Tarieven NRK

Auteur Topic: Tarieven NRK  (gelezen 15921 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #20 Gepost op: 1 augustus 2013, 00:21:01
Citaat van: kens62 link=msg=1187801 date=1375254617
Als commerciël bedrijf weet ik nu hoe ik onder een offerte van het Rode Kruis kan gaan zitten  098uo 98uiye

LOL  dat zal niet gauw lukken gezien de personeelskosten  :) :) :) :) :)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #21 Gepost op: 1 augustus 2013, 00:21:46
Citaat van: Marnix link=msg=1187843 date=1375262597
Betekenis ' richtlijn '

Je hebt gezocht op het woord: richtlijn.

richt·lijn (de; v(m); meervoud: richtlijnen)
  1.   aanwijzing voor te volgen gedrag

bron: www.vandale.nl

aanwijzing, daar is nog niet heel veel dwingends aan als je dat bedoelt...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #22 Gepost op: 1 augustus 2013, 10:32:19
Ik weet zelf dat er districten zijn waar tussen afdelingen is afgesproken dat ze wel de richtlijn aanhouden maar dat men:
- korting mag geven aan ideële organisaties. Dan kun je denken aan een percentage of aan het 'gratis' leveren van een AED. Maar het dient wel op de factuur en offerte te worden vermeld.
- voor nachtdiensten een toeslag kan opleggen. Die diensten zijn lastiger te vullen, vaak kost het vervoer van en naar de locatie meer en het is algemeen geaccepteerd bij andere beroepen dat er op onregelmatige tijden een hoger uurtarief wordt gevraagd.


helm

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 1 augustus 2013, 11:18:09
Citaat van: kens62 link=msg=1187801 date=1375254617
Als commerciël bedrijf weet ik nu hoe ik onder een offerte van het Rode Kruis kan gaan zitten  098uo 98uiye

Dan moet je wel net zo goed kunnen fondsenwerven en subsidies harken.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #24 Gepost op: 1 augustus 2013, 11:24:28
Citaat van: René van der Helm link=msg=1188075 date=1375348689
Dan moet je wel net zo goed kunnen fondsenwerven en subsidies harken.

Dat is niet zo moeilijk, gewoon een paar zonnepanelen op de EHBO-caravan plakken en een paar arbeidsgehandicapten met een pakje Hansaplast op de kruk zetten.


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #25 Gepost op: 1 augustus 2013, 21:21:04
Citaat van: Koekerdt link=msg=1188012 date=1375304379
Is het niet vreemd dat als een opdrachtgever / klant bij de afdeling van chopsticks een offerte aanvraagt dat er een heel ander bedrag onder de streep staat dan als die zelfde klant dat ergens anders in het land zou aanvragen? Maar die klant kan niet naar die andere afdeling gaan omdat het afspraak is dat iedereen binnen zijn eigen gebiedje blijft. Dat is een beetje hetzelfde als de discussie een tijd terug over ID kaarten, dat die in de ene gemeente duurder waren dan de andere. Dat was toen ook als onwenselijk beschouwd.
Dat is niet vreemd hoor. Zie iedere afdeling als een franchise onderneming die opereert onder de naam van het Rode Kruis waarbinnen ze binnen bepaalde grenzen zelf hun eigen beleid mogen maken.

Dat is bijvoorbeeld hetzelfde als dat ik bij de ene Hema een andere prijs betaal voor een rookworst dan bij de andere Hema.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #26 Gepost op: 1 augustus 2013, 21:47:34
Met dien verstande dat een afdeling geen franchise is, maar een filiaal van één vereniiging. Dan kun je niet je eigen koers varen. Net zo goed als een HEMA-filiaal niet zijn eigen prijzen kan bepalen.
CN NRK


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #27 Gepost op: 1 augustus 2013, 22:50:00
oke, hier komen we dus niet uit.

Kan er iemand vertellen (en onderbouwen(linkje intranet?)) welke van de twee constructies de werkelijke is?

@chopsticks, je weet dat de hema reclame maakt dat ze altijd en overal dezelfde prijs hebben? misschien niet helemaal het beste voorbeeld.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #28 Gepost op: 2 augustus 2013, 01:03:56
Citaat van: Marnix link=msg=1188218 date=1375386454
Met dien verstande dat een afdeling geen franchise is, maar een filiaal van één vereniiging. Dan kun je niet je eigen koers varen. Net zo goed als een HEMA-filiaal niet zijn eigen prijzen kan bepalen.
En toch doen ze dat. De laatste keer dat ik bij de HEMA was en vroeg waarom product A bij dit filiaal duurder was dan bij filiaal B, werd mij verteld dat alle hema's zelfstandig zijn en hun eigen prijzen mogen bepalen...

Zolang het samen een maar in een richting werkt (dwz van de lokale afdelingen naar Den Haag) en niet ook andersom, waar afdelingen met andere onkosten dan andere afdelingen geen structurele steun hoeven te verwachten van Den Haag, zal het noodzakelijk blijven dat afdelingen zelf hun prijsbeleid maken om in de lokale markt behoefte (de sociale activiteiten die geen geld opbrengen, maar enkel geld kosten) te voorzien.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #29 Gepost op: 2 augustus 2013, 09:05:55
Komt het er op neer dat je in Nederland geld aan het Rode Kruis kan geven in de veronderstelling dat het Rode Kruis het nuttig zal gebruiken (bij overstromingen, aardbevingen en andere humanitaire ellende) terwijl in realiteit een lokale afdeling kan besluiten dat ze het geld gebruiken voor de evenementenhulpverlener op de braderie in Staphorst?