Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 401592 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #780 Gepost op: 27 maart 2014, 12:11:38
Citaat van: Highfield link=msg=1254262 date=1395918245
Los van de financiële kant (want reken maar dat dat gewoon goed en netjes geregeld wordt als je de President van de VS in veiligheid weet te brengen): tegen de tijd dat Obama in een KNRM boot de zee op moet vluchten (uit handen van de Secret Service), dan zijn die beveiligers met assistentie van alles wat Nederland in, rond en boven HtD in positie had een ware oorlog aan het uitvechten tegen de dreiging. Dit moet echt de aller, allerlaatste noodoptie geweest zijn. Vlieg/wegverkeer moet onmogelijk zijn en het gebouw zelf moet mogelijk opgegeven worden. Vanaf zee kan zoveel vuurkracht richting het strand en de gebouwen daar afgegeven worden dat een ultieme vluchtpoging via die weg wel mogelijk is.

Laat ik het anders stellen: een dergelijke situatie zou uniek, ongekend en extreem zijn, en zou Huis ter Duin waarschijnlijk rijp voor de sloop maken.

Maar wel degelijk een scenario met een voldoende dreiging vanuit de analyse omdat verder uit te werken en in te zetten. Tenzij die Amerikanen elke vorm van dreiging uitwerken in tegenmaatregelen (ook bij een kans van 0.0001%) :)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #781 Gepost op: 27 maart 2014, 12:15:24
Citaat van: RemRoof link=msg=1254263 date=1395918698
Maar wel degelijk een scenario met een voldoende dreiging vanuit de analyse omdat verder uit te werken en in te zetten. Tenzij die Amerikanen elke vorm van dreiging uitwerken in tegenmaatregelen (ook bij een kans van 0.0001%) :)

De vraag stellen is hem beantwoorden :)
Bijdragen op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #782 Gepost op: 27 maart 2014, 12:20:02
Citaat van: Highfield link=msg=1254265 date=1395918924
De vraag stellen is hem beantwoorden :)

LOL. Maar dat verklaart heel veel 8)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #783 Gepost op: 27 maart 2014, 12:58:59
Citaat van: -Joost- link=msg=1254242 date=1395910861
Stemmingmakerij.
Bij hun wel blijkbaar maar of dit stemmingmakerij is weet ik zo net nog niet.. ::)
http://www.nu.nl/binnenland/3737211/studenten-komen-vijf-meter-van-obama-tijdens-nss-top.html


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #784 Gepost op: 27 maart 2014, 13:01:27
Vind het een storm in een glas water. Behalve dat er een achtergrond-check is gedaan, zijn ze ook gecheckt op bezit van wapens. Bovendien zat de zaal vol politie, secret service en andere spotters. Niks aan het handje dus, slechts slordig dat een aantal mensen die zich voordoen als journalist binnen kunnen komen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #785 Gepost op: 27 maart 2014, 13:27:31
Citaat van: Highfield link=msg=1254262 date=1395918245
Los van de financiële kant (want reken maar dat dat gewoon goed en netjes geregeld wordt als je de President van de VS in veiligheid weet te brengen): tegen de tijd dat Obama in een KNRM boot de zee op moet vluchten (uit handen van de Secret Service), dan zijn die beveiligers met assistentie van alles wat Nederland in, rond en boven HtD in positie had een ware oorlog aan het uitvechten tegen de dreiging. Dit moet echt de aller, allerlaatste noodoptie geweest zijn. Vlieg/wegverkeer moet onmogelijk zijn en het gebouw zelf moet mogelijk opgegeven worden. Vanaf zee kan zoveel vuurkracht richting het strand en de gebouwen daar afgegeven worden dat een ultieme vluchtpoging via die weg wel mogelijk is.

Laat ik het anders stellen: een dergelijke situatie zou uniek, ongekend en extreem zijn, en zou Huis ter Duin waarschijnlijk rijp voor de sloop maken.

Je zet niet zomaar voor de lol een KNRM vaartuig met vrijwilligers standby voor een evacuatie van president Obama. Al dan niet als allerlaatste noodoptie, het werd toch beschouwd als een mogelijke optie, praktisch of niet.
Als je bedenkt dat een KNRM vaartuig met simpele vrijwilligers ook wel eens zou kunnen gaan worden ingezet voor een mogelijk toch wel riskante evacuatie  "een ware oorlog aan het uitvechten tegen de dreiging".dan moet je voor die vrijwilligers wel het nodige voorbereiden.
Je moet ze er goed van doordringen waaraan ze aan beginnen en welke risico's ze kunnen gaan lopen en welke de uiteindelijke consequenties kunnen zijn.
Naast de verzekeringstechnische aspecten, die afdoende moeten zijn geregeld zijn er andere zaken.
"Laat ik het anders stellen: een dergelijke situatie zou uniek, ongekend en extreem zijn, en zou Huis ter Duin waarschijnlijk rijp voor de sloop maken". Hadden die vrijwilligers de beschikking over beschermingsmiddelen zoals kogelvrije vesten, ik lees daar in het verhaal niets over.

Overigens wie heeft dit alternatief (al dan niet op het allerlaatste moment) bedacht de Amerikanen of de mannen aan boord van een der beveiligingsvaartuigen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #786 Gepost op: 27 maart 2014, 13:37:05
Citaat van: silque link=msg=1254273 date=1395921687
Vind het een storm in een glas water. Behalve dat er een achtergrond-check is gedaan, zijn ze ook gecheckt op bezit van wapens. Bovendien zat de zaal vol politie, secret service en andere spotters. Niks aan het handje dus, slechts slordig dat een aantal mensen die zich voordoen als journalist binnen kunnen komen.

Ik vind nergens in het verhaal de achtergrond check terug waar jij het over hebt. Ze hebben alleen eens een perskaart aangevraagd en schreven zich bij de last-minute tent in voor daar. En zelfs daar komen ze door zonder dat ze alles hebben wat nodig is. Als je kwaad in de zin had zou je naar mijn idee iets kunnen doen, of het slim is en je het overleefd is een 2e
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #787 Gepost op: 27 maart 2014, 13:42:57
Ga er maar vanuit dat die check is uitgevoerd. Naregistratie kostte twee uur wat ik meekreeg, en vervolgens ging je door de ''scankerk.'' Dus als ze iets van plan waren en er iets voor bij hadden was het gelijk opgevallen...
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #788 Gepost op: 27 maart 2014, 13:48:19
Citaat van: ArjanSPL link=msg=1253980 date=1395810222
Hou Maar rekening met gewoon 4. (minimaal)

Die 2 welke op Schiphol stonden moeten wel identiek geweest zijn als de 2 welke al klaar stonden op het museum plein, anders is het hele nut van het voertuig weg.
En als de kosten inderdaad op $300.000 geschat worden, is het voor de VS natuurlijk te "goedkoop" om het niet te doen.

Obama heeft in totaal de beschikking over 6 Beasten!


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #789 Gepost op: 27 maart 2014, 13:53:02
Citaat van: Tomyboy link=msg=1254278 date=1395924177
Ga er maar vanuit dat die check is uitgevoerd. Naregistratie kostte twee uur wat ik meekreeg, en vervolgens ging je door de ''scankerk.'' Dus als ze iets van plan waren en er iets voor bij hadden was het gelijk opgevallen...
Daar was ik ook wel vanuit gegaan, was anders te makkelijk geweest en zou elke boosdoener daarop zijn gekomen.

Citaat van: HAPRPAA link=msg=1254280 date=1395924499
Obama heeft in totaal de beschikking over 6 Beasten!

Waar heb je het vandaan dat hij er 6 heeft als ik vragen mag?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel