Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 401579 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #140 Gepost op: 29 januari 2014, 23:07:04
Citaat van: TDMdR link=msg=1240898 date=1391033066
En in Nederland willen we toch ook kunnen profiteren van de veiligheid op Nucleair gebied, toch? Dan zullen we daar ook wat voor over moeten hebben. We zitten nu eenmaal bij een aantal clubs en daar zul je ook soms wat voor moeten doen. Elk voordeel heeft zijn nadeel  ;)

New York krijgt bijvoorbeeld jaarlijks nog een (aantal) veel groter(ere) circus(sen) te verwerken dan deze vergadering. Dan mogen wij inderdaad ook wel eens roepen: "Was gezellig, volgende keer bij ons!"  ;)


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Reactie #141 Gepost op: 30 januari 2014, 05:26:55
Ze hadden dit beter in het weekend kunnen doen.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #142 Gepost op: 30 januari 2014, 08:02:09
Citaat van: Highfield link=msg=1240895 date=1391032235
Met alle respect, maar dit is kenmerkend voor een Randstedeling. ...


Ik denk dat je nu iets te generaliserend bent over randstedelingen :-\ Ik begrijp wat je bedoelt en ben het ook eens met een deel van je verhaal. Maar ik kies er niet voor om alle voorzieningen bij de hand te hebben, ik kies er niet voor om hier te werken, ik kies er niet voor om in de file te staan. Het is een gegeven als je in de Randstad woont. Ik ben geboren in de Randstad, opgegroeid in de Randstad en heb uiteindelijk werk gevonden in de Randstad. Als het kan ben ik morgen weg uit de Randstad en vertrokken naar het oosten of noorden van Nederland, helaas zijn daar een stuk minder banen. Dit is de reden dat mijn vrouw vanuit het noorden naar de Randstad is gekomen.

Om terug te komen op de NSS. Ik heb liever iets zoals de NSS waar ik op kan anticiperen, dan 3 ongevallen op de ring waardoor ik 2,5 uur onderweg ben over 20 km :) En ach, het heeft ook zijn charme.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #143 Gepost op: 30 januari 2014, 09:56:13
Citaat van: RemRoof link=msg=1240919 date=1391065329

Ik denk dat je nu iets te generaliserend bent over randstedelingen :-\ Ik begrijp wat je bedoelt en ben het ook eens met een deel van je verhaal. Maar ik kies er niet voor om alle voorzieningen bij de hand te hebben, ik kies er niet voor om hier te werken, ik kies er niet voor om in de file te staan. Het is een gegeven als je in de Randstad woont. Ik ben geboren in de Randstad, opgegroeid in de Randstad en heb uiteindelijk werk gevonden in de Randstad. Als het kan ben ik morgen weg uit de Randstad en vertrokken naar het oosten of noorden van Nederland, helaas zijn daar een stuk minder banen. Dit is de reden dat mijn vrouw vanuit het noorden naar de Randstad is gekomen.

Om terug te komen op de NSS. Ik heb liever iets zoals de NSS waar ik op kan anticiperen, dan 3 ongevallen op de ring waardoor ik 2,5 uur onderweg ben over 20 km :) En ach, het heeft ook zijn charme.

RemRoof

Toegegeven, het staat er een beetje gechargeerd maar wat je aangeeft over banen is volstrekt legitiem. Desalniettemin is de "randstadificatie" van heel Nederland wel een proces waar niet-randstedelingen behoorlijk moe van worden.

Ik denk inderdaad dat men gewoon goed kan anticiperen op de NSS, maar ook dat de overheid best welwillend is om de grootste pijn waar mogelijk weg te nemen.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #144 Gepost op: 30 januari 2014, 10:27:00
The hague NSS 2014
The hague NSS 2014
triple A visualz
Gepubliceerd op 7 sep 2012
Citaat
In opdracht van Cimon Communicatie Den Haag heeft triple A visualz in samenwerking met HollandSpoor Studios deze video ontwikkeld voor de gemeente Den Haag.

Cimon heeft meegewerkt aan het bidbook, onder andere door de ervaring en capaciteit van de stad in een mooie video weer te geven. HollandSpoor Studios en triple A visualz verzorgden deze video. NSS2014 gaat inderdaad in Den Haag plaatsvinden, dus wij hebben ons werk goed gedaan.
Samen sterk in de hulpverlening!


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #145 Gepost op: 30 januari 2014, 11:14:50
Slordig filmpje zeg, let maar op hoofdlettergebruik.. :o
Bijdragen op persoonlijke titel.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #146 Gepost op: 30 januari 2014, 15:41:31
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1240896 date=1391032268
Het is voor mij niet leuk, ondanks dat ik wel ergens met blauwe lampjes aan mag rijden, maar ik woon in de Haarlemmermeer en dus in een afgesloten gebied. Ik moet dus ook rekening houden met extra reistijd om, om 0600 uur op mijn werk te zijn in Amsterdam. Op mijn terugreis moet ik ook een wereldreis gaan maken omdat alle afritten zijn afgesloten.

Maar mij hoor je verder niet zeuren, ik heb het geaccepteerd omdat je er toch helemaal niks aan kan veranderen.

Dienstauto meenemen en met blauw/blauw door de afzetting van en naar huis  998765

Ow wacht, dan krijgen we weer pagina's discussie over vrijstellingen van RVV in het andere topic  e050

Maar zonder gekheid denk ik dat het alleen maar ten goede zal komen, als deze top straks zonder incidenten is verlopen. Zo kunnen we wel laten dat we in NL dit soort dingen goed kunnen organiseren. Je weet nooit wat er in de toekomst nog weer nodig is aan grote congressen.

Die overlast hoort er dan bij, waar je kunt anticiperen gewoon doen. Waar dat niet kan, aan de bel trekken.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #147 Gepost op: 30 januari 2014, 15:51:28
Toch zul je maar eigenaar van een Brugrestaurant of een benzinestation zijn wat normaal 24/7 open is en nu verplicht dicht moet. Scheelt toch een berg inkomsten die je -zoals het er nu naar uitziet- kunt afschrijven als bedrijfsrisico.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #148 Gepost op: 30 januari 2014, 15:55:42
Citaat van: NikonDirk link=msg=1241026 date=1391093488
Toch zul je maar eigenaar van een Brugrestaurant of een benzinestation zijn wat normaal 24/7 open is en nu verplicht dicht moet. Scheelt toch een berg inkomsten die je -zoals het er nu naar uitziet- kunt afschrijven als bedrijfsrisico.

Dat valt bij mij dus in de categorie 'aan de bel trekken', want dat is buitenproportioneel. Zoals ik al in mijn eerdere post aangaf, zouden dit soort bedrijven gewoon gecompenseerd moeten worden.

Als het brugrestaurant open gaat, tegen de regels in, wil ik nog wel kijken of ik er kopje koffie kan halen  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #149 Gepost op: 30 januari 2014, 16:02:26
Citaat van: Mattijs link=msg=1241028 date=1391093742
Dat valt bij mij dus in de categorie 'aan de bel trekken', want dat is buitenproportioneel. Zoals ik al in mijn eerdere post aangaf, zouden dit soort bedrijven gewoon gecompenseerd moeten worden.

Als het brugrestaurant open gaat, tegen de regels in, wil ik nog wel kijken of ik er kopje koffie kan halen  998765
Het schijnt zo te zijn dat men alleen voor compensatie in aanmerking komt als de derving 15% van de jaaromzet is. Overigens weet ik alleen dat de benzinestations 24/7 open zijn, van het restaurant weet ik geen openingstijden.