Werken met verschillende gespreksgroepen

Auteur Topic: Werken met verschillende gespreksgroepen  (gelezen 24665 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #110 Gepost op: 12 augustus 2013, 23:48:17
Bij ons in de regio werken we op 1 kanaal, m.u.v. de vrijdagnacht en zaterdagnacht. Dan gaat iedereen op hun eigen districtskanaal werken, zijn dan ook meer centralisten in dienst. Daarnaast hebben we een apart info-kanaal voor bevragingen. Bij grote incidenten wordt een actiekanaal geopend.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #111 Gepost op: 13 augustus 2013, 01:00:39
Citaat van: tcf link=msg=1191061 date=1376292364
Klopt Venture, dat kan aangepast worden
Het is maar net wat de procedures zijn. Softwarematig is er zo veel mogelijk.
Als bij ons de noodoproep gebruikt wordt duikt het betreffende randapparaat direct naar een andere (NOOD)gespreksgroep.
Voordeel is dat de operationele gespreksgroep gewoon door kan.
Nadeel:
Zijn collega die misschien 5 meter verderop staat heeft krijgt daar niets van mee. Dus de meldkamers (KMar Driebergen en DBBO Stroe) springen er gelijk bovenop.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #112 Gepost op: 13 augustus 2013, 01:09:20
Dat vind ik wel apart, precies om de reden die je zelf aangeeft. Bij een noodoproep kan zomaar elke seconde tellen en zijn meeluisterende/meedenkende (als in: zonder aansturing sneller ter plaatse) eenheden best wel welkom!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #113 Gepost op: 13 augustus 2013, 15:04:18
Citaat van: moppersmurf link=msg=1189885 date=1375948030
Inderdaad, en dat gaat soms goed en soms niet goed. En aangezien een INRAP melding toch van enig belang is (anders wordt het kanaal niet eens gebruikt) zou dat niet soms maar altijd moeten zijn. En ik weet dat (tot enige maanden terug in ieder geval) MK amsterdam een deel-centralist achter de INRAP heeft zitten. (hij-zij luistert ook andere kanalen af)
Al met al gebeurde het vaker dat wij in de auto al op de hoogte waren van een melding en reeds in de goede richting aan het sturen waren (én zelf de meldkamer maar in kennis stelden) dan dat de MK ons in kennsi stelde en opdracht gaf.

Hoe zit het overigens met het volgende, je luistert mee op de INRAP, en n.a.v. wat jij hoort, bijv. een achtervolging naastgelegen regio, ga je die kant op rijden.
Stel je raakt op weg daar heen betrokken bij een flink ongeval, wordt dit een gevalletje lastig uit te leggen? Of niet?...


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #114 Gepost op: 13 augustus 2013, 17:03:16
Het lijkt me dat het niet erger is als in een andere situatie. Misschien dat er intern sancties volgen..

--Niets is wat het lijkt--


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #115 Gepost op: 14 augustus 2013, 00:21:20
Ik weet niet hoe het bij andere regio's gaat, maar bepaalde centralisten van ZHZ slepen de randapparaten uit de Inrap-groepen naar hun normale gespreksgroep. Vaak nog een berisping via SDS of bij de apparaten waar het niet bij lukt om te slepen, een verzoek via SDS om het randapparaat uit de Inrap te halen.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #116 Gepost op: 14 augustus 2013, 00:40:41
Citaat van: tcf link=msg=1191743 date=1376432480
Ik weet niet hoe het bij andere regio's gaat, maar bepaalde centralisten van ZHZ slepen de randapparaten uit de Inrap-groepen naar hun normale gespreksgroep. Vaak nog een berisping via SDS of bij de apparaten waar het niet bij lukt om te slepen, een verzoek via SDS om het randapparaat uit de Inrap te halen.

Goeie maatregel. Helaas bij ons (nog) niet mogelijk om te slepen. Ook ik stuur soms tekstberichten naar randapp in een verkeerde GG. Meestal wel met resultaat.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #117 Gepost op: 14 augustus 2013, 10:59:29
Citaat van: Jeroen! link=msg=1191563 date=1376399058
Hoe zit het overigens met het volgende, je luistert mee op de INRAP, en n.a.v. wat jij hoort, bijv. een achtervolging naastgelegen regio, ga je die kant op rijden.
Stel je raakt op weg daar heen betrokken bij een flink ongeval, wordt dit een gevalletje lastig uit te leggen? Of niet?...

Wat is daar lastig aan uit te leggen? De meldkamer is nog altijd ondersteunend en kan eigen initiatief niet zo maar verbieden. Net zoals dat sommige centralisten willen verbieden de brancherichtlijn te overschrijden terwijl ze enkel kunnen adviseren kan ik zelfstandig bepalen om naar een bepaald deel van mijn werkgebied te gaan om alvast klaar te staan.

Gebeurt er een aanrijding zal op dezelfde manier naar de feiten gekeken worden als dat ik wel gestuurd was.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #118 Gepost op: 14 augustus 2013, 12:10:33
Wat is daar lastig aan uit te leggen? De meldkamer is nog altijd ondersteunend en kan eigen initiatief niet zo maar verbieden. Net zoals dat sommige centralisten willen verbieden de brancherichtlijn te overschrijden terwijl ze enkel kunnen adviseren kan ik zelfstandig bepalen om naar een bepaald deel van mijn werkgebied te gaan om alvast klaar te staan.

Gebeurt er een aanrijding zal op dezelfde manier naar de feiten gekeken worden als dat ik wel gestuurd was.
Leg dat maar uit aan de inmiddels ex-collega van K'land die op eigen initiatief reageerde op een melding zonder toestemming van onze meldkamer en een aanrijding veroorzaakte. Het feit dat hij niet door de meldkamer was aangestuurd heeft redelijk zwaar meegewogen in de beslissing van de rechter.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #119 Gepost op: 14 augustus 2013, 12:46:47
Citaat van: Sven82 link=msg=1191812 date=1376475033
Leg dat maar uit aan de inmiddels ex-collega van K'land die op eigen initiatief reageerde op een melding zonder toestemming van onze meldkamer en een aanrijding veroorzaakte. Het feit dat hij niet door de meldkamer was aangestuurd heeft redelijk zwaar meegewogen in de beslissing van de rechter.
Heel simpel, dan moeten ze de mensen van de meldkamer een hogere rang geven dan de mensen op straat.
Hobby Bobby eenheid Den Haag