Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 401663 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #220 Gepost op: 14 maart 2014, 14:52:31
Citaat van: Live link=msg=1250771 date=1394799627
http://www.youtube.com/watch?v=D4W7wWoA1tQ
Grenscontroles ingevoerd in aanloop naar nucleaire top in Den Haag
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 13 mrt. 2014

 ;D ;D ;D Dus we gaan controleren bij wel 3 grensovergangen en laten van tevoren ook even weten welke! Nuttig!!!!


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #221 Gepost op: 14 maart 2014, 15:00:18
En als je nou via het Westen of Zuiden komt aanvliegen...
Ik zie alleen Noordelijk en Noord-Oostenlijk van Den Haag luchtafweergeschut.

Citaat van: Folkert link=msg=1250243 date=1394632377
Overzicht inzet Defensie ten noorden van Den Haag

Bron:   http://liveairtrafficcontrol.blogspot.nl/p/live-blog-nss2014_11.html#.UyBlmfSwaUo
Datum:12 maart 2014 10:38

Tijdens de #NSS2014 worden 17 helikopters ingezet waaronder Apaches, Cougars, Chinooks, en politiehelikopters.


Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #222 Gepost op: 14 maart 2014, 15:02:46
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1250807 date=1394805618
En als je nou via het Westen of Zuiden komt aanvliegen...
Ik zie alleen Noordelijk en Noord-Oostenlijk van Den Haag luchtafweergeschut.

Dan wordt je aangepakt door de ZPRV en/of de F-16s neem ik aan. Vanuit het zuiden kan ik me voorstellen dat ze je liever niet neer willen halen, in verband met de grote, zeer grote schade een neergeschoten toestel aan de Rotterdamse haven (denk aan olieverwerkende industrie) kan toebrengen. Dat laatste is speculaas natuurlijk, maar vanuit het westen kom je via de lucht niet langs de ZPRV.
Bijdragen op persoonlijke titel.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #223 Gepost op: 14 maart 2014, 15:28:41
Krijg net bericht dat mijn schietvereniging in Hoofddorp op zondag 23 maart gesloten blijft om 'geen sportschutters in verlegenheid te brengen'. Mijn vaste route naar de vereniging loopt inderdaad door gebied 1 van de noodverordening van Haarlemmermeer. Via een andere route was wel mogelijk geweest, maar nu dus niet meer.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


JanWillemHam

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #224 Gepost op: 14 maart 2014, 16:20:45
Checkpoints staan inmiddels klaar in de gemeente Haarlemmermeer.
Tweet @DumperSr: Die #NSS2014 begint enge trekjes te krijgen. Checkpoints in de #Haarlemmermeer. #brrr pic.twitter.com/02SV2XEvLk
Twitter: @JanWillemHam | Freelance Foto- en Videograaf in regio Rotterdam e.o.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #225 Gepost op: 14 maart 2014, 16:38:25
Demonstranten kerntop voelen zich geďntimideerd door politie

13 mrt 2014, 23:47
Nieuwslabels: Den Haag, Nuclear Security Summit
Categorie: Nieuws

De organisatie die eind deze maand wil gaan demonstreren tegen de Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag voelt zich geďntimideerd door de politie.

Nuclear Security Summit 2014 The Hague nssVolgens de actiegroep Stop de NSS hebben agenten afgelopen week onaangekondigde bezoekjes gebracht aan actievoerders. “Zo kregen alle huidige bestuursleden van het Haags Vredes Platform een bezoek en alle oud bestuursleden werden telefonisch benaderd”, aldus een woordvoerder. “Wij zien deze pogingen tot het vergaren van informatie van de politie als een manier van intimideren. Wij vinden deze methodes belachelijk en wij eisen dan ook dat de politie mensen gewoon met rust laat.”

Stop de NSS wil met de demonstratie protesteren tegen kernenergie, kernwapens en de hoge kosten van de kerntop. Burgemeester Jozias van Aartsen heeft de actiegroep toestemming gegeven om op het Malieveld te demonstreren.
Samen sterk in de hulpverlening!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #226 Gepost op: 14 maart 2014, 16:39:58
Citaat van: RemcoV link=msg=1250810 date=1394807321
Krijg net bericht dat mijn schietvereniging in Hoofddorp op zondag 23 maart gesloten blijft om 'geen sportschutters in verlegenheid te brengen'. Mijn vaste route naar de vereniging loopt inderdaad door gebied 1 van de noodverordening van Haarlemmermeer. Via een andere route was wel mogelijk geweest, maar nu dus niet meer.

Remco

Yep.

Schutters die op de zondag voor de NNS top een wedstrijd willen schieten, maar in het NNS-gebied wonen, mogen niet met hun wapens naar die wedstrijd toe. Jammer voor de DSR-wedstrijd in Hoorn. De rest mag omrijden. Er wordt nooit gecontroleerd tijdens een wedstrijd, je ziet nooit iemand van BW/KC-taken eens langskomen op een SV tijdens een schietavond. Maar nu is het opeens verboden en gevaarlijk.

Is er al een noodverordening voor zwarte suzuki's swifts? Zijn ook linke dingen en de controle op de eigenaren van die apparaten is natuurlijk helemaal lik-me-vessie...

Nederland weer op zijn smalst.


JanWillemHam

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #227 Gepost op: 14 maart 2014, 16:58:28
Terwijl overheid instanties melden dat Schiphol het ontvangst vliegveld is voor delegaties en Valkenburg de basis voor politiehelikopters en militair vliegverkeer meld Rotterdam The Hague dat omwonenden rekening moeten houden met extra vlieglawaai van helikopters en zwaarder vliegverkeer. Informatie: http://liveairtrafficcontrol.blogspot.nl/2014/03/140314-kort-mogelijk-toch-vliegverkeer.html
Twitter: @JanWillemHam | Freelance Foto- en Videograaf in regio Rotterdam e.o.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #228 Gepost op: 14 maart 2014, 17:02:25
Citaat van: Diamondback link=msg=1250825 date=1394811598
Yep.

Schutters die op de zondag voor de NNS top een wedstrijd willen schieten, maar in het NNS-gebied wonen, mogen niet met hun wapens naar die wedstrijd toe. Jammer voor de DSR-wedstrijd in Hoorn. De rest mag omrijden. Er wordt nooit gecontroleerd tijdens een wedstrijd, je ziet nooit iemand van BW/KC-taken eens langskomen op een SV tijdens een schietavond. Maar nu is het opeens verboden en gevaarlijk.

Is er al een noodverordening voor zwarte suzuki's swifts? Zijn ook linke dingen en de controle op de eigenaren van die apparaten is natuurlijk helemaal lik-me-vessie...

Nederland weer op zijn smalst.

Mijn eerste gedachte bij het telelens-verbod was: "Mag ik zo meteen wel met mijn geweer op pad maar niet met mijn camera." Voordat ik die opmerking ging plaatsen eerst maar even de verordening nagekeken en daar staat idd dat je niet met wapens in gebied 1 mag. (waar de locatie van de vereniging zelf ook in valt zie ik nu)

Eigenlijk staat er zelfs dat als je in het bezit (=eigendom?) bent van een vuurwapen dat je er niet mag komen. Ik ben eigenaar van een vuurwapen, mag ik er dan ook zonder vuurwapen niet komen?
Wat doet men met de verlofhouders in het gebied? Als ik thuis ben met de sleutel van mijn wapenkluis op zak dan heb ik mijn vuurwapen toch ook voorhanden. Zelf woon ik niet in gebied 1 maar er zijn natuurlijk verlofhouders die daar wel wonen. Ze zullen wel niet handhaven op verlofhouders die een wapen keurig in de kluis hebben staan/liggen maar strikt genomen... (maar dat is een beetje de zelfde discussie als een telelens in de kast hebben liggen...).

Ik laat mijn wapen maar lekker in de kluis en mijn pieper aan...

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #229 Gepost op: 14 maart 2014, 18:30:11
GHOR Haaglanden NSS 2014

Gepubliceerd op 13 mrt. 2014  
Ton van Dijk, Regionaal Geneeskundig Commandant Haaglanden, over de geneeskundige hulpverlening in de regio Haaglanden tijdens de Nucleaire top in Den Haag op 24 en 25 maart 2014.