0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Helder. Ik weet er ook niets van. Wij zijn maar werkvloer joh.
Stel dat een MK te druk is om de INRAP bij te houden ( of een maatregelenkanaal wat voor een klusje wordt gepakt), dan kun je toch een wcdt op een bureau vragen dat kanaal er bij te pakken? Of heeft niet elke eenheid per bureau/district een kanaal met wcdt aan de tuit?
misschien een stomme vraag hoor. (ben zelf niet zo bekend met C2000 aangezien ik er niet mee mag spelen)...maar kan je niet een mob of porto laten scannen? net als in het oude tijdperk met de scanners? mocht er dan iets gaande zijn op een van de kanalen, wordt je er vanzelf heen getrokken.
Als je dit doet in een regio als amsterdam dan heb je geen eigen kanaal meer over omdat je dan blijft switchen . Ergens snap ik de situatie van de "spraak aanvraag" via de porto wel. Want hierdoor kan 1 centralist meerdere kanalen bedienen. Probleem is dan echter wel, dat mocht er iets aan de hand zijn waarbij het wel urgent is om een centralist te spreken maar niet urgent genoeg is voor de noodknop, dat je dan soms wel een tijdje moet wachten tot de centralist vrij is.De optie om de porto's weg te doen, is leuk maar niet te doen. Als je alleen maar in de auto zit dan kan je inderdaad makkelijk af met een mobi. Maar heb je straatpatrouille, sta je bij een binnentreding, op de fiets of je hebt een incident waarbij jou auto de buffer/geparkeerd is terwijl jij druk ben met je HV taak dan heb jij gewoon communicatie nodig met een meldkamer/collega's. Wat wel van belang is voor een ieder om gewoon goede etherdiscipline te bewaren, maar ook een adequate centralist welke kan reageren op het moment dat nodig is.
Met C2000 is het niet mogelijk om te scannen. Volgensmij überhaubt niet met digitale porto's.Als je schakelt met je C2 porto naar een andere groep zal hij zich even "aanmelden" in die groep. As hij zou scannen zou hij dus overal langs gaan zonder iets te laten horen. Analoge porto was snel draaien naar standje 4 en direct zenden, met C2 moet je even 1 a 2 seconden wachten na het draaien aan de knop. Als je nu zou schakelen met je porto van standje 1 naar 16 en dit snel doet, zul je bij het passeren van 2 t/m 15 niks horen, al zou daar gespreksverkeer zijn. Schakel je langzaam en laat je hem bij groep 2 t/m 15 even staan, dat pakt 'ie hem wel. Beetje lastig uitleggen zo hoor haha
En wat dacht je van een nood of dringende situatie, niet zijnde gebruik noodknop. Met een telefoon moet je die uit je broekzak pakken en iemand bellen. Porto is nu spreeksleutel indrukken en info roepen.
En dat het gebrek aan personeel op de MK wordt "opgelost" door het personeel op straat is natuurlijk zeer onwenselijk en levert ook geen bijdrage aan de veiligheid van de mensen op straat.