakt op verdenking van het in brand steken van een politieboot.

De man is dinsdag aangehouden. De politieboot brandde 27 juli uit. Het vaartuig lag afgemeerd aan de Dirck Lambertszkade in Loosdrecht. De brandstichter heeft de boot het water opgetrokken en vervolgens aangestoken. De 45-jarige verdachte zit vast.

Bron: http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article24022353.ece/Verdachte-brand-politieboot-vast
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #16 Gepost op: 12 januari 2015, 08:47:16
Citaat
Brandstichter politieboot in Loosdrecht voelde zich vernederd

LOOSDRECHT - De rechtbank Lelystad heeft deze week 200 uur werkstraf en twee maanden voorwaardelijke gevangenisstraf geëist tegen de 47-jarige Amsterdammer die zaterdag 27 juli 2013 op de Wijde Blik in de buurt van Loosdrecht een politieboot in brand stak.

Naast de brandstichting wordt de Amsterdammer ook verdacht van bedreiging en verboden wapenbezit.

De Amsterdammer die in de zomermaanden op een van de eilanden in de Wijde Blik verblijft om aan boten te klussen, was volgens zijn eigen zeggen dronken toen hij de politieboot in brand stak. Normaal drinkt de verdachte nooit, omdat hij gezondheidsproblemen heeft.

Maar die zomer in 2013 voelt de verdachte zich slecht en is snel uit zijn gewone doen. Op woensdag 17 juni raakt hij geďrriteerd door het gedrag van een aantal jongeren op een boot. Hij spreekt de jongens aan maar deze doen net of zij hem niet horen. De man pakt een luchtbuksgeweer en dreigt daarmee te schieten. De jongens zijn bang en doen aangifte.

Kort daarna staat de politie voor de deur en neemt de verdachte mee. De Amsterdammer krijgt geen tijd om zijn boot fatsoenlijk af te sluiten. Als hij een paar uur later terugkomt, is zijn boot met al het gereedschap gestolen. De verdachte doet aangifte, maar krijgt bij de politie weinig gehoor. De man gaat zelf op onderzoek uit en vindt zijn boot terug, zonder gereedschap.

Als hij die vrijdagavond 26 juli het café in Loosdrecht binnenstapt, komt de Amsterdammer de mannen tegen die zijn bootje hebben gestolen. De verdachte voelt zich voor vernederd en boos. Boos, vooral op de politie die nooit iets met zijn aangifte gedaan heeft. Hij zet het op een zuipen.

Als hij in de vroege ochtend van zaterdag het café verlaat is hij dronken en zint op wraak. Hij pakt zijn speedboot, maakt de politieboot die aan de Dirck A. Lambertszkade ligt, los, sleept deze het meer op en overgiet de politieboot met benzine. In korte tijd staat de boot in lichterlaaie. De Amsterdammer blijft nog even kijken, maar besluit dan terug te varen naar het eiland en kruipt in bed. Die zaterdagmiddag moet hij voor een klusje naar Amsterdam. Als hij terugkomt wordt hij gearresteerd.

'U gaat slapen terwijl de boot schade aan derden kon aanbrengen?' De officier van justitie vindt het onverantwoord en acht brandstichting met gevaar voor derden bewezen. De verdediging pleit voor een lagere straf. De boot is in brand gestoken midden op een open meer. Het was windstil, de boot lag stil en dreef niet naar de kant. Hierdoor liepen personen en goederen geen gevaar.

Over twee weken doet de rechtbank Lelystad uitspraak

Bron: http://www.dichtbij.nl/t-gooi/regionaal-nieuws/artikel/3854497/brandstichter-politieboot-in-loosdrecht-voelde-zich-vernederd-.aspx